Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-29, 00:12
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Förklara lite för mig som inte är så insatt, vilka är BCG och varför vill de elda upp bilar? Och hur skulle Xteam beröras av att dessa bilar brinner?


Bcg är en gruppering som står för Berga centrum gänget. Back in the day var dom ett av dom mest omtalade grupperingarna i södra sverige. Hur det e idag vet jag inte.
Citera
2018-03-29, 07:29
  #14
Medlem
Besudlarens avatar
Gryningspyromanen - tacka mig senare.

Brand nr2:

"En kraftig brand uppstod i ett bageri på Transtorpsvägen i Nybro vid 23-tiden på onsdagen. Närboende fick evakueras tillfälligt men kunde under natten återvända till sina hem."

EDIT: Han kanske sitter häktad fortfarande....

Västmanlands Tingsrätt B334-18
2018-01-19, häktad på sannolika skäl
* Försök till grov mordbrand
* Grovt hot mot tjänsteman
__________________
Senast redigerad av Besudlaren 2018-03-29 kl. 07:42.
Citera
2018-03-29, 09:07
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxxet
Bcg är en gruppering som står för Berga centrum gänget. Back in the day var dom ett av dom mest omtalade grupperingarna i södra sverige. Hur det e idag vet jag inte.

Mest omtalade? Låt mig skratta läppen av mig, det var ett gäng snorungar som ibland krängde lite gräs. Iofs blev dom väl omtalade efter branden, men det var långt ifrån tunga gubbar även om dom trodde det själva.
Citera
2018-03-29, 19:17
  #16
Medlem
Repeatzs avatar
Jobbig påsk för försäkringsbolaget, misstänker att Länsförsäkringar Kalmar hade det mesta försäkrat.
Citera
2018-04-03, 21:56
  #17
Medlem
tempeZZts avatar
Inget tyder på att branden på Smålands Motor var anlagd

http://www.barometern.se/kalmar/bran...r-inte-anlagd/

Citat:
Branden var för kraftig för att polisen ska kunna fastställa om ett brott har begåtts, men det finns inga indikationer på att branden ska vara anlagd.

Ovanstående är motsägelsefullt som jag ser det.

Citat:
Snart har Smålands Motor en sanering att vänta - även om det inte finns något som kan räddas.

Citat:
Under tisdagen har polisen tillsammans med brandexperter utfört en teknisk undersökning av branddrabbade Berga industriområde. De har nu kommit fram till att de inte kommer att kunna fastställa om branden var anlagd - värmeutvecklingen var för stor och branden var för kraftig.
Citera
2018-04-06, 17:37
  #18
Medlem
tempeZZts avatar
Allt kommer att byggas upp igen.

Tappat länk just nu. Återkommer.

Alla däck i däckhotellet klarade sig för övrigt.

Här är länk till intervju med Ted Linde:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6925911
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2018-04-06 kl. 17:41. Anledning: Länk
Citera
2018-04-06, 18:02
  #19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterPwnAge
BCG som är i farten igen. Måste hävda sig nu när X-Team etablerat sig här, visa att dom fortfarande kan.

Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Visst alla i de där grupperingarna verkar ju halvt utvecklingsstörda eller åtminstone lågbegåvade. Men vadå, leka med tändstickor, visa att man kan. Förstår inte.

Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Förklara lite för mig som inte är så insatt, vilka är BCG och varför vill de elda upp bilar? Och hur skulle Xteam beröras av att dessa bilar brinner?

Citat:
Ursprungligen postat av Kruxxet
Bcg är en gruppering som står för Berga centrum gänget. Back in the day var dom ett av dom mest omtalade grupperingarna i södra sverige. Hur det e idag vet jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Besudlaren
Gryningspyromanen - tacka mig senare.

Brand nr2:

"En kraftig brand uppstod i ett bageri på Transtorpsvägen i Nybro vid 23-tiden på onsdagen. Närboende fick evakueras tillfälligt men kunde under natten återvända till sina hem."

EDIT: Han kanske sitter häktad fortfarande....

Västmanlands Tingsrätt B334-18
2018-01-19, häktad på sannolika skäl
* Försök till grov mordbrand
* Grovt hot mot tjänsteman

Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Mest omtalade? Låt mig skratta läppen av mig, det var ett gäng snorungar som ibland krängde lite gräs. Iofs blev dom väl omtalade efter branden, men det var långt ifrån tunga gubbar även om dom trodde det själva.

Allt ovan är bullshit och hör inte hit.

Branden startade mitt inne i lokalen och utrymmena var fullständigt CCTV-övervakade. Ingen kan ha tagit sig in där.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback