Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2018-08-08, 18:33
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ercie
Grattis! Minns dig från nån tråd i våras, blev det F för dig med?

Nej, blev Datateknik istället. Osäker dock, borde kanske ha valt F trots allt... Men men, vi får se : )
Citera
2018-08-13, 15:04
  #86
Medlem
Bluelyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluelys
Hoppade av mitt ingenjörsprogram och vill in på Chalmers TF/TM istället.
Vilka böcker i fysik föreslår ni för att ta sig an provet? Heureka, Ergo, Impuls?

Har också klarat envarre, linalg och flervarre; fick en trea. Funderar på att repetera matten under tiden, märkte att man tappade en del mellan slutet på envariabelkursen och början av flervariabelkursen.

BUMP
Citera
2018-08-13, 18:58
  #87
Medlem
Antagning senare del istället för att söka in till åk1
Citera
2018-10-02, 21:43
  #88
Medlem
DissociativePandas avatar
Har precis hoppat av från en utbilding och har läst mycket matematik, så jag tror det är bättre att satsa på MaFy-provet än HP. Eller vad tror ni?

Kurser som jag har läst:
Matematik grundkurs
Analys 1,2
Linjär algebra 1
Diskret matematik
Fysik grundkurs, mest mekanik
Matematisk statistik
Kryptering 1,2

Vilka kurser är relevanta? Räcker boken "Fysik" av Jörgen Gustafsson?`Vilka andra böcker i fysik kan behövas? Har heureka fysik 1,2,3 också.
Citera
2018-10-02, 21:58
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DissociativePanda
Har precis hoppat av från en utbilding och har läst mycket matematik, så jag tror det är bättre att satsa på MaFy-provet än HP. Eller vad tror ni?

Kurser som jag har läst:
Matematik grundkurs
Analys 1,2
Linjär algebra 1
Diskret matematik
Fysik grundkurs, mest mekanik
Matematisk statistik
Kryptering 1,2

Vilka kurser är relevanta? Räcker boken "Fysik" av Jörgen Gustafsson?`Vilka andra böcker i fysik kan behövas? Har heureka fysik 1,2,3 också.

Titta på gamla prov, får du hälften rätt kommer du in på det mesta. Jag tror du ligger bra till där, helt klart.

Det är väl för det mesta grejer från fysik 1 och 2 som dyker upp men relativistik mekanik från fysik 3 dyker upp också.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback