Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-15, 23:20
  #25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
Om Du läste vidare ,tidigare
Unikt Email , och det kommer igen via denna ansökan och det ÄR inte samma Bank
förstår du nu ?

Okej. Jag förstår e-postadresser om man inte är kund i banken, men till vilken grad använder folk idag e-postadresser vid bankkontakter? Själv kommunicerar banken med mig via min internetbank, dvs. det finns en "brevlåda" som jag endast kommer åt via internetbanken. Ser det som en rejäl säkerhetsrisk om man använder sin vanliga e-post vid kommunikation med banken.. Ibland får jag (som folk verkar gå på om man får tro pressen) "mail ifrån banken" på mitt vanliga mailkonto. Slänger konsekvent dessa oöppnade, då det är 100% scam. (Banken kontaktar mig inte via mail som sagt, banken har heller inte min mailadress för den delen..)

Är TS säker på att de mailen TS har fått verkligen är riktiga mail och inte rör sig om scam?
Citera
2018-05-11, 07:54
  #26
Medlem
Nochillss avatar
Var glada för att ni inte hela tiden får erbjudanden ifrån Nordax, Ikano Bank per brev som jag får var tredje vecka. Jag tänker aldrig ta ett eget personligt lån genom något lånebolag då jag inte har behov av sådant.

Huvudorsaken till att jag får det är att jag för några år sedan var väldigt dum och naiv.
Gick i borgen och tog lån i mitt namn åt syrran åt hennes karl som skulle bli delägare till en restaurang.

Problemet var att jag inte kände till att de redan var tungt skuldbelagda genom korkade lån och krediter.
Det större problemet var att de senare blev grundlurade av företagaren som skulle sälja andelen istället drog sig ur affären. Han bestämde sig utan att säga till först, sälja restaurangen vidare till några utlänningar, vilket är kontraktsbrott.
Min svåger var absolut ordentligt korkad, eftersom affären inte var nedtecknad på papper som det alltid ska vara.


Här sitter jag sedan några år på ett fett lån på 250.000:- varav hälften redan är betalat då det dras ett månatligt belopp från mitt bankkonto. Syrran och hennes man har inte sedan ifjol, råd att betala tillbaka mig några pengar för lånet då de sitter hos kronofogden med skuldsanering.

Känns som att man sitter med i Skuldfällan Deluxe och jag vet att det blev något OT, men tycker ändå att det hör ihop med trådstarten.
__________________
Senast redigerad av Nochills 2018-05-11 kl. 07:58.
Citera
2018-05-16, 19:00
  #27
Medlem
Jag jobbar på en utav bankerna som nämns här och anledningen till att man får erbjudanden är för att banken köper information av tex Lendo och andra förmedlare där personen någon gång haft en kredit. Bankerna själva säljer Aldrig e-mail adresser eller personuppgifter. Däremot kan ni räkna med att bankerna har fin fin data och sparar den också
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback