Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 16:50
  #1
Medlem
Hej,

Jag har nu i två dagar försökt lösa ett problem. Bevisa nu att ni är bättre flashbackare.

Jag har laddat ner en vector och vill ändra texten. Men när jag klickar på den så är det inte möjligt som med annan text. Jag arbetar då i Illustrator.

Hur gör jag, för att ändra befintlig text som kommit med vectorn och med samma typsnitt.
Citera
2018-03-27, 17:18
  #2
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Hej,

Jag har nu i två dagar försökt lösa ett problem. Bevisa nu att ni är bättre flashbackare.

Jag har laddat ner en vector och vill ändra texten. Men när jag klickar på den så är det inte möjligt som med annan text. Jag arbetar då i Illustrator.

Hur gör jag, för att ändra befintlig text som kommit med vectorn och med samma typsnitt.
Eftersom att det är vektor-grafik så kan du inte redigera den texten, det är former och inte text. Det är ungefär som att du har en jpg och ska ändra texten som finns i bilden.

Lättaste är väl att försöka hitta typsnittet på nätet.
Citera
2018-03-27, 17:40
  #3
Medlem
Men hur gör jag då med färgen, färgen på texten är en blandning mellan Guld och vit, det förekommer vita linjer på texten.
Citera
2018-03-27, 17:44
  #4
Medlem
mau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Men hur gör jag då med färgen, färgen på texten är en blandning mellan Guld och vit, det förekommer vita linjer på texten.
Vad är det du vill göra med färgen?
Citera
2018-03-27, 17:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Vad är det du vill göra med färgen?


Jag vill behålla samma färg som resten av vectorn. Det är ett certifikat stämel som har guld färg runt om men texten jag la till är vitt och jag får inte den att bli samma som resten.

De som att de har skyddat kopiering av färg på vectorn.
Citera
2018-03-28, 00:11
  #6
Medlem
sommarlovs avatar
Vanligtvis sparar man 2 filer, en med text i vanligt typsnitt så man man redigera texten, och en som man har vektoriserad.

Självklart kan du ändra texten om du har en .ai fil eller liknande vektorformat.
Det blir bara lite mera jobb med alternativ 2...
Citera
2018-03-30, 11:35
  #7
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Digital bildbehandling
/Moderator
Citera
2018-04-01, 09:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Hej,

Jag har nu i två dagar försökt lösa ett problem. Bevisa nu att ni är bättre flashbackare.

Jag har laddat ner en vector och vill ändra texten. Men när jag klickar på den så är det inte möjligt som med annan text. Jag arbetar då i Illustrator.

Hur gör jag, för att ändra befintlig text som kommit med vectorn och med samma typsnitt.
Det är för att du använder fel verktyg...
Om texten är vektoriserade så kan du inte redigera den (inte edita) med textverktyget utan du måste använda markering eller gruppmarkerings verktyget. (Svart pil, eller vit pil med ett plus).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback