Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 12:51
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
I boken Kris och framgång mitt halvsekel i politiken skriver han om dataintrångsskandalen vid valet 2096 och konstaterar att en lång tråd i ämnet finns på Flashback. S 250.
Citera
2018-03-28, 13:47
  #2
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
I boken Kris och framgång mitt halvsekel i politiken skriver han om dataintrångsskandalen vid valet 2096 och konstaterar att en lång tråd i ämnet finns på Flashback. S 250.

Man får anta att du menar 2006?

Skulle du kunna citera några rader från boken så att man får ett hum om kontexten?
Citera
2018-03-28, 13:57
  #3
Medlem
Knullkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Man får anta att du menar 2006?

Skulle du kunna citera några rader från boken så att man får ett hum om kontexten?


"När jag skriver detta elva år senare är det fortfarande inte helt klart för mig vad som verkligen hade hänt. Det finns mycket material att tillgå om man vill läsa om saken: en omfattande förundersökning av polisen, en väskriven dom, långa trådar på Flashback, en utredning av Näringslivets Medieinstitut, många och långa i tidningsartiklar och avsnitt i minst ett par böcker."
Citera
2018-03-28, 14:05
  #4
Medlem
Denna tråd ? S polisanmäler fp för misstänkt dataintrång (FB) S polisanmäler fp för misstänkt dataintrång

Som är en mycket lång tråd a 56 sidor.

Handlar om den här affären https://sv.wikipedia.org/wiki/Dataintrångsaffären_2006

haha läs detta lösa citat : Huvudbrottet för åtalet var dataintrång, men Niki Westerberg åtalades för anstiftan till dataintrång medan Johan Jakobsson åtalades för anstiftan till anstiftan till dataintrång. Åklagarens bevisning utgjordes till stor del av erkännanden och medgivanden i sak....smaka på det plebejer - "anstiftan till anstiftan"
__________________
Senast redigerad av Rodrot 2018-03-28 kl. 14:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback