Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-27, 21:20
  #1
Medlem
tjena. visste inte riktigt vart jag skulle lägga upp detta..

Iaf. Jag har fått kanske 6 st bluffsamtal bara denna vecka. det är otroligt störande och jag undrar hur man kan göra för att få dom att sluta ringa i huvud taget?
Citera
2018-03-27, 21:24
  #2
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laws
tjena. visste inte riktigt vart jag skulle lägga upp detta..

Iaf. Jag har fått kanske 6 st bluffsamtal bara denna vecka. det är otroligt störande och jag undrar hur man kan göra för att få dom att sluta ringa i huvud taget?
Från samma nummer?
Citera
2018-03-27, 21:40
  #3
Medlem
Det går väl inte. Jag blockerar alltid numret på telefonen. Då får de ringa med ett annat nummer senare. Men det försvårar processen för företagen om du hela tiden blockerar och lägger upp på nätet att telefonnumret tillhör telefonförsäljare eller vad det nu är.
Citera
2018-03-27, 21:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Från samma nummer?

nej. alla nummer som ringt hitintills är från olika. det brukar vara London men nu var det Kanada
Citera
2018-03-27, 21:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
Det går väl inte. Jag blockerar alltid numret på telefonen. Då får de ringa med ett annat nummer senare. Men det försvårar processen för företagen om du hela tiden blockerar och lägger upp på nätet att telefonnumret tillhör telefonförsäljare eller vad det nu är.

tänkte att operatören kan väl blockera alla riks samtal som inte är ifrån sverige?
Citera
2018-03-27, 21:42
  #6
Medlem
servalacks avatar
Jag svarar alltid, sen lägger jag mobilen åt sidan tills de tröttnar och lägger på.
Citera
2018-03-27, 21:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laws
tänkte att operatören kan väl blockera alla riks samtal som inte är ifrån sverige?

... Det är många företag som använder sig av vanliga mobiltelefonnummer numera. Hur ska du bli av med dem?
Citera
2018-03-27, 21:45
  #8
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laws
nej. alla nummer som ringt hitintills är från olika. det brukar vara London men nu var det Kanada
Jag har också fått från bl a Tunisien och Tobago men känner inte så många där.
Men jag svarar helt enkelt inte.
Citera
2018-03-27, 21:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
... Det är många företag som använder sig av vanliga mobiltelefonnummer numera. Hur ska du bli av med dem?
blockera just riks numret?
Citera
2018-03-27, 21:50
  #10
Medlem
tycker bara det är otroligt störande när dom ringer mig när jag är på jobbet till exempel. kan ju inte sätta på ljud löst heller ifall jag får andra viktiga samtal
Citera
2018-03-27, 21:51
  #11
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxurious
... Det är många företag som använder sig av vanliga mobiltelefonnummer numera. Hur ska du bli av med dem?

"Windows kundtjänst" som ringer från Indien/Pakistan lägger in slumpmässiga svenska mobilnummer som id. Det är väldigt svårt att skydda sig mot. Bara att svara och lägga mobilen åt sidan tills de tröttnar.
Citera
2018-03-27, 21:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
"Windows kundtjänst" som ringer från Indien/Pakistan lägger in slumpmässiga svenska mobilnummer som id. Det är väldigt svårt att skydda sig mot. Bara att svara och lägga mobilen åt sidan tills de tröttnar.

okey får lösa det till nästa gång dom försöker ringa
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback