Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2018-04-02, 04:02
  #97
Avstängd
Sektmedlems avatar
Detta inlägget är ren och skär intelligens


Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Problemet med TS inställning är översimplifieringen av människans psykologi. Det leder till en ren idealistisk verklighetsuppfattning som är direkt skadlig för samhället.
Med den logiken borde du genast joina SJW-rörelsen, #wordmatters.

Citat:
Jag är inte feminist men att göra sexualitet är en trivial sak är att förneka hur dekadensen äter upp samhället inifrån. Det är också att förneka människans biologi och vad vi faktiskt behöver för att vara produktiva och hälsosamma. Civilisationen är uppbyggd på framåtskjuten njutning, porr symboliserar rena motsatsen.
Jag skiter i vad som har varit, i framtiden kommer robotar dominera människan och innan dess kommer alla koppas upp till en maskin som sprutar dem fyllda med droger. Tror du seriöst att samhället kommer se ut som det har gjort om 200 år? Skärp dig.

Citat:
Glorifieringen av den "lyckliga porrstjärnan" sänder signaler till ytterligare kvinnor att delta i denna vidriga, men väldig lönsamma, bransch. Branschen bygger i många fall på att manipulera 18 åriga tjejer, efter många år av indoktrinering i en materialistisk världsbild, med löften om kändisskap och annat. I praktiken blir det som en köttmarknad där de flesta gör några få filmer och är passe efter max ett par år. De flesta genrer är anpassade till fetischer som förstärks av att män börjar kolla på porr redan som barn. Det blir en ond cirkel av indoktrinering-ytterligare dekadens.
En del av mig håller med dig, men vet du vad jag har upptäckt i mig själv, detta kommer låta helt sjukt. Men jag har upptäckt att den enda anledningen till att jag hatar porrstjärnor är av avundsjuka. Skulle blivit glad om det förbjöds, men då av rent emotionella anledningar. Jag skiter i om det är materialistisk världsbidl eller självrunkar-världsbild med filosofiska grunder. Allting är ändå materia. Att vara filosof och sitta och runka till Descarte är lika mycket materialism som att köpa sig världens dyraste bil.

Citat:
Feminister kan aldrig stödja porr så som den ser ut idag, för den är till sin majoritet skapad av och för män med patologisk sexmissbruk som numera blivit en norm i samhället. Samtidigt kan en konservativ person inte heller stödja porren av uppenbara skäl.
Porrstjärnor är nog väldigt sjuka människor. Generellt sett.
Citat:
Sex har ett biologiskt syfte kopplat till reproduktion och familjebildning. Att utsätta tonåringar och barn för porr skapar en förvrängd bild av sex och leder till en översexualisering av allting. Det tar mycket energi från både män och kvinnor. En sådan dekadens hade inte varit omöjlig utan stora omfördelningssystem till ensamstående föräldrar, m. m.
Jag skiter faktiskt i vad sex har för syfte, om 200 år kommer världen inte se ut som den har gjort, ditt argument mot översexualisering och att någon runkar 5 gånger om dagen är att de frigör för mycket dopamin och andra signalsubstanser, det är kanske sant, men vem bryr sig?

Citat:
"Moral" är det som gör att vi bor i ett industriellt samhälle och inte i en grotta. Det finns studier som stödjer alla mina påståenden, framförallt gällande kopplingen mellan lösaktighet och svårigheter till stabila och långsiktiga förhållanden, samt kopplingen mellan porrtittandet och depression, sexuell dysfunktionalitet, m.m.
Moral är materia, bilar, champagne och Justin Bieber är materia. Ska jag vara fullständigt ärlig med dig och blotta min allra innersta inställning så är det tyvärr så det är. Sedan att jag som människa ser det som överlägset att använda mig av "moral" som slagträ för att sätta mig över andra är en annan sak. Du förstår, när du talar om moral är du lika dekadent som han den där boxaren Floyd Mayväder, det är bara det att du skyter om någon annan materia.

Citat:
Torskar och dekadenta människor kommer givetvis att inte hålla med mig. Det var dock inte dekadensen som byggde västvärlden....
I mitt personliga liv försöker jag sluta med porren, använder den mindre och mindre. Då jag ofta känner att den gör mig avtrubbad.
__________________
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-04-02 kl. 04:07.
Citera
2018-04-02, 04:16
  #98
Avstängd
Sektmedlems avatar
Innan jag somnar in igen, vill jag bara säga att materialism kanske är fel ord. Men jag är ganska säker på att det är något som allting består av och det är detta något jag talar om. Sedan att vi råkar se en filosofisk självrunkare som något finare än att någon knullar horor för pengarna de har tjänat på att mörda gravida kvinnor är för att vi är människor med vissa delar i hjärnan (i vart fall hos de flesta).
Citera
2018-04-02, 10:31
  #99
Medlem
Du verkar vettig på ditt sätt men jag tror att du är alldeles för nihilistisk. Sexualitet är alltid kontrollerad även idag. Skillnaden är vem som ges inflytande att påverka massorna. Idag är det de "sexuellt frigjorda" och sexköpare som började spela in sina köp på 70-talet(porregissörer).

Det finns en rätt vanlig tanke om att alla hade haft sex med en ny snygg tjej dagligen om de hade möjlighet. Detta stämmer nog in på en minoritet män, särskilt i ung ålder men många som dejtat flera tjejer samtidigt skulle kunna bekräfta att så inte är fallet. Man tappar en del av sig själv när man ser andra människor på det sättet och det ger inget mer än att runka till porr i längden. Man blir även känslomässigt avtrubbad.

Jag håller dock med om att det blir svårt att ignorera när man väl vet att vissa porrstjärnor har sex på löpande band men "avundsjuka" är kanske fel ord. Jag skulle säga att man blir förskräckt och tycker synd om de som utsätter sig själva för en ofta livsförstörande karriär. Det handlar inte om att jag ser porrskådisar som offer men jag är medveten om hur mycket manipulation och indoktrinering som ligger bakom deras beslut. Dessutom vet man att framförallt yngre kvinnor är rätt manipulerbara. Du tror att du är avundsjuk för du vet att dessa människor behandlas bättre än vad de borde, ex. en manlig porrstjärna får säkert en del kvinnor utanför porren pga. sitt yrke men han är egentligen en torsk själv. Det kan dock bara vara så i ett samhälle utan moral.

En del verkar tro att moral handlar om att se ner på andra när det egentligen handlar om att skydda individer mot skadligt beteende som ofta föranleds av kortsiktigt och instinktivt tänkande. Det handlar också om att hindra en nedåtgående och civilisationsförstörande spiral av dekadens. Är man postmodernist, alt. marxist så tror man inte på objektiv sanning utanför sina ideologiska axiom (klasskamp, relativism, etc.). Då lär man sig att förakta individer som använder sig av begreppet moral eftersom man anser att ingen kan säga vad som är bäst för samhället i längden, förutom kommunism . Det finns dock både historiska och vetenskapliga bevis på vad som får ett samhälle att fungera optimalt och där förlorar postmodernisterna. Objektiv sanning existerar.

Hade de flesta här haft en familj innan 25 så skulle de förmodligen aldrig varit här och skrivit, många av dessa frågor hade inte ens existerat.

Så som samhället har blivit idag i fråga om mellanmänskliga interaktioner så ser jag faktiskt fram emot robotarnas övertagande....
__________________
Senast redigerad av SirAH 2018-04-02 kl. 10:44.
Citera
2018-04-02, 12:03
  #100
Medlem
[quote=SirAH|63669215]
Citat:
Du verkar vettig på ditt sätt men jag tror att du är alldeles för nihilistisk. Sexualitet är alltid kontrollerad även idag. Skillnaden är vem som ges inflytande att påverka massorna. Idag är det de "sexuellt frigjorda" och sexköpare som började spela in sina köp på 70-talet(porregissörer).

Det finns en rätt vanlig tanke om att alla hade haft sex med en ny snygg tjej dagligen om de hade möjlighet. Detta stämmer nog in på en minoritet män, särskilt i ung ålder men många som dejtat flera tjejer samtidigt skulle kunna bekräfta att så inte är fallet. Man tappar en del av sig själv när man ser andra människor på det sättet och det ger inget mer än att runka till porr i längden. Man blir även känslomässigt avtrubbad.

Jag håller dock med om att det blir svårt att ignorera när man väl vet att vissa porrstjärnor har sex på löpande band men "avundsjuka" är kanske fel ord. Jag skulle säga att man blir förskräckt och tycker synd om de som utsätter sig själva för en ofta livsförstörande karriär. Det handlar inte om att jag ser porrskådisar som offer men jag är medveten om hur mycket manipulation och indoktrinering som ligger bakom deras beslut. Dessutom vet man att framförallt yngre kvinnor är rätt manipulerbara. Du tror att du är avundsjuk för du vet att dessa människor behandlas bättre än vad de borde, ex. en manlig porrstjärna får säkert en del kvinnor utanför porren pga. sitt yrke men han är egentligen en torsk själv. Det kan dock bara vara så i ett samhälle utan moral.


En del verkar tro att moral handlar om att se ner på andra när det egentligen handlar om att skydda individer mot skadligt beteende som ofta föranleds av kortsiktigt och instinktivt tänkande. Det handlar också om att hindra en nedåtgående och civilisationsförstörande spiral av dekadens. Är man postmodernist, alt. marxist så tror man inte på objektiv sanning utanför sina ideologiska axiom (klasskamp, relativism, etc.). Då lär man sig att förakta individer som använder sig av begreppet moral eftersom man anser att ingen kan säga vad som är bäst för samhället i längden, förutom kommunism . Det finns dock både historiska och vetenskapliga bevis på vad som får ett samhälle att fungera optimalt och där förlorar postmodernisterna. Objektiv sanning existerar.

Hade de flesta här haft en familj innan 25 så skulle de förmodligen aldrig varit här och skrivit, många av dessa frågor hade inte ens existerat.

Så som samhället har blivit idag i fråga om mellanmänskliga interaktioner så ser jag faktiskt fram emot robotarnas övertagande....

"alla" är alltså en man?

Var VET man att just yngre kvinnor är mer lättmanipulerade än yngre män ex?
har du en källa på detta påstående?

Det finns alltid någon/ något som bestämmer vad som ska anses som dekadens...
var ett tag sen nu som man ansåg sex vara "dekadens".
På samma sätt som det alltid finns någon/ något som avgör vad olika kön ska "få lov" göra eller inte.

Är nog mer där som skon klämmer.
Citera
2018-04-02, 13:00
  #101
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Du verkar vettig på ditt sätt men jag tror att du är alldeles för nihilistisk. Sexualitet är alltid kontrollerad även idag. Skillnaden är vem som ges inflytande att påverka massorna. Idag är det de "sexuellt frigjorda" och sexköpare som började spela in sina köp på 70-talet(porregissörer).

Det finns en rätt vanlig tanke om att alla hade haft sex med en ny snygg tjej dagligen om de hade möjlighet. Detta stämmer nog in på en minoritet män, särskilt i ung ålder men många som dejtat flera tjejer samtidigt skulle kunna bekräfta att så inte är fallet. Man tappar en del av sig själv när man ser andra människor på det sättet och det ger inget mer än att runka till porr i längden. Man blir även känslomässigt avtrubbad.

Jag håller dock med om att det blir svårt att ignorera när man väl vet att vissa porrstjärnor har sex på löpande band men "avundsjuka" är kanske fel ord. Jag skulle säga att man blir förskräckt och tycker synd om de som utsätter sig själva för en ofta livsförstörande karriär. Det handlar inte om att jag ser porrskådisar som offer men jag är medveten om hur mycket manipulation och indoktrinering som ligger bakom deras beslut. Dessutom vet man att framförallt yngre kvinnor är rätt manipulerbara. Du tror att du är avundsjuk för du vet att dessa människor behandlas bättre än vad de borde, ex. en manlig porrstjärna får säkert en del kvinnor utanför porren pga. sitt yrke men han är egentligen en torsk själv. Det kan dock bara vara så i ett samhälle utan moral.

En del verkar tro att moral handlar om att se ner på andra när det egentligen handlar om att skydda individer mot skadligt beteende som ofta föranleds av kortsiktigt och instinktivt tänkande. Det handlar också om att hindra en nedåtgående och civilisationsförstörande spiral av dekadens. Är man postmodernist, alt. marxist så tror man inte på objektiv sanning utanför sina ideologiska axiom (klasskamp, relativism, etc.). Då lär man sig att förakta individer som använder sig av begreppet moral eftersom man anser att ingen kan säga vad som är bäst för samhället i längden, förutom kommunism . Det finns dock både historiska och vetenskapliga bevis på vad som får ett samhälle att fungera optimalt och där förlorar postmodernisterna. Objektiv sanning existerar.

Hade de flesta här haft en familj innan 25 så skulle de förmodligen aldrig varit här och skrivit, många av dessa frågor hade inte ens existerat.

Så som samhället har blivit idag i fråga om mellanmänskliga interaktioner så ser jag faktiskt fram emot robotarnas övertagande....
Jag tycker du gör en väldigt bra poäng som jag själv glömt att nämna ganska ofta.
Den om objektiv sanning.
En fråga till feminister generellt, menandra får också svara.
Finns det något som heter objektiv sanning?
Är det vattendelaren vi söker?
Citera
2018-04-02, 14:27
  #102
Avstängd
Sektmedlems avatar
[quote=SirAH|63669215]
Citat:
Du verkar vettig på ditt sätt men jag tror att du är alldeles för nihilistisk. Sexualitet är alltid kontrollerad även idag. Skillnaden är vem som ges inflytande att påverka massorna. Idag är det de "sexuellt frigjorda" och sexköpare som började spela in sina köp på 70-talet(porregissörer).
Samhället är ju trasigt i den bemärkelsen att psykopater och narcissister oftare än annars går att finna hos kände människor. Även människor med emotionella empatin och annat i behåll kan bli förstörda för mindre. Å andra sidan hatar jag fårmentalitet, så på ett sätt kan jag känna att det är lika bra. Fullständigt övertygad om att BORDERLINE är KRAFTIGT överrepresenterat hos kvinnliga porrisar. Det är en annan diagnos!

Citat:
Det finns en rätt vanlig tanke om att alla hade haft sex med en ny snygg tjej dagligen om de hade möjlighet. Detta stämmer nog in på en minoritet män, särskilt i ung ålder men många som dejtat flera tjejer samtidigt skulle kunna bekräfta att så inte är fallet. Man tappar en del av sig själv när man ser andra människor på det sättet och det ger inget mer än att runka till porr i längden. Man blir även känslomässigt avtrubbad.
Fast om du har porrigt sex med en het tjej i din omgivning har du både tid och incitament att knyta an. Problemet med porren är att man kan multitabba och gå från video till video som en ADHD-skakande babianapa.

Citat:
Jag håller dock med om att det blir svårt att ignorera när man väl vet att vissa porrstjärnor har sex på löpande band men "avundsjuka" är kanske fel ord. Jag skulle säga att man blir förskräckt och tycker synd om de som utsätter sig själva för en ofta livsförstörande karriär. Det handlar inte om att jag ser porrskådisar som offer men jag är medveten om hur mycket manipulation och indoktrinering som ligger bakom deras beslut. Dessutom vet man att framförallt yngre kvinnor är rätt manipulerbara. Du tror att du är avundsjuk för du vet att dessa människor behandlas bättre än vad de borde, ex. en manlig porrstjärna får säkert en del kvinnor utanför porren pga. sitt yrke men han är egentligen en torsk själv. Det kan dock bara vara så i ett samhälle utan moral.

Jag har blottlagt alla min inre kognitioner och emotioner* och jag kom helt ärligt fram till att det är avundsjuka som gör mig störd av porren. De manliga porrisarna skulle jag velat se slaktade, nu möter jag aldrig dem i verkliga livet, men om jag gjorde det är jag ganska säker på att jag skulle fått en oändlig avund. Slakta.
De kvinnliga har man fortfarande processen om att "man kan få dem" gående i bakgrunden, men visst även dessa är man avundsjuk på.

Det är en sjuk branschc, mycket sjuk!

Citat:
En del verkar tro att moral handlar om att se ner på andra när det egentligen handlar om att skydda individer mot skadligt beteende som ofta föranleds av kortsiktigt och instinktivt tänkande. Det handlar också om att hindra en nedåtgående och civilisationsförstörande spiral av dekadens. Är man postmodernist, alt. marxist så tror man inte på objektiv sanning utanför sina ideologiska axiom (klasskamp, relativism, etc.). Då lär man sig att förakta individer som använder sig av begreppet moral eftersom man anser att ingen kan säga vad som är bäst för samhället i längden, förutom kommunism . Det finns dock både historiska och vetenskapliga bevis på vad som får ett samhälle att fungera optimalt och där förlorar postmodernisterna. Objektiv sanning existerar.
Har inget emot moral men på min allra djupaste nivå, själva kärnan i processorn inser jag att moral bara är en sak bland andra saker. Lite som med "sanningen", visst sanningen finns, men det finns också 100 andra sanningar. I grund och botten är det mesta en popularitetstävling, vilken sanning anser du är bäst. Å andra sidan är jag öppen för att det visar sig en moral är överlägsen alla andra, men då blir den på höjden lite som gravitationen. Visst den finns men so what?

Citat:
Hade de flesta här haft en familj innan 25 så skulle de förmodligen aldrig varit här och skrivit, många av dessa frågor hade inte ens existerat.

Så som samhället har blivit idag i fråga om mellanmänskliga interaktioner så ser jag faktiskt fram emot robotarnas övertagande....

Flashback är ett MYCKET sjukt ställe, det sorgliga är väl mest att det tog mig så många år att inse detta, fast jag insåg det hela tiden. Men ja, vill man fylla upp sina känslokvot ska man inte hålla till på detta skitforumet!
Citera
2018-04-02, 15:15
  #103
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Flashback är ett MYCKET sjukt ställe, det sorgliga är väl mest att det tog mig så många år att inse detta, fast jag insåg det hela tiden. Men ja, vill man fylla upp sina känslokvot ska man inte hålla till på detta skitforumet!
There are no girls on the internet.
Suger rätt hårt att inte få använda dina fysiska attribut som argument va?
Citera
2018-04-02, 17:30
  #104
Avstängd
Sektmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
There are no girls on the internet.
Suger rätt hårt att inte få använda dina fysiska attribut som argument va?

Nu vill jag inte uttala mig om min könstillhörighet då det är en komplex fråga men det är inte som du tror.

Nu skulle jag länka till en låt som jag har upptäckt förklarar internet, före det att internet fanns. Men nu kommer jag inte på den när jag försöker mitt bäst för att komma på låten. Sorry!

När det gäller mänsklig skönhet har jag inget emot att vackra människor behandlas bättre.
Citera
2018-04-02, 19:00
  #105
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
Nu vill jag inte uttala mig om min könstillhörighet då det är en komplex fråga men det är inte som du tror.

Nu skulle jag länka till en låt som jag har upptäckt förklarar internet, före det att internet fanns. Men nu kommer jag inte på den när jag försöker mitt bäst för att komma på låten. Sorry!

När det gäller mänsklig skönhet har jag inget emot att vackra människor behandlas bättre.
Ingen fara, säg det när du kommer på det.
Citera
2018-04-03, 07:59
  #106
Medlem
Att du vill se de slaktade handlar om instinkt då du ser de som konkurrenter. Sanningen är att du tittar på en ekonomisk transaktion tusentals kilometer från din verkliga miljö, samtidigt leder samlaget du tittar på inte till avkomma så den känslan du upplever är ett bug i systemet. Det kan även handla om personlig ensamhet som förstärker detta då man binds till det man tittar på mycket lättare än en person som har ett sundare socialt liv. Som du säger så aktiverar porren en del instinkter som är rätt destruktiva i den kontexten. Det är dock knappast en verklig situation.

Moral är inte en tävling, det är ett försök att närma sig ett optimalt beteende utifrån våra biologiska och intellektuella behov. Dekadens är motsatsen, denna tråd är ett exempel på det. Men jag håller med om att det ställer höga krav på integritet att försöka ha moral. Det är en kortsiktig uppoffring och idag kanske en livslång kamp. Det handlar inte om att hitta mening dock, det handlar om att må tillräckligt bra med sig själv och med andra så att man kan leva sitt liv utan att sjunka i en ond spiral av grubblerier som inte tillför en något positivt.

Dagens feminism är en tickande bomb.
__________________
Senast redigerad av SirAH 2018-04-03 kl. 08:06.
Citera
2018-04-03, 13:12
  #107
Avstängd
Sektmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Att du vill se de slaktade handlar om instinkt då du ser de som konkurrenter. Sanningen är att du tittar på en ekonomisk transaktion tusentals kilometer från din verkliga miljö, samtidigt leder samlaget du tittar på inte till avkomma så den känslan du upplever är ett bug i systemet. Det kan även handla om personlig ensamhet som förstärker detta då man binds till det man tittar på mycket lättare än en person som har ett sundare socialt liv. Som du säger så aktiverar porren en del instinkter som är rätt destruktiva i den kontexten. Det är dock knappast en verklig situation.

Moral är inte en tävling, det är ett försök att närma sig ett optimalt beteende utifrån våra biologiska och intellektuella behov. Dekadens är motsatsen, denna tråd är ett exempel på det. Men jag håller med om att det ställer höga krav på integritet att försöka ha moral. Det är en kortsiktig uppoffring och idag kanske en livslång kamp. Det handlar inte om att hitta mening dock, det handlar om att må tillräckligt bra med sig själv och med andra så att man kan leva sitt liv utan att sjunka i en ond spiral av grubblerier som inte tillför en något positivt.

Dagens feminism är en tickande bomb.

Det enda problemet jag har är att allt det vi pratar om i grund och botten är materia. Okej okej, innan någon påpekar det uppenbara, nej jag vet inte vad universum består av men NÅGOT är det, det är jag ganska säker på. Det du kallar för sunt ser jag som något bland allt annat. Inget speciellt. Samtidigt kan det vara väldigt speciellt. Som jag ser det är det mest en popularitetstävling, vad förekommer oftast? Och ytterligare kring sundhet: så är det ju beroende av att vi har hjärnor. Det räcker faktiskt att gå till vissa personer med diagnos så kommer de inte hålla med om dig kring vad som är sunt. De har inte samma känslor som dig kring att mörda eller elda människor levande.

Samtidigt lever jag vidare och anledningen att jag inte går ut och dödar 10020202 personer eller runkar på bussen är för att jag inte gör det.

Ibland är jag feminist ibland är jag rasist, jag är betydligt oftare rasist än feminist.
__________________
Senast redigerad av Sektmedlem 2018-04-03 kl. 13:23.
Citera
2018-04-03, 20:20
  #108
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirAH
Problemet med TS inställning är översimplifieringen av människans psykologi. Det leder till en ren idealistisk verklighetsuppfattning som är direkt skadlig för samhället.
Låt oss kolla om inte du är den som översimplifierar, okej?
Citat:
Jag är inte feminist men att göra sexualitet är en trivial sak är att förneka hur dekadensen äter upp samhället inifrån.
Oj, börjar vi redan? Ett stycke moralkaka beställd? Sexualitet = Dekadans? Fuck you. Redan Martin Luther (den religionen vi valde för att han inte var lika rabiat som katolikerna) sa att sex ska kunna vara skoj också. OBS, detta var 550 år sen! Vart fan har du varit och gör upp med den arga sekt som hållit dig fången, så du missat detta. Njuter du inte av sex kan du gräva ner dig med en gång. Du behövs inte här.
Citat:
Det är också att förneka människans biologi och vad vi faktiskt behöver för att vara produktiva och hälsosamma.
Bara vi behåller gud i minnet och byxorna på. Ska vi ha sex, ska det vara enbart i reproduktionssyfte? Och självklart med lampan släckt. Får du hår på handflatorna om du tar en stilla runk också?
Citat:
Civilisationen är uppbyggd på framåtskjuten njutning, porr symboliserar rena motsatsen.
Framåtskjuten njutning? Jag visste inte att bakifrån var det enda raka, jag trodde ni körde missionären. Eller menar du att man är oskuld så länge man bara kört i prutten? (Tips från coachen, porr är njutning)
Citat:
Glorifieringen av den "lyckliga porrstjärnan" sänder signaler till ytterligare kvinnor att delta i denna vidriga, men väldig lönsamma, bransch.
Det här var väl en rätt stor munsbit för an moralens väktare också. För det första har du ingen rätt att sätta dig till doms över människors livsval eller yrkesval här i livet. Du sitter inte på en moraliskt högre häst från vilket du har rätt att över folks huvuden förkunna din gospel. För din kännedom så är porrstjärnor helt vanliga människor med helt vanliga mänskliga utmaningar. De allra flesta gör det av egen fri vilja och gillar det. Eller så är de fria att sluta när de vill. Ja, det finns även såna som tvingas in i det mer eller mindre, precis som granngrabben tvingas in i branschen att köra bajstömningsbussen, vilket han inte heller anser vara världens bästa jobb. Men det är bra betalt och bra betalt får folk att göra saker de inte gjort gratis. Vill du gissa vad lönegapet är i den branschen, eller hur mycket större en kvinnlig stjärna kan bli?
Och vill du försöka dig på en vild gissning om vad mäns minimikrav är för att ha en chans i branschen?
Citat:
Branschen bygger i många fall på att manipulera 18 åriga tjejer, efter många år av indoktrinering i en materialistisk världsbild, med löften om kändisskap och annat.
Åh, är det din personliga våldtäktsfantasi jag läser? Gäsp, vad tråkig du är. Du råkar inte ha ett endaste litet bevis för det där?
Citat:
I praktiken blir det som en köttmarknad där de flesta gör några få filmer och är passe efter max ett par år.
Det heter ju "köttets lustar" och som sagt, det är rätt bra betalt. Man kan gå i pension innan man blir skrynklig om man inte drar på sig dyra "pudervanor". Du vet, i en fri värld händer sånt också.
Citat:
De flesta genrer är anpassade till fetischer som förstärks av att män börjar kolla på porr redan som barn. Det blir en ond cirkel av indoktrinering-ytterligare dekadens.
Rena snurren ju! Att man gör filmer som man tror har en publik är ju helt chockerande.. Kan det vara lite som med vanlig film, att du har lite standard rom-coms, lite action, lite snyftare, lite äventyr och lite sci-fi? Sen blir det "bara värre och värre".
Citat:
Feminister kan aldrig stödja porr så som den ser ut idag, för den är till sin majoritet skapad av och för män med patologisk sexmissbruk som numera blivit en norm i samhället.
Mmm, patologiskt missbruk va? Tjugoåtta och en halv miljard besökare 2017 vet vad Pornhub är för något. 81 miljoner besökare om dagen! Det är lika många, som McDonalds säljer hamburgare över hela världen. Den mest sökta kategorin var porr för kvinnor så ta nu en liten paus och tänk efter. Ta all tid du behöver. Sen säger du det du sa nyss igen utan att skruva sönder hjärnan.
Citat:
Samtidigt kan en konservativ person inte heller stödja porren av uppenbara skäl.
Jag är konservativ. Uppenbarligen kan man vara konservativ för lika väl som emot. Glömde du det? Då är du inte konservativ utan något annat.
Citat:
Sex har ett biologiskt syfte kopplat till reproduktion och familjebildning.
Hahaa, där kom samma igen ja. Kul typ du måste vara om du nånsin får dejta. Men det kanske man inte gör i Knutbyliknande byhålor? Det är väl bara prästen som får välsigna de unga töserna? Inte så att du får veta det så klart.
Citat:
Att utsätta tonåringar och barn för porr skapar en förvrängd bild av sex och leder till en översexualisering av allting.
Barn mår inte dåligt av att veta hur de kom till. Tvärtom! Det fattade skolan redan på femtiotalet eller tidigare. Men visst är det ett stigma, med människor som du som överlevt avprogrammeringen av religionen med hundra år. Sexualundervisningen i skolan blir alltså högst teoretisk och tråkig. Inte undra på att allt färre har sex idag jämfört med tidigare.
Citat:
Det tar mycket energi från både män och kvinnor. En sådan dekadens hade inte varit omöjlig utan stora omfördelningssystem till ensamstående föräldrar, m. m.
Jahapp, sex = dekadens igen? Jag kommer inte ligga sömnlös över att du inte orkar predika avhållsamhet i tid och otid för män och kvinnor. Det är faktiskt varken önskvärt eller ditt jobb. Vill du leva i avhållsamhet så får du göra det bäst du vill, men i en fri värld får du med mig att göra om du vill tvinga på din livsstil på andra.
Citat:
"Moral" är det som gör att vi bor i ett industriellt samhälle och inte i en grotta.
Också känt som dubbelmoral... Industrisamhället skapades inte med hjälp av avhållsamhet från sex, hur mycket du än predikar, prällen. Jag tror tvärtom! Den som lyckades bygga det snyggaste huset fick välja flicka först. OSv.
Citat:
Det finns studier som stödjer alla mina påståenden, framförallt gällande kopplingen mellan lösaktighet och svårigheter till stabila och långsiktiga förhållanden, samt kopplingen mellan porrtittandet och depression, sexuell dysfunktionalitet, m.m.
Haha, fast du vet att det där är helt andra kopplingar som bara i din fantasi handlar om det du påstod. Vad är t.ex orsaken till drog och spelberoende? Samma? Wow, då är det ju inte beviset för att promiskuitet gör dig deprimerad. Det kallas positiv och negativ förstärkning. Kicksökare söker nämligen de endorfiner och signalsubstanser som frigörs och dessa skapar ett beroende. Man söker snabba belöningar, ungefär som ett barn. Dessa positiva minnesbilder etsas fast i storhjärnbarken och minnet av tillfredsställelsen gör att du vill upprepa handlingen. Dessa starka spår i hjärnan eller "drogminnen" kan sitta kvar under lång tid av avhållsamhet. En individ som är beroende har utvecklat ett sensibiliserat (överkänsligt) belöningssystem. Det innebär att suget efter drogen eller problem-beteendet är mycket lättväckt.
När du förlorat igen eller kicken klingar av hatar du dig ännu mer. Det är ren biologi och en hel del missar i uppfostran. Män lär sina ungar avhållsamhet. Det är därför vi infört lördagsgodis bland annat.
Citat:
Torskar och dekadenta människor kommer givetvis att inte hålla med mig. Det var dock inte dekadensen som byggde västvärlden....
Självklart gör vi inte det. Vi är inte simpla hacks, indoktrinerade av gamla religiösa vanföreställningar. Du vet "Internet" hände och sen dess har din goda bok blivit hopplöst förlegad.
Du får helt enkelt börja predika kärleksbudskapet i stället. Eller höga visan
__________________
Senast redigerad av Pansarvecket 2018-04-03 kl. 20:31.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback