Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-29, 16:48
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
så länge du har gps igång så kan dom spåra dig vilken vpn du än har,,

du får stänga av alla spår funktioner eller skaffa en fejk mejl som du använder till all annan skit skulle själv gjort det men av ren lathet har man inte gjort det


Hur i helsike stänger man av en GPS på en mac? Kanske låter nybörjaraktigt men ingen koll alls. Alltid ska storebror ha koll genom ett eller annat sätt här i Sovjet-staten 2018. Punkt-Övervakning på stackars medborgare hand i hand med att man nu också ska handskas med socialtjänstens skitnödiga "till dig som är gift med ett barn" broschyrer. Från folkhemmet till förfall på 50 år skulle broschyren ha hetat. Nä, ni som vet hur man stänger av GPS, hör gärna av!
__________________
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-03-29 kl. 16:52.
Citera
2018-03-29, 17:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
klart det går du loggar ut alla mejl konton och sen när du gjort det så startar du vpn och går in på någon sida där mejl kontot raderas efter en månad och där kan du skapa flashback,facebook,och alla konton du kan tänka dig utan att dom kan spåra dig men tänk på det att laddar du upp bilder och sådant så kan kordinater och annat ligga bakom i koden av bilderna eller va det kallas


Snacka om lättare sagt än gjort. Startade ett fb konto anonymt som jag ville logga in genom VPN. Vad händer under följande dagarna? Var och varannan timme låser sig kontot pga säkerhetskontroller. De menar att IP numret är osäkert och att jag måste verifiera att jag är jag. Måste låsa upp med otaliga bilder för att bekräfta att kontot tillhör mig (vips försvann den anonyma poängen med att ens ha skaffat kontot efter enbart några minuter som inloggad), bråkade ett tag med att envist motsätta mig detta och kände att jag bara måste ha ett facebook konto där jag loggar in med VPN enbart men det gick inte! De låste kontot hela tiden! Fram tills nu har jag därför kört Facebook utan VPN med ett nytt konto. Det ironiska? De låste mitt konto under gårdagen. De ville bekräfta att jag var jag. Tror det är 5e bilden jag fått skicka in för verifiering. Och då är det som jag nämnde, ett konto jag loggar in utan VPN. Fuck Facebook säger jag bara. Till de som lyckas logga in på facebook med VPN skyddet bakom sig, starkt jobbat säger jag bara. För jag gav upp pga alla checkpoints till höger och vänster. Det bokstavligen DRÄNERADE en på energi och man kändes sig ständigt förföljd. Såhär var det absolut inte på Facebook bara för 2-3 år sedan. Du får bara inte vara anonym på facebook idag, litet snedsteg som leder till misstanke (du mailar fel person) och ditt nya konto som du byggt upp så anonymt och fint har hunnit bli låst.
__________________
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-03-29 kl. 17:45.
Citera
2018-03-29, 18:18
  #15
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Fast bör väl finnas sätt att göra sig fullt anonym för de också? Jag menar möjligheten finns ju alltid..Gäller bara att ta reda på.

Det finns bara ett bra sätt.. Ta ut batteriet ur telefonen eller slå på den hårt med en hammare.
Varför tror du att det inte går att ta ut ett batteri nuförtiden ? Jo för att de vill ha all information de kan få ut av dig..

Min nokia kan jag SMS:a och prata i.. den tar jag inte med mig då jag vill vara totalt off the grid.

Kan lova.. skitskönt att ta 8 veckor UTAN mobil, bankkort, eller data uppkoppling.. Åkte till andra sidan planeten och levde som en ankel människa.. saknade inte något som spårar mig.

Cash hela resan, ingen mobil, inget internet..

Prova det funkar bra i utlandet men inte så vidare i Sverige.
Citera
2018-03-29, 18:27
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Det finns bara ett bra sätt.. Ta ut batteriet ur telefonen eller slå på den hårt med en hammare.
Varför tror du att det inte går att ta ut ett batteri nuförtiden ? Jo för att de vill ha all information de kan få ut av dig..

Min nokia kan jag SMS:a och prata i.. den tar jag inte med mig då jag vill vara totalt off the grid.

Kan lova.. skitskönt att ta 8 veckor UTAN mobil, bankkort, eller data uppkoppling.. Åkte till andra sidan planeten och levde som en ankel människa.. saknade inte något som spårar mig.

Cash hela resan, ingen mobil, inget internet..

Prova det funkar bra i utlandet men inte så vidare i Sverige.


Sant ! Fast VPN ger idag ett hyfsat bra skydd, om man ser över alternativen som ändå går att utnyttja, men att man går in på Google Maps och GPS information plötsligt ger all info de behöver om dig. Det är rätt sjukt. Därför vore det bra att stänga av GPS i alla enheter man använder sig av.
Citera
2018-03-29, 18:49
  #17
Medlem
mikaelss avatar
Gäller detta en dator, telefon eller annan device? Vilka andra kommunikationsformer har din device? Vilka tjänster är du eller din device inloggade på?
We must know ...
Citera
2018-03-29, 19:27
  #18
Medlem
onelostsouls avatar
Börja brevväxla i kodskrift som man gjorde på den gamla goda tiden
Citera
2018-03-29, 19:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Gäller detta en dator, telefon eller annan device? Vilka andra kommunikationsformer har din device? Vilka tjänster är du eller din device inloggade på?
We must know ...

Tackar för ditt inlägg som ledde mig rätt! Mysteriet löst kära vänner! Mac-jävulen hade aktiverat platsinställningarna (inte var det jag!..) när jag gick in på systeminställningar och kikade. Gick in och avaktiverade! Vips går jag in på google maps igen och plötsligt visar den sig neutral, plötsligt hittar den inte mig!. Den som söker envetet den finner...
(Sedan är frågan om man är helt dold ändå-men det är väl en annan femma)
__________________
Senast redigerad av Gabbe4311 2018-03-29 kl. 19:44.
Citera
2018-03-30, 09:30
  #20
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbe4311
Tackar för ditt inlägg som ledde mig rätt! Mysteriet löst kära vänner! Mac-jävulen hade aktiverat platsinställningarna (inte var det jag!..) när jag gick in på systeminställningar och kikade. Gick in och avaktiverade! Vips går jag in på google maps igen och plötsligt visar den sig neutral, plötsligt hittar den inte mig!. Den som söker envetet den finner...
(Sedan är frågan om man är helt dold ändå-men det är väl en annan femma)
Kul att du hittade lösningen
Det är många inställningar på många devices som måste kollas om man vill vara osynlig på riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback