Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-04, 21:56
  #25
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
de e ju iofs sant. hade man en bräda helt utan sidecut hade man ju ändå böjt ner den i snön o fått en radie. hmm. så då är radien inte en cirkel då egentligen utan snarare typ en triangel. eller en mer konkav cirkel.

men ah då kvarstår ändå frågan hur den radien ser ut då.

hade varit coolt att sätta en sprayburk på änden av brädan och karva ner för backen o se va för resultat de blev. hade varit fräckt att se mönstret som kommer fram i dedär tricket terje gör. jag har definiivt sett någonstans videos på pkare som ritar i backen genom o karva. vettefan var kag ska söka för o hittta den bilden. men karvar man ordentligt kan man få fram fraktal liknande mönster. dom åkarna jag såg gjorde lite DNA liknande spiraler.

o de e den matten/geometrin jag e intresserad av! tror man kan säkert lära sig mkt av den geometrin

Har du "inverterad" sidradie så kommer du i praktiken i en pist få det jävligt svårt att få fast brädan i snön för att kunna göra en skärande sväng på enbart genomböjning.

Detta är kanske nåt som intresserar dig:

https://www.google.se/url?sa=t&sourc...bvvCpEMe3Yx_4B
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback