Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-05-01, 20:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
Känns ju inte som en helt legit länk. Kan ha fel men var försiktiga. Aldrig hört talas om xapo heller.

Länken är 100% legit, så även Xapo. XBT provider som utfärdar Bitcoin XBT har sina bitcoin i förvar hos Xapo. Men länken ser kanske lite skum ut för det är en "invite-länk" som ger båda parter bitcoin för $10 vid insättning av $100
Citera
2018-05-01, 20:40
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Tycker ni att det verkar vara en bra idé att köpa crypto valuta? Speciellt när självaste Warren Buffet tror att den kommer sjunka stort i år.

Alla borde äga lite bitcoin. Om bitcoin lyckas så kommer 1 bitcoin vara värd över 1 miljon dollar. Ha 1% av ditt sparkapital i bitcoin så kommer du inte påverkas om det inte skulle lyckas.
Citera
2018-05-08, 23:39
  #15
Medlem
Evil_Santas avatar
Vilken börs ska jag välja för att köpa en mindre mängd ETH för fiat med så lite avgifter som möjligt??

Jag behöver köpa ethereum genom mitt mastercard. Det är nämligen så att jag genom att ha sålt massa csgo items har kommit över en wax tokens(en erc-20 token, CMC länk ), värt runt 100$, som jag nu har i en wallet.

Jag skulle nu vilja sälja dessa så jag skapade konto på Bittrex(en krypto börs) där man kan sälja WAX för BTC/ETH. Bittrex tar till min stora förvåning inte emot fiat insättningar. Utöver detta behöver jag lite ETH i min wallet först, för att täcka gas-avgiften som det kotar att skicka mina WAX till mitt konto hos börsen.

Det innebär att jag behöver köpa en mindre mängd ETH för fiat valuta, föra över ETH till min wallet och sedan skicka mina wax+ethereum till bittrex så jag sälja skiten för en vettigare kryptovaluta.

Hur gör jag detta för så lite avgifter som möjligt? Har ett mastercard kort och swedbank konto. Antar att jag behöver skaffa konto hos en annan börs som accepterar insättningar i fiat valutor.

Har hört talas om coinbase,gdax, bitfenix, kraken, bitstamp och gemini så någon av dessa får det bli.
__________________
Senast redigerad av Evil_Santa 2018-05-09 kl. 00:01.
Citera
2019-01-27, 22:22
  #16
Medlem
Billigast plats att köpa bitcoin med kort

Safello, btcx, certifiketet och alla tar som du säger 10% i avgifter (eller 2% plus inflationen för XBT certifikatet).

Den billigaste och enklaste sidan jag har hittat är eToro. Jag använde den här mastercard/visa köp bitcoin guiden. Du betalar ingen avgift alls men en spread på 1.5% vilket är otroligt bra pris för att kunna köpa direkt med kortet.
Citera
2019-01-30, 10:28
  #17
Medlem
polagoms avatar
Det finns flertalet exchanges / sidor som tar mkt mindre i avgifter än Safello, btcx som är svenska och tar extra stor avgift. Det spelar ingen roll vilken sida ni reggar er på.
Vi svenskar kan bli medlemmar i stort sätt vilken sida som helst, inte som amerikanerna och kineserna med mera som är bannade från många.

Finns alt här för olika sidor med bättre / inga avgifter https://gocryptowise.com/exchanges/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback