Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-27, 23:45
  #1
Medlem
Jag hittade ingen tråd om detta, men rätta mig gärna om jag missat någon.

Såmgerskan Katy Perry är domare i talangjaktsprogrammet American Idol. En 19-årig kille är där för att visa upp sin musikaliska förmåga. Lite nervös och blyg förstås. De småpratar lite med honom och kommer in på ämnet tjejer. "Har du kysst en tjej någon gång?" frågar en man i juryn. Han svarar nekande varpå Katy Perry närmast beordrar honom att stiga fram och ge henne en kyss på kinden. Övriga jurydeltagare hejar på. Han är besvärad men lyder; vad ska man annars göra som en ung människa som hoppas på sin stora chans att bli uttagen som tävlande? Som en person i underläge inför en grupp i maktposition?

Hon kräver ännu en kindpuss men vrider då snabbt på sitt huvud så det blir mun-mot-mun istället. Juryn skrattar gott och ger high-fives till varandra. Tävlingsdeltagaren skrattar också men ser besvärad och omskakad ut.

https://www.dailywire.com/news/28256...-ryan-saavedra

Detta är ju ett typexempel på en "metoo-händelse"..? Någon i maktposition tar sig friheter med en person i underläge som inte vågar säga nej.

19-åringen har efteråt sagt att han inte tog illa upp men det finner jag inte särskilt relevant. Hon tog sig friheter på hans bekostnad.

Vad sägs?
Citera
2018-03-27, 23:55
  #2
Medlem
Män är inte speciellt benägna att gnälla o klaga över närkontakt med det motsatta könet.
Citera
2018-03-28, 00:43
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Män är inte speciellt benägna att gnälla o klaga över närkontakt med det motsatta könet.

På feminazist-språk:

"Som man förväntas man inte gnälla o klaga över närkontakt med det motsatta könet. Det är könsförtryck som tvingar honom att acceptera detta."
Citera
2018-03-28, 00:51
  #4
Avstängd
LE37s avatar
Förskräckligt!
Citera
2018-03-28, 00:52
  #5
Avstängd
creepingdeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabulator

Vad sägs?

om en puss!
Citera
2018-03-28, 00:57
  #6
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Förjävligt, men hon är sjukt snygg.
Citera
2018-03-28, 01:03
  #7
Medlem
Ett fruktansvärt utnyttjande av maktposition, ja!

Föga förvånande beteende från en person som är beredd att göra precis vad som helst för sin karriär dock. Fan, hon är till och med skamlös nog att ställa sig på en scen, inför tusentals unga människor, och tokjucka i bara underkläder samt yla (falskt) de mest korkade texter någonsin nedplitade av mänskliga händer. Än äckligare blir det när man tittar på hennes (karriärsdrivna) val av män...

Kate Perry är det närmaste en amerikansk Lill-Babs vi någonsin kommer att få uppleva!
Citera
2018-03-28, 01:05
  #8
Medlem
PelleButtPluggs avatar
sjukt beteende.... vemfan säger att han ens ville detdär? såg riktigt obekväm ut i det hela =/
nog för att hon e snygg o bla bla bla, men man gör INTE så! oavsett kön...
Citera
2018-03-28, 01:16
  #9
Avstängd
LE37s avatar
Jag hoppas alla trollar i den här tråden annars blir man ju mörkrädd!
Citera
2018-03-28, 01:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Jag hoppas alla trollar i den här tråden annars blir man ju mörkrädd!

Varför det?

Tänk dig att könen vore ombytta: En 33-årig man med makt som tjatar till sig pussar från en 19-årig tjej, hur tror du att det hade låtit i medierna då?

Två pussar kan tyckas vara bagatellartat, men det är principen som är fel.
__________________
Senast redigerad av Tabulator 2018-03-28 kl. 01:31. Anledning: Korrigering
Citera
2018-03-28, 01:32
  #11
Medlem
NovaOculuss avatar
Det är beteenden som dessa som gör våldtäktskulturen möjlig.
Citera
2018-03-28, 02:02
  #12
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabulator
Varför det?

Tänk dig att könen vore ombytta: En 33-årig man med makt som tjatar till sig pussar från en 19-årig tjej, hur tror du att det hade låtit i medierna då?

Två pussar kan tyckas vara bagatellartat, men det är principen som är fel.

Varför ska jag tänka mig in i det scenariot för, nu var det en kvinna som knyckte en kyss från en nittonårig grabb och inget annat!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback