Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 22:15
  #1
Medlem
Ördögs avatar
Idag (tisdagen den 27 mars) dömdes 25-årige Umar Haque till minst 25 års fängelse av en domstol i London. Denne charmige unge man var till ganska nyligen lärare vid en muslimsk skola i östra London, med det groteska namnet Lantern of Knowledge.

Efter Khalid Masoods dåd på Westminster Bridge i mars i fjol fick Umar inspiration att skapa en armé av små jihadister, som kunde utföra liknande stordåd till Allahs och pedofetens ära. Han började visa sina lärjungar videor från IS där otrogna fick sina huvuden avhuggna, han hittade på roliga lekar där ungarna fick lära sig hur man så behändigt som möjligt hugger ner poliser.

Citat:
One of the children told police: "Umar has been teaching us how to fight, do push-ups, given strength and within six years he was planning to do a big attack on London.

"He wants a group of 300 men. He's training us now so by the time I'm in Year 10 (aged 14-15) we will be physically strong enough to fight."

Och han skrämde glina att hålla tyst ...

Citat:
"The children were paralysed by fear of Haque, who they understood to have connections to terrorists and who essentially told them that a violent fate would befall them if they told anyone what he was doing."

Mer läsning här:
http://www.bbc.com/news/uk-42704691
http://www.bbc.com/news/uk-43172379
http://www.bbc.com/news/uk-43558383

Umar Haques dröm om en barnarmé i kamp för Fredens Religion gick om visserligen intet den här gången, men jag betvivlar att han är den ende "lärare" i Europa som smider liknande planer.
Citera
2018-03-27, 22:20
  #2
Medlem
StenSaxPungs avatar
Sånt händer bara i UK. Knappast i sverige.
Citera
2018-03-27, 22:24
  #3
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Sånt händer bara i UK. Knappast i sverige.

Jag väntar på när 300 man eller en större grupp slår till i något europeiskt land. Jag tror allt är möjligt.
Citera
2018-03-27, 22:37
  #4
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Sånt händer bara i UK. Knappast i sverige.

Vad får dig att tro det? Din naivitet?

Edit: Eller menar du att det inte händer att musslorna får straff i Sverige? I så fall har du rätt.
Citera
2018-03-27, 22:52
  #5
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan

Edit: Eller menar du att det inte händer att musslorna får straff i Sverige? I så fall har du rätt.

Ja ungefär så. Fast det stämmer väl egentligen inte. Lägre straff och mindre risk att ens åtalas ligger nig närmare sanningen.
Citera
2018-03-28, 03:31
  #6
Medlem
Drinkycrows avatar
Vadå groteskt namn? Rätt bra namn tycker jag. Kanske inte så bra lärare, men bra namn. Alla skolor jag har gått i har haft sämre namn. Oftast bara ort/stadsdel-skolan, nej usch och fy, orka bli radikaliserad på typ Motala gymnasium.


Klart han torskar, inte så smart att försöka värva underåriga, klart någon kommer snacka. Gött han får hårt straff.
Citera
2018-03-28, 11:31
  #7
Medlem
Mandateofheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Sånt händer bara i UK. Knappast i sverige.

Kommer ihåg på den tiden många idioter sa att det aldrig kommer ske ett islamistiskt terrorattentat i Sverige också.

Eller att vissa påstår att vi inte kommer få ett inbördeskrig i Sverige.

Jag undrar i vilken värld ni lever i.
Citera
2018-03-28, 23:11
  #8
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandateofheaven
Kommer ihåg på den tiden många idioter sa att det aldrig kommer ske ett islamistiskt terrorattentat i Sverige också.

Eller att vissa påstår att vi inte kommer få ett inbördeskrig i Sverige.

Jag undrar i vilken värld ni lever i.

Läs tråden ( en halv sida typ ) så förstår du nog.
Citera
2018-03-30, 08:15
  #9
Medlem
TS är bara, låt säga, 5 decennier sen med sin trådstart. Att denna unge man skulle ha uppviglat till terror (en definition som dessutom inte är riktig) är inget jämfört med det experiment som redan har avhandlats:
https://www.youtube.com/watch?v=iM7zC6aS4pQ

Ja ts, det går att omvandla elever till vad du vill och det har Ron Jones redan visat.
Citera
2018-03-30, 14:20
  #10
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Sånt händer bara i UK. Knappast i sverige.

Fullt möjligt att det händer i Sverige. Vi ha muslimer, islamister och naiva politiker här med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback