Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-03-13, 23:08
  #13
Medlem
Jag tog mitt certifikat för Aow i Stockholm. Iaf, tre utedyk stod på listan varav dessa var ett djupdyk, ett vrakdyk och ett nattdyk. Kommer till första dykplatsen ute på Värmdö och det var dags för en djupdykning på ca 30 meter. Tidigare blev vi varnade för djupeberusning, man känner sig full under ytan efter 21m tror jag. Har koll på mätaren och jag når 21m, 22m, 23m och sedan 27m(kunde inte räkna). Vi höll oss till 27 meter och jag ser hur instruktören simmar till min dykkamrat och slår henne några på huvet. Satt och asflabbade i några minuter tills det var dags att gå upp.

Andra dyket var ett vrakdyk i närheten av första dyket. Rätt så häftig upplevelse, vi hittade allt från Tuborg till fälgar för den kända Volvon.

Tredje dyket var ett nattdyk på Ingarö, platsen som Esbjörn Svensson lämnade oss. Under nattdyket var vi två och två med stort avstånd från varandra men likförbannat kunde vi se en ensam dykare simma runt i det lugna. Vi såg fenor och bcd:n suddigt och på avstånd. Vi var ensamma på stranden dessutom, inga andra dykare syntes till, eller simmare för den delen. Märkligt var det.

Länk till olyckan: https://www.svd.se/jazzstjarnan-esbjorn-svensson-dod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback