Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 18:43
  #1
Medlem
Tänkte mig en 14 dagars öluff i Grekland. Vilka öar är de absolut bästa att besöka? Bör man flyga till Aten och utgå därifrån? När i tid är det bäst att åka? Som det ser ut nu har jag min semester i Juli, men är rädd att det ska vara outhärdligt varmt då? Vill dock inte ha en massa blåst.

Era bästa tips? Tack!
Citera
2018-03-29, 11:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akzye
Tänkte mig en 14 dagars öluff i Grekland. Vilka öar är de absolut bästa att besöka? Bör man flyga till Aten och utgå därifrån? När i tid är det bäst att åka? Som det ser ut nu har jag min semester i Juli, men är rädd att det ska vara outhärdligt varmt då? Vill dock inte ha en massa blåst.

Era bästa tips? Tack!
September brukar uppskattas bäst av skandinaver. Varmt i vattnet och behagligt i luften.

De lugnaste öarna har inga turistflygplatser. Några av mina favoriter: Naxos, Astypalia, kalymnos och Skopelos.

Ska man ha olugnt är det bara att ta en charter direkt till en ö med massturism.
Citera
2018-03-31, 10:57
  #3
Avstängd
Självklart ska du flyga till Aten och sedan ta en båt ut till ö-världen. Kan rekenomdera dig att åka med Blue star ferries. Naxos och Paros är väldigt bra öar. Har sjölv varit i Grekland ett 30-tal gånger och skulle lätt kunna säga att Naxos är Greklands bästa ö. Passa även gärna på att stanna några dagar i Aten som är en fantastisk stad.
Citera
2018-03-31, 19:45
  #4
Medlem
Tack för svaren!

Hur är det att åka dit i Juli? För varmt? Blåsigt på öarna? Hur många dagar bör man vara iväg? Klarar man sig på 10 eller bör det vara 14+? Aten och Naxos känns givna... Några fler stopp som är bra?
Citera
2018-04-01, 11:52
  #5
Medlem
bat171s avatar
Milos är en trevlig Ö. Finns många spännande stränder om man är villig att åka på utflykt
Citera
2018-12-26, 20:03
  #6
Avstängd
Aten är fint
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2929502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback