Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-04-09, 01:42
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Men det är sant att vita män ofta har utnyttjat icke-vita kvinnor sexuellt genom historien, så jag tror att det ligger mycket sanning i den där professorsavhandlingen. Men eftersom jag inte har läst den, så är det svårt för mig att säga mer än så.

Oj, källor på det tack. Enstaka fall bevisar självfallet inte att "vita män ofta har utnyttjat icke-vita kvinnor".

Hur kass syn på män får man ha egentligen och hur viktigt är det för dig att få dela in människor efter hudfärg?
Citera
2018-04-09, 01:47
  #62
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capeesh
Som rubriken lyder, finns det någonting som moderna "genusvetare" alternativt feministisk forskning kommit fram till som faktiskt är positivt gällande män och patriarkala strukturer? Tycker nämligen bara det hörs om vilka sociala missfoster karlar är.

Genusvetenskapen handlar om klassisk dubbelbestraffning av män.

A) Om män på något område är mer framstående än kvinnor så beror det på manligt kvinnoförtryck.

B) Om män misslyckas så är det deras eget fel, eftersom de är så usla individer med usla åsikter.

Att våra skattepengar går till en hatisk sekt, som falskeligen kallas för "vetenskap" ska vi sätta stopp för!

Hur "jämställd" är genusforskningen själv egentligen? 94,4 % kvinnor i Lund exempelvis.

https://www.genus.lu.se/kontakt/samtlig-personal
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-04-09 kl. 01:54.
Citera
2018-04-09, 02:05
  #63
Medlem
MegaSkurts avatar
Min mor var "S-kvinna" och startade kvinnoklubbar och turnerade land och rike runt på 80-talet med dessa för att slåss för kvinnors rättigheter, hon var den mest jämställda som gick att hitta i ett par röda strumpor, tills det skulle slås i en spik, skottas på uppfarten, bytas däck på bilen, etc.

Då var det jävligt bra att ha en man..

Citera
2018-04-09, 05:54
  #64
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Fast det var väl bara en av medlemmarna, och hon fick svidande kritik och tvingades att lämna sin post.

Jag kan i och för sig förstå att hon hade sett och hört mycket, då hon arbetade på en kvinnojour. Men hon uttryckte sig dumt i någon intervju, och så fick hon ta konsekvenserna av det klaverklampet.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Som jag minns det filmades hon i smyg under ett möte med reportern. Uttalandet var alltså inte ens offentligt och det blev en stor skandal.

Edit: sökte på klippet och det var under en intervjuv.
Det var inte vilken medlem som helst utan ROKS dåvarande ordförande. Under samma intervju från dokumentären "Könskriget" (del 1) så gav hon även sitt stöd och förtroende till de handlingar som är dokumentärens epicentrum i del ett.

Vad handlar då del ett om? Jo, en systerförening vid namn Bellas Vänner anordnar ett sommarläger för flickor som har varit utsatta för sexuella övergrepp. Väl på plats i sommarlägret så spårar allting ur och lägeranordnarna flyr till Norge då manliga satanistiska pedofilnätverk som styr Sverige är ute efter dem alla... och de tar med sig flickorna på flykten. Dessa satanister kidnappar flickor och håller dem fångna så de bland annat kan göra dem gravida och offra fostret till satan - och en av lägeranordnarna kom dem för nära på spåren. Flykten pågår i flera dagar och flickorna får sådana mentala ärr att de behöver akut vård efteråt...

Ireen von Wachenfeldt var en av dem som hjälpte till med flykten samt en okänd källa i vårt parlament med flera både i Sverige och i Norge.

Låter det som vilda och fullständigt isolerade konspirationsteorier? En av Nordens största genusvetenskapare, Eva Lundgren, som bland annat har arbetet under titeln professor emerita på Uppsala Universitet, skriver inte bara under på dessa konspirationsteorier utan har varit med och eldat på dem. Även Eva Lundgren figurerar i dokumentären.

Övriga namn som är värda att nämnas i och med den här dokumentären (men inte nödvändigtvis i samma kontext):
Margareta Winberg, före detta jämställdhetsminister/vice statsminister.
Gunilla Ekberg, före detta anställd vid Näringsdepartementet och som regeringens sakkunnige inom frågor som rör människohandel och prostitution.

Här återfinns dokumentären i fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=BmfRwYM3Ivo
https://www.youtube.com/watch?v=K7fE76PtFsU&t=81s
Citera
2018-04-09, 09:37
  #65
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Men det är sant att vita män ofta har utnyttjat icke-vita kvinnor sexuellt genom historien, så jag tror att det ligger mycket sanning i den där professorsavhandlingen. Men eftersom jag inte har läst den, så är det svårt för mig att säga mer än så.
Men du hade inga som helst problem med att påstå att det är sant?
Jag tror inte på det du påstår ett endaste ögonblick, så vi har ett dilemma.
Ditt påstående är nämligen fullkomligt ologiskt och inte nog med det, det som gällt för 100 år sen gäller inte idag. Inte bara för att vi lever i en helt annan värld, vi har helt olika lagar dessutom.
Bland annat en diskrimineringslag från 70-talet som förbjuder det du påstår. Alltså en 40 år gammal lag, som om den bryts leder till dom och straff.
Citera
2018-04-09, 09:59
  #66
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Det var inte vilken medlem som helst utan ROKS dåvarande ordförande. Under samma intervju från dokumentären "Könskriget" (del 1) så gav hon även sitt stöd och förtroende till de handlingar som är dokumentärens epicentrum i del ett.

Vad handlar då del ett om? Jo, en systerförening vid namn Bellas Vänner anordnar ett sommarläger för flickor som har varit utsatta för sexuella övergrepp. Väl på plats i sommarlägret så spårar allting ur och lägeranordnarna flyr till Norge då manliga satanistiska pedofilnätverk som styr Sverige är ute efter dem alla... och de tar med sig flickorna på flykten. Dessa satanister kidnappar flickor och håller dem fångna så de bland annat kan göra dem gravida och offra fostret till satan - och en av lägeranordnarna kom dem för nära på spåren. Flykten pågår i flera dagar och flickorna får sådana mentala ärr att de behöver akut vård efteråt...

Ireen von Wachenfeldt var en av dem som hjälpte till med flykten samt en okänd källa i vårt parlament med flera både i Sverige och i Norge.

Låter det som vilda och fullständigt isolerade konspirationsteorier? En av Nordens största genusvetenskapare, Eva Lundgren, som bland annat har arbetet under titeln professor emerita på Uppsala Universitet, skriver inte bara under på dessa konspirationsteorier utan har varit med och eldat på dem. Även Eva Lundgren figurerar i dokumentären.

Övriga namn som är värda att nämnas i och med den här dokumentären (men inte nödvändigtvis i samma kontext):
Margareta Winberg, före detta jämställdhetsminister/vice statsminister.
Gunilla Ekberg, före detta anställd vid Näringsdepartementet och som regeringens sakkunnige inom frågor som rör människohandel och prostitution.

Här återfinns dokumentären i fråga:
https://www.youtube.com/watch?v=BmfRwYM3Ivo
https://www.youtube.com/watch?v=K7fE76PtFsU&t=81s
Både vår S-regering, ROKS och SVT/SR förnekar det mesta, trots att det var Dokument Inifrån som gjorde dokumentären som missrepresentation och feltolkningar. När det inte fungerade tog man ner den från SVTs egna arkiv och låtsas som att det regnar. Det är därför man är arg på Youtube idag. Det samma kan sägas om Hjernevask, den norska serien i sju delar, dokumentären The Red Pill och många många fler som avslöjar den allomfattande "Matrixen" som smugit sig in i varje maktcentra som finns i Sverige.

Nu även Svenska Akademin.
Det började med Metoo även där.
Citera
2018-04-09, 15:42
  #67
Medlem
Har har vi en vetenskapsman som vet vad hon pratar om. Hon använder fakta, logik och vetenskap för att förklara hur vad som skiljer på män och kvinnor inte som individer utan som en grupp.

https://www.youtube.com/watch?v=uII-yhvlI3I&t=2m30s
Citera
2018-04-09, 16:17
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Men det är sant att vita män ofta har utnyttjat icke-vita kvinnor sexuellt genom historien, så jag tror att det ligger mycket sanning i den där professorsavhandlingen. Men eftersom jag inte har läst den, så är det svårt för mig att säga mer än så.


Nej förresten, det var inte rasifierade kvinnor. Det var kvinnor i kollektivtrafiken.

http://liu.diva-portal.org/smash/rec...447&dswid=4576

Då mannen lade sin ’vita blick’ på kvinnan [...] tycktes det som att även jag i hans ögon ’tog färg’ och sjönk i status. Avståndstagandet visade sig i form av en avspisning genom att nämna att han var tvungen att gå på ’muggen’. Genom benämningen ’muggen’, som är en benämning av lägre valör, tyckes uttalandet som ett klassmässigt nedsättande tilltal. Dessa markeringar verkar även ’stoppande’ för mig, eftersom jag gjordes svarslös.”


Grattis till den välförtjänta professorstiteln!
Citera
2018-04-09, 16:38
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Har har vi en vetenskapsman som vet vad hon pratar om. Hon använder fakta, logik och vetenskap för att förklara hur vad som skiljer på män och kvinnor inte som individer utan som en grupp.

https://www.youtube.com/watch?v=uII-yhvlI3I&t=2m30s

Okey länk. De som behöver se det där, kommer givetvis inte att göra det...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback