Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 14:10
  #1
Medlem
Min mamma har senaste åren haft fast telefon, tv och bredband från Telia men vill nu säga upp fasta telefonen för att bara använda mobilen. Då Telia är bra men dyra så funderar hon på att säga upp samtliga tjänster där för att hitta nya billigare alternativ.

Det hon söker är helt enkelt tv-abonnemang med baskanaler + kanal 3, kanal 5, kanal 8, kanal 9
Bredband med okej hastighet (adsl, inte fiber)
Telefonabonnemang med "familjedeal" där man kan få det billigare genom att koppla ihop 3 telefoner

Googlade lite och hittade Bahnof, men då huset saknar fibrer så var det 350 kr/månad (och jag antar att man kan hitta ett okej bredband billigare än så?)
Hittade boxer för tv, verkade billigast men efter en googling om deras omdömme så blev jag avskräckt.
När det gäller mobil kostade det 740 kr/månad för 3 telefoner med fria samtal + 20gig surf/månad, även detta känns som att man borde kunna hitta billigare.

Har själv 0 koll och all hjälp uppskattas!
__________________
Senast redigerad av marre023 2018-03-28 kl. 14:13.
Citera
2018-03-28, 14:14
  #2
Medlem
Lacerdas avatar
Går det inte att bara plugga in den hederliga gamla antennkabeln så att ni kommer åt grundutbudet? Här hos mig får jag in 1-12 kanalerna, kvalitén är inte den bästa men jag betalar inte ett skit för detta.

Comviq borde ha bästa mobiltelefonlösningen.

Bredbandet, har ingen aning om vad det är för anslutningar i huset du bor i. Du får väl se om Comhem, Bredbandsbolaget eller något slags stadsnät går att anlita.
Citera
2018-03-28, 14:58
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marre023
Min mamma har senaste åren haft fast telefon, tv och bredband från Telia men vill nu säga upp fasta telefonen för att bara använda mobilen. Då Telia är bra men dyra så funderar hon på att säga upp samtliga tjänster där för att hitta nya billigare alternativ.

Det hon söker är helt enkelt tv-abonnemang med baskanaler + kanal 3, kanal 5, kanal 8, kanal 9
Bredband med okej hastighet (adsl, inte fiber)
Telefonabonnemang med "familjedeal" där man kan få det billigare genom att koppla ihop 3 telefoner

Googlade lite och hittade Bahnof, men då huset saknar fibrer så var det 350 kr/månad (och jag antar att man kan hitta ett okej bredband billigare än så?)
Hittade boxer för tv, verkade billigast men efter en googling om deras omdömme så blev jag avskräckt.
När det gäller mobil kostade det 740 kr/månad för 3 telefoner med fria samtal + 20gig surf/månad, även detta känns som att man borde kunna hitta billigare.

Har själv 0 koll och all hjälp uppskattas!

ring Telia och säg upp abonnemangen då kommer ni säkert få ett billigare erbjudande
det fick jag i januari tv+bb 180 kr billigare i 12 månader
t
Citera
2018-03-28, 15:00
  #4
Medlem
Tele 2 abonnemang med obegränsad surf kanske hade varit något. Om hon är tillräckligt haj på tekniken kan hon internetdela till dator. Det går även få två simkort med Tele 2s abonnemang. Det möjliggör ett simkort att vara i en trådlös mobilrouter och ett i hennes telefon.
Citera
2018-03-28, 15:46
  #5
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre023
Min mamma har senaste åren haft fast telefon, tv och bredband från Telia men vill nu säga upp fasta telefonen för att bara använda mobilen. Då Telia är bra men dyra så funderar hon på att säga upp samtliga tjänster där för att hitta nya billigare alternativ.

Det hon söker är helt enkelt tv-abonnemang med baskanaler + kanal 3, kanal 5, kanal 8, kanal 9
Bredband med okej hastighet (adsl, inte fiber)
Telefonabonnemang med "familjedeal" där man kan få det billigare genom att koppla ihop 3 telefoner

Googlade lite och hittade Bahnof, men då huset saknar fibrer så var det 350 kr/månad (och jag antar att man kan hitta ett okej bredband billigare än så?)
Hittade boxer för tv, verkade billigast men efter en googling om deras omdömme så blev jag avskräckt.
När det gäller mobil kostade det 740 kr/månad för 3 telefoner med fria samtal + 20gig surf/månad, även detta känns som att man borde kunna hitta billigare.

Har själv 0 koll och all hjälp uppskattas!
Vad gör din mamma om hon behöver 3 mobiltelefoner och 20 GB surf i månaden?
Citera
2018-03-28, 17:14
  #6
Medlem
Provat att prata med Telia om att ett bättre pris men de sa nej.

Är inte enbart hon som ska använda familjeabonnemanget.

Ska kolla upp comviq!
Citera
2018-03-29, 08:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marre023
Det hon söker är helt enkelt tv-abonnemang med baskanaler + kanal 3, kanal 5, kanal 8, kanal 9
Bredband med okej hastighet (adsl, inte fiber)

Allt beror ju på vad det finns för Tv-utbud i hennes antennuttag i lägenheten, det nämner du inte?!

Alltså; Vilken operatör får de Tv från?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback