Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 20:44
  #1
Medlem
[Reach the Order] Hårdrock/Metal från Lund

Tjo!

Mitt band har slängt ihop två nya låtar, hade varit jävligt kul att få lite feedback! Det är Sentries och Falling som är nya, men om ni vill ge feedback på våra två tidigare låtar är det också välkommet.

Vad tycks?

Spotify:
https://open.spotify.com/artist/1e96IgR5hadlyHe2WngKbP

Soundcloud:
https://soundcloud.com/reachtheorder...me-to-the-show


Detaljer om inspelningen:
Allt är liveinspelat i en studio i Malmö.
Gitarr: ESP Horizon nt-ii -> Maxon 808 -> Victory Kraken -> Torpedo Reload & Furch Akustisk
Bas: PRS GG5 Signature -> Darkglass B7K Ultra -> Datorn
Trummor: Tama Superstar & Mapex Armory - Sabian AA & XS20 cymbaler
Sång: Nånting vi inte vet
__________________
Senast redigerad av LeifGGPersson 2018-03-27 kl. 21:14. Anledning: Reglerna skall följas!
Citera
2018-03-27, 21:11
  #2
Medlem
NEGERMONGOs avatar
Tjo, LeifGGPersson!

Har lyssnat på båda låtarna, dock så föll jag för Sentries Gillar att den är ganska tung och skön.
Får man fråga vilka band ni har blivit inspirerade utav?
Citera
2018-03-27, 21:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NEGERMONGO
Tjo, LeifGGPersson!

Har lyssnat på båda låtarna, dock så föll jag för Sentries Gillar att den är ganska tung och skön.
Får man fråga vilka band ni har blivit inspirerade utav?

Tjena!

Härligt att du diggade Sentries!

Ja du, vilka band är vi inspirerade av egentligen... Drog precis en runda med bandmedlemmarna och namn som kom upp var: In Flames, Stone Sour, Avenged Sevenfold, Gojira, Queen of the Stone Age, Deftones, med mera!

\m/
Citera
2018-03-27, 21:23
  #4
Medlem
Knucklehugss avatar
Helt ok, fick en liten five finger death punch vibb
Citera
2018-03-28, 12:54
  #5
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGGPersson
Tjena!

Härligt att du diggade Sentries!

Ja du, vilka band är vi inspirerade av egentligen... Drog precis en runda med bandmedlemmarna och namn som kom upp var: In Flames, Stone Sour, Avenged Sevenfold, Gojira, Queen of the Stone Age, Deftones, med mera!

\m/

Förvånar mig inte att ni kommer att tänka på nämnda band som er inspiration, flera av dem är mina favoriter. Har lyssnat igenom era låtar under de senaste timmarna och jag gillar det jag hör. Sentries och Disconnect fastnade direkt. Lite förvirrad över talet i början av Disconnect dock. Var det tanken att det skulle låta som en tysk som råkat bli astronaut?

Från början tyckte jag att Falling var alldeles för seg men jag gav den en chans och nu gillar jag den mest. Efter första versen kommer den ju igång på riktigt och då gör verkligen instrumenten melodin rättvisa samtidigt som sångarens röst är som allra bäst då han tar i ordentligt.

Kul med en tråd för lite "riktig" musik för en gångs skull, de flesta trådarna för egen musik som jag brukar trilla in på är hip hop och det är verkligen inte min kopp te.

Det enda som stör mig är att inspelningskvaliten hade kunnat vara lite bättre, saknar lite "djup" i musiken. Det är ju dock troligen inget som ni kan lastas för, klart man inte har råd att anlita en proffsstudio då man är hyfsat nya som band.

Skulle ni spela i närheten av mig så skulle jag definitivt gå och lyssna
Citera
2018-03-30, 14:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Förvånar mig inte att ni kommer att tänka på nämnda band som er inspiration, flera av dem är mina favoriter. Har lyssnat igenom era låtar under de senaste timmarna och jag gillar det jag hör. Sentries och Disconnect fastnade direkt. Lite förvirrad över talet i början av Disconnect dock. Var det tanken att det skulle låta som en tysk som råkat bli astronaut?

Från början tyckte jag att Falling var alldeles för seg men jag gav den en chans och nu gillar jag den mest. Efter första versen kommer den ju igång på riktigt och då gör verkligen instrumenten melodin rättvisa samtidigt som sångarens röst är som allra bäst då han tar i ordentligt.

Kul med en tråd för lite "riktig" musik för en gångs skull, de flesta trådarna för egen musik som jag brukar trilla in på är hip hop och det är verkligen inte min kopp te.

Det enda som stör mig är att inspelningskvaliten hade kunnat vara lite bättre, saknar lite "djup" i musiken. Det är ju dock troligen inget som ni kan lastas för, klart man inte har råd att anlita en proffsstudio då man är hyfsat nya som band.

Skulle ni spela i närheten av mig så skulle jag definitivt gå och lyssna

Tack som fan för härlig feedback och för att du tog dig tiden att lyssna igenom låtarna ordentligt!
Citera
2018-04-05, 21:29
  #7
Medlem
För mycket metal för min smak, men detta är bra, det är riktigt bra. Ni borde bara way ahead of Flashback vid detta laget. Fast nä, inte för mycket metal, diggar det som fan. Jävlar.
Citera
2018-04-05, 21:30
  #8
Medlem
Herrejävlar vad bra det, måste dela detta med alla jag känner som gillar sån här musik
Citera
2018-07-29, 21:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifGGPersson
[Reach the Order] Hårdrock/Metal från Lund

Tjo!

Mitt band har slängt ihop två nya låtar, hade varit jävligt kul att få lite feedback! Det är Sentries och Falling som är nya, men om ni vill ge feedback på våra två tidigare låtar är det också välkommet.

Vad tycks?

Spotify:
https://open.spotify.com/artist/1e96IgR5hadlyHe2WngKbP

Soundcloud:
https://soundcloud.com/reachtheorder...me-to-the-show


Detaljer om inspelningen:
Allt är liveinspelat i en studio i Malmö.
Gitarr: ESP Horizon nt-ii -> Maxon 808 -> Victory Kraken -> Torpedo Reload & Furch Akustisk
Bas: PRS GG5 Signature -> Darkglass B7K Ultra -> Datorn
Trummor: Tama Superstar & Mapex Armory - Sabian AA & XS20 cymbaler
Sång: Nånting vi inte vet


Gillade dem
Citera
2018-08-16, 22:55
  #10
Medlem
Helt ok
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback