Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-03-02, 11:37
  #13
Medlem
Nestor Xs avatar
Kommenterade på Ifrågasätt en artikel som Expressen publicerat igår. Efter ett par timmar var artikeln bakom betalvägg och tråden med kommentarer sänkt i flödet och omöjlig se eller nå. Endast min egen kommentar fanns tillgänglig för mig.
Citera
2021-11-16, 12:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Ifrågasätt Media Sverige AB är ett relativt nybildat bolag, med en försvinnande liten omsättning.

De tillhandahåller tjänster som "skapar kommentarer som ökar värdet för både läsare och publicister"

Jag har sett att en del onlinetidningar, exempelvis DI.se, använde deras tjänst. Jag har dock aldrig sett någon som någonsin använt deras tjänst. Det är lätt att förstå varför när man läser igenom deras användarvillkor, som kräver personnummer och varje inlägg personen gör markeras också med fullt namn och ort.



Är det någon som känner till bolaget närmre?

Vad tycker ni om tjänsterna som bolaget tillhandahåller, är det något för dig?

Vad tycker ni om affärsidén?

Använder ni tjänste och vad tycker ni i så fall?



Exempel:

https://www.ifragasatt.se/anvandarvillkor/


"4.2.4 Ifrågasätt behandlar medlemmens personuppgifter i primärt två syften;

(i) Tillhandahållande av tjänsten

För att kunna tillhandahålla tjänsten för medlemmen, inklusive, men inte begränsat till, medlemmens möjlighet att kommentera via tjänsten.

(ii) Marknadsföring

För att direkt själva, eller via tredje part, eller för att möjliggöra för tredje part att, kunna rikta marknadsföring till medlemmen.

4.2.5 Ifrågasätt kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag, inklusive dotterbolag, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. Personuppgifter kan även komma att lämnas ut till Ifrågasätts kunder och samarbetspartners, så som tidningar som använder Ifrågasätts tjänster samt där du använt tjänsten, samt till våra utvalda partners för kundanalys, marknadsföring, profilering och identifiering. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Ifrågasätt värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna.

4.2.6 Medlemmen samtycker också till att Ifrågasätt överlåter rättigheterna enligt detta samtycke till Ifrågasätts samarbetspartners, kunder eller tredje part.
"


Med tanke på Transportstyrelsens senaste problem är ju det sista minst sagt upprörande.


De kan också lämna dina uppgifter vidare till "annan myndighet". De nämner inte om denna mynidhet måste vara svensk eller ej.

10. Samarbete med polis och andra myndigheter
"Detta gäller dock inte om Ifrågasätt med stöd av dessa medlemsvillkor eller lag har rätt eller skyldighet att ge sådan information och/eller uppgifter om medlemmen vidare till andra, t.ex. polis eller annan myndighet."


Länkar:
https://www.allabolag.se/5590208624/...dia-sverige-ab

Det är väl de som har kommentarsfunktionen på bla GP?

Isåfall är de ju REN SKIT

Kolla, varenda jävla artikel har massor av borttagna kommentarer, och ribban är sjukt låg för att få sin kommentar borttagen vill jag lova!

NOLL SYFTE att ha de idioterna modererandes i sin kommentarsfunktion. PK-PISS
Citera
2021-11-16, 16:03
  #15
Medlem
Separatistens avatar
De skapar i alla fall duktiga förluster.
Citera
2022-01-04, 10:58
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
De skapar i alla fall duktiga förluster.

Fuck them, har du kollat på nån förargande artikel på GP och dess kommentarsfält?

Bara modererat till fördel för PK.

GP blev skräp när de anställde ifrågasätt
Citera
2023-01-04, 08:46
  #17
Medlem
Det är rätt hård modering ja. Men jag tycker inte PK är rätt term för det. Det som verkar känsligast är om man försöker ha något sorts metaresonemang om det som står i artikeln. Typ om någon invaderare begått ett brott så är det OK att skriva något icke-PK om invandrares brottslighet men om någon påpekar att saker inte går ihop logiskt med det förlopp som artikeln påstår så blir det borttaget.

En annan grej som är väldigt känslig är om tidningen skriver något i vaga ordalag typ att en person presenteras i en viss roll och någon i kommentarsfältet anmärker med det man hittar när när man hittar när man googlar namnet. "Mannen på gatan" är ofta aktivist, ibland nån som försörjer sig på det som artikeln skildrar.

I långa loppet tycker jag denna censur är värre än om den hade varit rent PK. För det känns ganska manipulativt att de vill ha läsarna inom en viss fålla.

Påminner om när det fanns kommentarsfält på IDG:s datortidningar och Ny Teknik. När någon ultranörd lungt och sakligt kommenterade varför tidningen hade fel togs det bort medan muppinlägg låg kvar.
Citera
2024-02-23, 20:35
  #18
Medlem
Uppenbarligen är det omogna inkompetenta okunniga och inkonsekventa men ytterst kaxiga snorungar utan livserfarenheter som sitter och modererar...
För en skitlön...

Och får känna MAKT.

Egna agendor och tyckanden favoriseras mycket tydligt och vissa skribenter favoriseras och får bete sig illa och bryta mot alla regler utan åtgärder.

DN har slängt ut detta företag men de använder fortfarande DN:s logga som referens.
__________________
Senast redigerad av BilligaGronsaker 2024-02-23 kl. 20:38.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback