Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-28, 05:48
  #1
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=op1Z-2cv3qQ

Jag fattar inte varför man tror att sanningen kommer fram. Om man inte har sanningen så hjälper ju inget.

Och Trump gillar tortyr. Och han tror det funkar. Men bryter han lagen nu? Gina Haspel förstörde bevis och det gillar ju Trump. Det är liksom ingen ände på galenskapen här!!

Finns det ens någon republikan som protesterar nu??
Citera
2018-03-28, 08:07
  #2
Medlem
Stridshingstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
https://www.youtube.com/watch?v=op1Z-2cv3qQ

Jag fattar inte varför man tror att sanningen kommer fram. Om man inte har sanningen så hjälper ju inget.

Och Trump gillar tortyr. Och han tror det funkar. Men bryter han lagen nu? Gina Haspel förstörde bevis och det gillar ju Trump. Det är liksom ingen ände på galenskapen här!!

Finns det ens någon republikan som protesterar nu??

Demokraterna gillar också tortyr, men deras sympatisörer klagar bara på tortyr när det är republikaner som gör det. Republikanerna klagar också bara när demokrater som Obama gör det, men gillar det när Republikaner gör det.

Det är som att Blackhawks fans jublar när en av deras spelare tacklar en från Rangers, men buar när en spelare från Rangers tacklar en från Blackhawks.

Det bästa är att krigshetsande och tortyrälskande Republikanväljare sen går till sängs om kvällarna och på allvar tror att de är USA:s sanna kristna. För allting de står för, går under alla objektiva kriterier, emot kristendomens budskap. Även om de själva vet om det eller ej så är de ulvar i fårakläder som älskar död och förstörelse.

Trump är i princip politikens versions av en TV-evangelist som säljer helande vatten på plastflaska.
__________________
Senast redigerad av Stridshingsten 2018-03-28 kl. 08:15.
Citera
2018-03-28, 10:26
  #3
Medlem
Nej att dra alla republikaner över en kam är farligt. Trump må uppmuntra tortyr som förhörsmetod men det är ju mest inom den kristna extremhögern man är liberal om just användandet av tortyr.
Dom flesta republikaner liksom demokrater är sannolikt emot dessa medeltida förhörsmetoder.
Och Trump representerar inte det amerikanska folket i den frågan tack och lov. Att Trump förhärligar våld är beklaglig men det är ju hans signum tyvärr.
Citera
2018-03-28, 11:37
  #4
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej att dra alla republikaner över en kam är farligt. Trump må uppmuntra tortyr som förhörsmetod men det är ju mest inom den kristna extremhögern man är liberal om just användandet av tortyr.
Dom flesta republikaner liksom demokrater är sannolikt emot dessa medeltida förhörsmetoder.
Och Trump representerar inte det amerikanska folket i den frågan tack och lov. Att Trump förhärligar våld är beklaglig men det är ju hans signum tyvärr.
Detta är helt klart en fråga som går över gränserna, hade den inte gjort detta så hade ingen tortyr skett.

Vet inte vad det är för fel på personer som anser tortyr är nått bra.
Och jag skulle gärna se att alla som röstar JA för tortyr, att samtliga ska få testa det själva.
Och då som ett kriterier för att ens JA röst ska registreras som en sådan.
Lite som pepparspray som användare måste själv testa innan man får använda.
Jag tror då att dessa ja skulle mer eller mindre helt försvinna.

Men så blir det ofta med utbildning och ett vidgat medvetande om hur saker och ting fungerar.
Så en 48h session med konstant överdrivet hög musik, och med raster för lite skendränkning och annat trevligt de har använt sig av.
Så ska vi se detta aldrig händer igen.
Citera
2018-03-28, 15:54
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej att dra alla republikaner över en kam är farligt. Trump må uppmuntra tortyr som förhörsmetod men det är ju mest inom den kristna extremhögern man är liberal om just användandet av tortyr.
Dom flesta republikaner liksom demokrater är sannolikt emot dessa medeltida förhörsmetoder.
Och Trump representerar inte det amerikanska folket i den frågan tack och lov. Att Trump förhärligar våld är beklaglig men det är ju hans signum tyvärr.
En klar majoritet av de som identifierar sig som republikaner är faktiskt för tortyr (71% för, 27 % emot).

http://www.pewresearch.org/fact-tank...error-efforts/
Citera
2018-03-28, 15:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Detta är helt klart en fråga som går över gränserna, hade den inte gjort detta så hade ingen tortyr skett.

Vet inte vad det är för fel på personer som anser tortyr är nått bra.
Och jag skulle gärna se att alla som röstar JA för tortyr, att samtliga ska få testa det själva.
Och då som ett kriterier för att ens JA röst ska registreras som en sådan.
Lite som pepparspray som användare måste själv testa innan man får använda.
Jag tror då att dessa ja skulle mer eller mindre helt försvinna.

Men så blir det ofta med utbildning och ett vidgat medvetande om hur saker och ting fungerar.
Så en 48h session med konstant överdrivet hög musik, och med raster för lite skendränkning och annat trevligt de har använt sig av.
Så ska vi se detta aldrig händer igen.
Nu är jag visserligen emot tortyr, men är inte det här lite som att kräva att de som är för fängelsestraff först själva sitter i fängelse ett tag?
Citera
2018-03-28, 16:05
  #7
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Nu är jag visserligen emot tortyr, men är inte det här lite som att kräva att de som är för fängelsestraff först själva sitter i fängelse ett tag?
Hur då menar du, om man hamnar i fängelse så har man ju reda begått ett brott och straffet kan vara fängelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback