Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-27, 21:29
  #1
Medlem
Man anhållen misstänkt för mord på barn mellan 1 och 2 år.
Någon som vet mer? Var i Västsverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rdare-anhallen
Citera
2018-03-28, 00:33
  #2
Medlem
Blir inte förvånad om det är i Trestadsområdet.
Citera
2018-03-28, 00:38
  #3
Medlem
Luktar utlandsfödda lång väg om detta fallet...

Det skall ha skett I söndags, dvs 2018-03-25.
Citera
2018-03-28, 00:40
  #4
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Man anhållen misstänkt för mord på barn mellan 1 och 2 år.
Någon som vet mer? Var i Västsverige?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rdare-anhallen
Kammaråklagare Carolin Fransson finns på tingsrätten i Uddevalla.
Citera
2018-03-28, 00:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kammaråklagare Carolin Fransson finns på tingsrätten i Uddevalla.
Skulle precis skriva detsamma efter att ha googlat på hennes namn. Då luktar det ännu mer utlandsfödda föräldrar alltså.
Citera
2018-03-28, 01:31
  #6
Medlem
Miniwas avatar
Lite citat:
Citat:
I söndags larmades ambulansen till en bostad i Västsverige. På plats hittade man ett avlidet barn.

Barnet var mellan ett och två år, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Ambulanspersonalen ska efter att man anlände till platsen ha fattat misstankar att allt inte stod rätt till. Efter att man hämtat kroppen dök barnets mamma och mannen upp på sjukhuset.

Mannen greps senare av polis och har nu anhållits.

Polis och åklagare är mycket förtegna om förundersökningen, som gäller mord.

– Jag kan bekräfta att en man som sitter anhållen, misstänkt för mord. I övrigt kan jag inte kommentera någonting i ärendet. Det är känsligt om några uppgifter kommer ut, säger kammaråklagare Caroline Fransson.
Citera
2018-03-28, 01:35
  #7
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miniwa
Lite citat:
”Mamman och mannen” alltså inte pappan, såvitt känt iaf. Dök upp på sjukhuset? Var barnet ensamt ? Vem larmade?
Någon som har koll på möjlig adress?
Citera
2018-03-28, 02:04
  #8
Medlem
Mantillas avatar
Verkar inte vara helt ovanligt med småbarnsdödande i de trakterna. Här ett annat fall som samma åkl. fick på sitt bord i januari i år:
Citat:
Häktade misstänkta för 4-årings död
UNDER TORSDAGEN LÄMNADE vice chefsåklagare Caroline Fransson in en häktningsframställan till Uddevalla tingsrätt, gällande såväl pappan som en annan man som också misstänks vara inblandad i barnets död.
. https://www.pressreader.com/sweden/b...81638190604782
Brottet begicks i maj förra året, men pappan överklagade häktningen då och försattes på fri fot. Nu häktades han alltså igen i januari, och vem vet, han kanske släpptes återigen.

Kan det vara samma GM som i detta fall, och ett småsyskon som dödats den här gången?
Citera
2018-03-28, 02:08
  #9
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Verkar inte vara helt ovanligt med småbarnsdödande i de trakterna. Här ett annat fall som samma åkl. fick på sitt bord i januari i år: . https://www.pressreader.com/sweden/b...81638190604782
Brottet begicks i maj förra året, men pappan överklagade häktningen då och försattes på fri fot. Nu häktades han alltså igen i januari, och vem vet, han kanske släpptes återigen.

Kan det vara samma GM som i detta fall, och ett småsyskon som dödats den här gången?
Nej knappast. Det finns redan en tråd för det fallet. Han är dömd.
Citera
2018-03-28, 02:10
  #10
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
”Mamman och mannen” alltså inte pappan, såvitt känt iaf. Dök upp på sjukhuset? Var barnet ensamt ? Vem larmade?
Någon som har koll på möjlig adress?
Ambulanspersonalen anträffade barnet dött, sannolikt kallade man därför på en politivagn, och den åker ingen annan med i, så mamman & Co fick väl ta sig till sjukhuset själva, dit kroppen förts inledningsvis.
Citera
2018-03-28, 02:20
  #11
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Ambulanspersonalen anträffade barnet dött, sannolikt kallade man därför på en politivagn, och den åker ingen annan med i, så mamman & Co fick väl ta sig till sjukhuset själva, dit kroppen förts inledningsvis.
Nej det låter för konstigt. Ambulans larmades, ambulanspersonalen fattade misstankar , säkert kontaktar de polisen, men som jag läser artikeln tar ambulansen med barnet till skukhus. Tror inte de krånglar med en annan transport för ett litet barn. Hade de mött mamman och mannen på adressen hade de inte lämnat förrän polisen kom. De hade isf haft möjlighet att förstöra bevis mm. De vuxna dyker upp på sjukhuset, alltså undrar jag om de var medvetna om att barnet avlidit och att de eller han, skulle misstänkas för mord?
Svårt att fatta när tidningen får så lite information.
Citera
2018-03-28, 02:50
  #12
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej det låter för konstigt. Ambulans larmades, ambulanspersonalen fattade misstankar , säkert kontaktar de polisen, men som jag läser artikeln tar ambulansen med barnet till skukhus. Tror inte de krånglar med en annan transport för ett litet barn. Hade de mött mamman och mannen på adressen hade de inte lämnat förrän polisen kom. De hade isf haft möjlighet att förstöra bevis mm. De vuxna dyker upp på sjukhuset, alltså undrar jag om de var medvetna om att barnet avlidit och att de eller han, skulle misstänkas för mord?
Svårt att fatta när tidningen får så lite information.
Det är inte ambulanspersonalen som avgör om döda ska fraktas i ambulans eller ej, det är reglerat i lag och det är polisen som ansvarar för att arrangera den transporten när det finns misstanke om brott.

Angående min koppling till det andra fallet i Uddevalla saknar det all betydelse att han blev dömd tidigare i mars. Jag säger inte att det är samma GM, men det är inte omöjligt pga av den domen.
Domen vinner laga kraft först 4 april, och han är sannolikt på fri fot i väntan på detta, vartefter han -så småningom- skriftligen anmodas att infinna sig i fängelset för straffverkställighet. Så brukar det gå till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback