• 1
  • 2
2018-03-27, 23:51
Medlem
albinotomtens avatar
Finns det några säkra och billiga tjänster där man kan köpa och sälja samt överföra btc till andra wallets (viktigt) billigt?

Har försökt med coinbase men de accepterar inte mitt mastercard av någon anledning. De verkar ha problem med den biten. Gdax kräver två id's, men eftersom jag bara har ett pass så funkar det ej.

Så, något tips på vart man kan handla bitcoins med mastercard säkert och billigt? Där man inte behöver lägga 10% över priset alltså :P Localbitcoins är smidigt, men dyrt jämfört med gdax och coinbase.
Citera
2018-03-28, 00:16
Medlem
SophieNeveus avatar
Jag hade samma problem med coinbase, men fungerade med mitt kreditkort som var visa istället. Btcx kan du köpa bitcoin på med swish, kanske inte hjälper.
Citera
2018-03-28, 00:56
hade samma problem med coinbase. Men pröva swish? det kanske funkar.
Citera
2018-03-28, 01:38
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Jag hade samma problem med coinbase, men fungerade med mitt kreditkort som var visa istället. Btcx kan du köpa bitcoin på med swish, kanske inte hjälper.

Läste någon tråd om att de hade massa fuffens för sig? Kanske är bättre nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
hade samma problem med coinbase. Men pröva swish? det kanske funkar.

Menar du på coinbase? Funkar inte vad jag vet. Eller syftar du på någon annan sida?
Citera
2018-03-28, 01:41
Avstängd
Lacerdas avatar
Tycker ni att det verkar vara en bra idé att köpa crypto valuta? Speciellt när självaste Warren Buffet tror att den kommer sjunka stort i år.
Citera
2018-03-28, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Tycker ni att det verkar vara en bra idé att köpa crypto valuta? Speciellt när självaste Warren Buffet tror att den kommer sjunka stort i år.

Källa på påståendet eller bara falska rykten ?

Din definition av att sjunka stort är ?
Om du inte tycker ett dropp ifrån 800+ miljarder till 250-300 miljarder dollar är att sjunka stort så vet jag ej vad.
och är det det, så har det redan skett och det absolut bästa tid punkten att köpa borde vara nu, köp lågt sälj högt.

till tråden, vet tyvärr bara coinbase som tar kredit kort, rätt säker på att du kan mejla dom och lösa så att du kan betala med kredit kort där.
Citera
2018-03-28, 16:18
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albinotomten
Läste någon tråd om att de hade massa fuffens för sig? Kanske är bättre nu?

Jag har köpt via btcx kanske 2-3 gånger och har fungerat utmärkt, nackdelen är dock att avgiften är rätt hög.
Köper vanligtvis via coinbase, funkar enligt mig bäst.
Mitt bankkort fungerade inte heller (Mastercard hos Swedbank) men mitt Amex och Visa kreditkort fungerade felfritt.
Citera
2018-03-31, 19:19
Medlem
albinotomtens avatar
Har bestämt att verifiera mitt konto för SEPA eller internationella betalningar och har öppnat det hos Swedbank. På Coinbase ska man göra enligt denna bild men på Swedbank finns inget alternativ att skriva i "reference number". Däremot finns något som heter Mottagarens ID och Betalarens ID men vet inte vad det handlar om?
Citera
2018-04-01, 04:26
Medlem
Citat:
Har bestämt att verifiera mitt konto för SEPA eller internationella betalningar och har öppnat det hos Swedbank. På Coinbase ska man göra enligt denna bild men på Swedbank finns inget alternativ att skriva i "reference number". Däremot finns något som heter Mottagarens ID och Betalarens ID men vet inte vad det handlar om?

Reference number skriver du in på "Meddelande" på sista sidan på Internationella Betalning. Mottagarens och Betalarens ID kan du lämna blankt.
Citera
2018-04-01, 05:41
Medlem
albinotomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figgeduni
Reference number skriver du in på "Meddelande" på sista sidan på Internationella Betalning. Mottagarens och Betalarens ID kan du lämna blankt.

Gjorde en chansning på en tia så får se nästa bankdag om överföringen gick igenom. Men vet fortfarande inte vad jag ska göra för att lägga till ett debit kort. Glömde fråga det när jag ringde Swedbank för att öppna internationella betalningar.
Citera
2018-05-01, 17:55
Medlem
Citat:
Finns det några säkra och billiga tjänster där man kan köpa och sälja samt överföra btc till andra wallets (viktigt) billigt?

Har försökt med coinbase men de accepterar inte mitt mastercard av någon anledning. De verkar ha problem med den biten. Gdax kräver två id's, men eftersom jag bara har ett pass så funkar det ej.

Så, något tips på vart man kan handla bitcoins med mastercard säkert och billigt? Där man inte behöver lägga 10% över priset alltså :P Localbitcoins är smidigt, men dyrt jämfört med gdax och coinbase.

Jag köper mina BTC direkt via min Xapo wallet med mitt MasterCard, samma avgift som Coinbase (ca.4%)

Länk till att ladda ner Xapo Wallet: https://xapo.onelink.me/PT23?pid=ref...hareCode=91ILM
Citera
2018-05-01, 19:52
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingpongjohn
Jag köper mina BTC direkt via min Xapo wallet med mitt MasterCard, samma avgift som Coinbase (ca.4%)

Länk till att ladda ner Xapo Wallet: https://xapo.onelink.me/PT23?pid=ref...hareCode=91ILM

Känns ju inte som en helt legit länk. Kan ha fel men var försiktiga. Aldrig hört talas om xapo heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in