Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-27, 09:01
  #2113
Medlem
Om vi pratar på mobiltelefonerna från Apple så är priserna alldeles för höga mot vad man får. Se bara på iPhone XR; 720p-upplösning på en telefon som kostar närmre 9 000 kr. Det är ett skämt.

Jag skulle kunna tänka mig en dator från Apple, om jag skulle behöva en i jobbet eller liknande. För att sitta och slösurfa hemma tycker jag att det är lite väl dyrt.
Citera
2019-02-27, 12:11
  #2114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthropoid.
Om vi pratar på mobiltelefonerna från Apple så är priserna alldeles för höga mot vad man får. Se bara på iPhone XR; 720p-upplösning på en telefon som kostar närmre 9 000 kr. Det är ett skämt.

Jag skulle kunna tänka mig en dator från Apple, om jag skulle behöva en i jobbet eller liknande. För att sitta och slösurfa hemma tycker jag att det är lite väl dyrt.

Så är det absolut, ifall man enbart utgår ifrån att det är upplösningen på telefonen som genererar ett köp.
Citera
2019-02-27, 12:49
  #2115
Medlem
droolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Så är det absolut, ifall man enbart utgår ifrån att det är upplösningen på telefonen som genererar ett köp.
Har funderat på iPhone SE eftersom det är prislapp som bestämmer. Slutligen blev det en Samsung för 3000. Mycket bättre och större skärm. Apple ska vänta på Lottovinsten
Citera
2019-02-27, 14:04
  #2116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Så är det absolut, ifall man enbart utgår ifrån att det är upplösningen på telefonen som genererar ett köp.
Det är inte enbart upplösningen som gör att XR faller bort i min värld. Snarare blir jag trött på att Apple snålar in på en sådan sak och sen ska ha nästan 9000 SEK för det. Jag kallar det stöld.
Citera
2019-02-27, 14:09
  #2117
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthropoid.
Det är inte enbart upplösningen som gör att XR faller bort i min värld. Snarare blir jag trött på att Apple snålar in på en sådan sak och sen ska ha nästan 9000 SEK för det. Jag kallar det stöld.
Det är faktiskt enkelt att inte bli rånad av Apple om man nu vill
Citera
2019-02-27, 14:32
  #2118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drooler
Har funderat på iPhone SE eftersom det är prislapp som bestämmer. Slutligen blev det en Samsung för 3000. Mycket bättre och större skärm. Apple ska vänta på Lottovinsten

Grejen är att det du drar upp där nu är enbart subjektiva saker bortsett från "större skärm".
Du får självklart tycka så. Men de där argumenten vimlar det av i tråden.
Citera
2019-02-27, 14:34
  #2119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthropoid.
Det är inte enbart upplösningen som gör att XR faller bort i min värld. Snarare blir jag trött på att Apple snålar in på en sådan sak och sen ska ha nästan 9000 SEK för det. Jag kallar det stöld.

Ptja. Då är kanske inte XR telefonen för dig? Alltså jag tycker uppriktigt sagt ingenting i just denna fråga. Just eftersom XR är en telefon jag själv aldrig skulle köpa eftersom jag inte ser någon som helst anledning att köpa en föråldrad telefon. Men uppenbarligen finns det människor som inte tycker som du eftersom just XR sålt rätt bra.
Citera
2019-03-15, 19:27
  #2120
Medlem
Som vanligt visar det sig ändå till slut att Apple hade rätt från början. Nu låser Google en massa funktioner i android för att det helt enkelt varit ett gigantiskt säkerhetshål. Med detta tar android ännu ett steg mot att bli ett ”lite fulare” iOS...
Nu kommer det bli liv i luckan på fanboysen som menar att de alltid varit så här även på Android. Frågan blir alltså om de nu kommer hata android lika hårt som de hatar Apple.

https://www.xda-developers.com/googl...-call-log-sms/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback