Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-30, 15:54
  #25
Medlem
Tråkigt att ni har så stora problem i livet så att ni behöver dessa lögner för att klara av vardagen.

Jag är genuint ledsen för er skull.

När era liv blir bättre kan ni börja läsa mer om psykologin bakom religion och motsvarande ideologier. Tills dess ljug på så ni mår bättre.
Citera
2018-03-30, 19:08
  #26
Medlem
Skogismyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Korrekt.


Nja, vi är, oavsett vad tankarna säger. Tankarna skapar identitet och det är ju den vi vill lämna.
Tanken "jag är en andlig varelse" är fortfarande bara en tanke.


Men denna sanningen går inte att tänka sig fram till, tankarna står snarare i vägen för upptäckten av det bakomliggande självet.


Finns inga direkt objektiva bevis på motsatsen heller.


Tips på hur man bär sig åt? Det går inte att tänka sig fram till det, det blir som att släcka eld med bensin.
Upplysning.
Uppvaknande.

https://www.youtube.com/playlist?lis...uQvaKOhG6j1Ih7
__________________
Senast redigerad av Skogismyra 2018-03-30 kl. 19:11.
Citera
2018-03-30, 20:10
  #27
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Nej, vad i inlägget fick dig att tro att jag skämtade?

För att det låter helt vansinnigt att medvetet ignorera din logiska slutledningsförmåga i syfte att känna dig säkrare på din tro.

Dessutom så tror jag det inte är möjligt att göra detta, tvivlet kommer alltid finnas där i bakhuvudet. Och när du behöver din tro som allra mest så kommer dessa tankar komma upp till ytan igen och du står försvarslös när livet är som svårast.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback