Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-29, 09:42
  #1
Medlem
RobRoyss avatar
Socialstyrelsen har kommit ut med en ny folder där man informerar personer som är gifta med ett barn, hur det fungerar (eller inte fungerar) i Sverige. Det är surrealistiskt, så pass att det känns som ett aprilskämt eller som om det är någon som medvetet söker en reaktion hos folk genom detta sjuka. Vad mer finns att säga om detta förutom det uppenbara som jag ska bespara er här.

Här hittar ni broschyren för nedladdning:

http://www.socialstyrelsen.se/publik...2018/2018-3-34

Här är några artiklar i ämnet:

http://katerinamagasin.se/socialstyr...-med-ett-barn/

Fria Tider:

http://www.friatider.se/socialstyrel...t-med-ett-barn
Citera
2018-03-29, 10:01
  #2
Medlem
Läste broschyren. Bra information för nyanlända, tycker jag. För dig kanske det är bizzart men inte för de som berörs.
Citera
2018-03-29, 10:03
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Aj aj, pedofilerna får passa sig för annars kanske det blir hemringning. Nämen ärligt, när ska vi börja straffa våldtäktsmän?
Citera
2018-03-29, 10:04
  #4
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Läste broschyren. Bra information för nyanlända, tycker jag. För dig kanske det är bizzart men inte för de som berörs.

Ok, polarn!
Citera
2018-03-29, 10:05
  #5
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Läste broschyren. Bra information för nyanlända, tycker jag. För dig kanske det är bizzart men inte för de som berörs.
Att våldta någon till döds är inte heller speciellt bizzart för dem, är det bra då?
Citera
2018-03-29, 10:05
  #6
Medlem
Inte läst i broschyren men kan bara från rubriken/förtexten till broschyren förstå att den i första hand kanske är till invandrare.
Citera
2018-03-29, 10:06
  #7
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Aj aj, pedofilerna får passa sig för annars kanske det blir hemringning. Nämen ärligt, när ska vi börja straffa våldtäktsmän?
Äsch, vi skiter i det. Bättre att dela ut armband och foldrar på socialstyrelsen
Citera
2018-03-29, 10:08
  #8
Medlem
(FB) Socialstyrelsens nya folder: "Information till dig gift med ett barn"
Citera
2018-03-29, 10:09
  #9
Medlem
lyktstolpes avatar
Edit: radera posten
__________________
Senast redigerad av lyktstolpe 2018-03-29 kl. 10:23.
Citera
2018-03-29, 10:10
  #10
Medlem
Jaja, lär behövas. Snart börjar de skäggiga "baaarna" vilja importera 13-åriga brudar att gifta sig med. Kan tänka mig ett inverterat scenario där brudarna sägs vara minst 20 år gamla trots att de inte ens är könsmogna. Tror inte att våra politiker vill röntga dem. De vill nog tysta ned den importen.
Citera
2018-03-29, 10:15
  #11
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Kan någon förklara för mig varför folk blir upprörda ink. TS?
Nej, frågan är varför du inte blir det. Det här är ju en jävla pedofilmanual samt så är den rasistisk eftersom den riktar sig till invandrare och att dessa barn inte tillerkänns samma skydd som infödda.
Citera
2018-03-29, 10:15
  #12
Medlem
Bra att problemet erkänns även om vi aldrig borde hamnat i detta läget öht.

Däremot konstigt att foldern är på svenska.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback