Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-27, 04:35
  #1
Medlem
Hur är det ens möjligt? Sover svenska folket? Kikade runt på de olika operatörerna igår och såg att Comviq slår de andra operatörerna med hästlängder. TRE och Telia sist i ligan med nästan dubbelt så dyra abonnemang och kontantkort.

Som student får man 8 gb för 145 kr hos Comviq. Om inte student 5 gb för 145 kr.

Telia: 6 gb för 339 kr.
TRE : same shit
TELENOR: same shit

WTF?

Vore intressant att få se siffror på senaste årens abonnemang teckning. Kan väl inte finnas någon som går in i Telia butik och skaffar abonnemang?
Citera
2018-03-27, 04:50
  #2
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora
Kan väl inte finnas någon som går in i Telia butik och skaffar abonnemang?
Halebop, som är en lågprisvariant inom Telia-Sonera, tar 199:- för 6 GB om man är student.
Citera
2018-03-27, 05:04
  #3
Medlem
Det beror lite på vad man ska använda telefonen till. Som ung student kanske du vill vara rörlig och t.ex fjällvandring eller vara ute i naturen. Då funkar inte comviq norr om Stockholm..... Men jämför t.ex med Fello som också ligger på Telias nät. Sen kan man förstås ha dubbla simkort och alltså ett kontantkort med bättre täckning.
Citera
2018-03-27, 05:21
  #4
Medlem
Knucklehugss avatar
Ja fast comviq är väl fortfarande stendött så fort man kommer utanför stadsmiljö? Då betalar jag gärna lite extra för att få täckning.
Citera
2018-03-27, 06:45
  #5
Medlem
MrDepleteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja fast comviq är väl fortfarande stendött så fort man kommer utanför stadsmiljö? Då betalar jag gärna lite extra för att få täckning.

Nej det skulle jag inte säga. Har Tele2 på min jobbmobil och Hallon (3:s nät) på den privata och båda alternativen funkar utmärkt ex på vårt lantställe i Bohuslän.

Kan för övrigt rekommendera Hallon, tror att det är operatören med lägst priser. 8 GB+samtal och sms för 149 kr i månaden för oss som inte är studenter. Riktigt bra.
Citera
2018-03-27, 07:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja fast comviq är väl fortfarande stendött så fort man kommer utanför stadsmiljö? Då betalar jag gärna lite extra för att få täckning.

90-talet ringde och ville få tillbaka sin dåliga täckning.

Haft comviq i skogen i 5 år. Inga problem!
Citera
2018-03-27, 08:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Som ung student kanske du vill vara rörlig och t.ex fjällvandring eller vara ute i naturen. Då funkar inte comviq norr om Stockholm.....
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja fast comviq är väl fortfarande stendött så fort man kommer utanför stadsmiljö?

Sickna jäphla förlegade Urban Myth Åsikter ni har - UPPdatera er, phör phan!


Citat:
Ursprungligen postat av findus2017
90-talet ringde och ville få tillbaka sin dåliga täckning.
Haft comviq i skogen i 5 år. Inga problem!

Exakt, Comviq är ju detsamma som Tele2 - det visste inte IQ'na ovan... - så det är inga som helst problem med Comviqs täckning, för det mesta.

ALLA Operatörer kan ha olika sorters täckningsproblem på specifika platser, t ex beroende på att just deras mast har hamnat i nån slags skugga t ex bakom ett stort hus byggt av 'fel' material, men numera när det t ex gäller långt ute i Obygden, så delar de ju master istället.
Citera
2018-03-27, 08:51
  #8
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Exakt, Comviq är ju detsamma som Tele2 - det visste inte IQ'na ovan... .
Och dessutom delar Tele2 och Telia samma 3G-nät, så där är täckningen identisk. Av någon anledning delar dock Tele2 4G-nätet med Telenor och inte Telia.
Citera
2018-03-27, 17:36
  #9
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av findus2017
90-talet ringde och ville få tillbaka sin dåliga täckning.

Haft comviq i skogen i 5 år. Inga problem!

Haha typ, har haft felia i 15 år så senast jag provade comviq så var den obrukbar i Norrland.. Well my bad, ursäktar å de starkaste för mina ouppdaterade kunskaper.
Citera
2018-03-27, 21:25
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sargasso
Det beror lite på vad man ska använda telefonen till. Som ung student kanske du vill vara rörlig och t.ex fjällvandring eller vara ute i naturen. Då funkar inte comviq norr om Stockholm..... Men jämför t.ex med Fello som också ligger på Telias nät. Sen kan man förstås ha dubbla simkort och alltså ett kontantkort med bättre täckning.

Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja fast comviq är väl fortfarande stendött så fort man kommer utanför stadsmiljö? Då betalar jag gärna lite extra för att få täckning.

Vilket jävla skitsnack, har använt Comviq senaste 7 åren och ALDRIG varit med om det skulle vara problem med nätet. Trodde fan det var 90 talet vi hade sådana problem då jag inte hört de senaste 10 åren någon prata om dåligt nät med mobilen. Förvisso bor jag inte i skogarna, så de som gör det vilket utgör en liten del av befolkningen norr om Mora, de kanske borde köra Telia men annars ser jag ingen poäng att använda så dyr operatör. Dessutom kan jag tillägga att jag har varit utomlands för Comviq, framförallt i Europa och det har aldrig varit några problem där heller.
Citera
2018-03-27, 21:47
  #11
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenora
Förvisso bor jag inte i skogarna, så de som gör det vilket utgör en liten del av befolkningen norr om Mora, de kanske borde köra Telia men annars ser jag ingen poäng att använda så dyr operatör. Dessutom kan jag tillägga att jag har varit utomlands för Comviq, framförallt i Europa och det har aldrig varit några problem där heller.

Då skulle ju Fello vara perfekt. Telias nät och mycket billigare.
Citera
2018-03-27, 22:14
  #12
Medlem
Jag betalade 245.-/8 GB för en vecka sedan, fick ett sms att de höjt surfen till 20 GB för 245.- för 3 dagar sedan. Dagen därpå när jag kollade i appen hade jag fått +12 GB retroaktivt.

Tack för det Comviq.
__________________
Senast redigerad av deliciousdelux 2018-03-27 kl. 22:16.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback