Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-28, 17:33
  #1
Medlem
spoilers avatar
"Tre män i Västervik har anhållits och begärts häktade. Två av dem misstänks för grov våldtäkt mot barn, en för medhjälp.

Våldtäkten ska ha skett på en skola för runt två månader sedan."

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6920508

Någon som vet mer?
Citera
2018-03-28, 17:36
  #2
Medlem
.
Citat:
Våldtäkten ska ha skett på en skola för runt två månader sedan. Männen som alla är under 20 år gamla greps under måndagen och tisdagen.
Citera
2018-03-28, 18:04
  #3
Medlem
franges avatar
Vågar man anta att skolan där det skett erbjuder SFI-kurser eller liknande?
Citera
2018-03-28, 23:11
  #4
Medlem
Gruppvåldtäkt på skolområde, Västervik, offer under 15 år, gärningsmän häktade.

Tre män har häktats för en gruppvåldtäkt på en flicka under 15 år, våldtäkten ska ha skett i Januari i år.

Jag har inte hört något alls om detta brott innan tror jag, och då skedde det ju i Januari. Varför har inga stora tidningar skrivit om detta, eller har jag missat rapporteringarna?

Citat:
(...)

Två av männen är misstänkta för grov våldtäkt mot barn och en för medhjälp. De greps alla i början av veckan och är alla under 20 år.

Samtliga häktades på sannolika skäl misstänkta för brotten, vilket är den högre misstankegraden."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...ot-barn:nyh:lp

----------------------------------


Det mesta av artikeltexten har redigerats bort i enlighet med regel 1.02.

/Moderator
__________________
Senast redigerad av nihilverum 2018-03-29 kl. 07:59.
Citera
2018-03-28, 23:16
  #5
Medlem
BewilderedHulders avatar
Locket på för att undvika arga människor viftande med högafflar tills förövarna var satta i säkerhet. Antagligen. Ingen förblir oberörd.
Citera
2018-03-28, 23:23
  #6
Medlem
nidbilds avatar
utvisning bör vara praxis i grova brott som gruppvåldtäkt, expressen gjorde ett ordentlig gräv där 1/43 var svensk.
Citera
2018-03-28, 23:28
  #7
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vågar man anta att skolan där det skett erbjuder SFI-kurser eller liknande?
SFI I Västervik sker i samma lokaler som KomVux. Därmed inte sagt att "ensamkommande" inte beblandas med svenska ungdomar på andra skolor. På gymnasiet brukar syrierna och afghanerna ryka ihop regelbundet. Väktare har fått patrullera. Verkar som att smutset nu letar sig till högstadieskolorna istället...
Citera
2018-03-29, 00:34
  #8
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Locket på för att undvika arga människor viftande med högafflar tills förövarna var satta i säkerhet. Antagligen. Ingen förblir oberörd.
Eller så är det så enkelt att det anmäldes rätt nyligen. Allt är inte konspirationer...
Citera
2018-03-29, 00:46
  #9
Medlem
Guldtandens avatar
Fyfan vad arg man blir. Hoppas verkligen att dom andra tidningarna skriver om detta i morgon också så fallet uppmärksammas.
Citera
2018-03-29, 00:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Eller så är det så enkelt att det anmäldes rätt nyligen. Allt är inte konspirationer...
Tolk anlitades......
Citera
2018-03-29, 00:54
  #11
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Tolk anlitades......
Nu menade jag att det inte uppmärksammats men det har du ju tydligen enligt inlägget ovan

Vad gäller etnicitet på gärningsmän är det helt ointressant för mig. Jag bryr mig inte. Är de inte svenskar så är väl utvisning det självklara.
Citera
2018-03-29, 01:01
  #12
Medlem
argaangelicas avatar
Men hallå liksom. Vad vet vi egentligen? Tolk kan väl betyda Tysk, Holländska eller Finländska eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback