Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-28, 13:00
  #1
Medlem
Jag har lyckats dra i mig ca 400 patroner lustgas på 3 dagar. Jag har inte puffat dygnet runt utan typ 40 patroner "till frukost" och "till kvällen" + lite däremellan. Mår lite halvtaskigt just nu i form av illamående och en tyngdkänsla i huvudet. Tänkte höra med er om ni har koll på om den doseringen kan räcka för att få bestående hjärnskador?
Citera
2018-03-28, 13:19
  #2
Medlem
Någon slags hjärnskada lär du ju haft innan som drar den doseringen men den lär bli värre nu absolut.
Citera
2018-03-28, 13:37
  #3
Medlem
Att ersätta syre med lustgas är inte bra. Jag skulle rekommendera att du blandar, typ 70%n2o-30%o2. Då riskerar du inte att dö heller pga syrebrist.
Citera
2018-03-28, 13:42
  #4
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensven
Jag har lyckats dra i mig ca 400 patroner lustgas på 3 dagar. Jag har inte puffat dygnet runt utan typ 40 patroner "till frukost" och "till kvällen" + lite däremellan. Mår lite halvtaskigt just nu i form av illamående och en tyngdkänsla i huvudet. Tänkte höra med er om ni har koll på om den doseringen kan räcka för att få bestående hjärnskador?

Låter som abstinens, dra i dig 20 stycken ( halv dos ) och skapa en tråd igen i morgon om du fortfarande känner dig dålig
Citera
2018-03-28, 14:00
  #5
Medlem
AX64s avatar
Ehm... 400 patroner lustgas säger du. Jag antar att du menar de små patronerna, inte flaskorna från AGA på ~10kg? Låter som en jävla omständig grej och kostnaden lär vara högre än mycket annat som ger bättre effekt. Har du provat att dricka öl?
Citera
2018-03-28, 14:54
  #6
Medlem
18swecun: Tack då vet jag!

Bolibo: Jag andas vanlig luft mellan puffarna. Jag kommer dock inte fortsätta med lustgas, det spårade ur.

1997: Nej jag håller mig nog borta från det helt. Får lida lite för min idioti, hoppas bara att det inte har gett bestående skador av något slag. Enligt 18swecun så har jag redan sådana, men han verkar inte särskilt kompetent.

AX64: Ja det är patronerna. Japp jag har prövat att dricka öl!

Känns inte riktigt som att jag har fått svar på min fråga. Tror ni att det kan ha gett bestående skador av överanvändning under denna tid?
Citera
2018-03-28, 15:21
  #7
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensven
Jag har lyckats dra i mig ca 400 patroner lustgas på 3 dagar. Jag har inte puffat dygnet runt utan typ 40 patroner "till frukost" och "till kvällen" + lite däremellan. Mår lite halvtaskigt just nu i form av illamående och en tyngdkänsla i huvudet. Tänkte höra med er om ni har koll på om den doseringen kan räcka för att få bestående hjärnskador?

Lustgas orsakar inte hjärnskador, däremot är det ju inte bra om du låter bli att andas mellan patronerna.

Har dragit i mig mer än så på en dag och det som händer är att man känner sig allmänt sjuk och bakis dagen efter och sen inget mer.

edit: Har gjort detta många ggr och aldrig upplevt några besvär förutom att känna mig bakis kan tilläggas. Man kan känna sig allmänt trög i skallen också men det går över.
__________________
Senast redigerad av Zot^ 2018-03-28 kl. 15:25.
Citera
2018-03-28, 15:43
  #8
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensven
Känns inte riktigt som att jag har fått svar på min fråga. Tror ni att det kan ha gett bestående skador av överanvändning under denna tid?

Tycker det bästa svaret du kan få är genom att göra några IQ-tester på raken nu på studs, spara resultaten, och se om dina resultat förändras avsevärt efter längre bruk. Tror inte du lär ha fått någon bestående hjärnskada som det är då det ändå bara handlar om kvävgas. Det är inte som att du verkligen stryper dig själv tills det svartnar framför ögonen gissar jag. Som värst att du hamnar på en nivå med amatörboxare som får däng ibland.
Citera
2018-03-28, 15:45
  #9
Medlem
Så länge du får i dig tillräckligt mycket syre imellan gångerna så borde du inte få några permanenta hjärn skador. Lustgas är en rättså säker drog. Det ända som jag har hört är någonting om B12 brist men jag vet inte ifall det är sant. Drick ett packet mjölk för att va på den säkra sidan.
Citera
2018-03-28, 17:35
  #10
Medlem
Zot: Jag andas ett andetag mellan patron 1 och 2, då får jag en skön kick av den andra patronen. Sen andas jag fler andetag mellan därpåföljande patroner. Ju fler jag körde på raken desto mer började jag faktiskt hallucinera. Både syn, känsel och hörselhallucinationer. Aldrig haft sådana tidigare och tyckte det var svinhäftigt, varför jag fortsatte att köra. Dock märkte jag idag att jag troligtvis hade säckat ihop och krampat eller något eftersom jag hade glidit av stolen. Minns även att jag hörde sjukt många svinskumma röster i samband med det. Jävligt obehagligt... Började fundera om jag hade kört lite väl hårt senaste dagarna... Tidigare har jag liksom kunnat köra 10-20 patroner på en dag och nöja mig med det...

AX64: De tar så lång tid och jag tror inte att jag kommer att bräcka mitt tidigare resultat . Nej jag stryper mig inte själv, jag håller ju liksom bara andan. Det känns som att kroppen borde slå på andningen automatiskt när det blir låga nivåer? Eller mättas typ syreupptagningsförmågan av just kvävgas?

Potatis: Också hört om sån brist. Det känns som att man utvecklar såna typer av skador av längre bruk och inte i akutskedet.
Citera
2018-03-28, 18:47
  #11
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvensven
Zot: Jag andas ett andetag mellan patron 1 och 2, då får jag en skön kick av den andra patronen. Sen andas jag fler andetag mellan därpåföljande patroner. Ju fler jag körde på raken desto mer började jag faktiskt hallucinera. Både syn, känsel och hörselhallucinationer. Aldrig haft sådana tidigare och tyckte det var svinhäftigt, varför jag fortsatte att köra. Dock märkte jag idag att jag troligtvis hade säckat ihop och krampat eller något eftersom jag hade glidit av stolen. Minns även att jag hörde sjukt många svinskumma röster i samband med det. Jävligt obehagligt... Började fundera om jag hade kört lite väl hårt senaste dagarna... Tidigare har jag liksom kunnat köra 10-20 patroner på en dag och nöja mig med det...

AX64: De tar så lång tid och jag tror inte att jag kommer att bräcka mitt tidigare resultat . Nej jag stryper mig inte själv, jag håller ju liksom bara andan. Det känns som att kroppen borde slå på andningen automatiskt när det blir låga nivåer? Eller mättas typ syreupptagningsförmågan av just kvävgas?

Potatis: Också hört om sån brist. Det känns som att man utvecklar såna typer av skador av längre bruk och inte i akutskedet.

Kanske är det lustgasen som gjort dig dum i huvudet eller så var du det innan -men du har citerat användarna felaktigt.
Citera
2018-03-28, 19:30
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Kanske är det lustgasen som gjort dig dum i huvudet eller så var du det innan -men du har citerat användarna felaktigt.

Istället för att trycka på citatknappen talade jag direkt till dem genom att skriva deras eller delar av deras alias. Jag använde quoteknappen nu så att du ska förstå att jag talar till dig!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback