Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-20, 11:09
  #61
Medlem
Idag är det 80 dagar sen jag blev clean. Känner mig stolt! Kanske ska fira med att gå till plattan försöka köpa varor, bli blåst, försöka igen och bli tagen i kragen av nån civilare. Jäkligt skönt att inte knarka.

Passar på att fråga en sak här. Jag har käkat Mirtazapin i 5 månader vilket jag tror har hjälpt mig framförallt med aptiten men också för sömnen. Sen två veckor tillbaka har jag dock märkt att jag får myrkrypningar när jag ska lägga mig. Somnar oftast ganska fort för att vakna 30 min senare och har svårt att ligga still pga av myrkrypningar, som iof är milda.
Gick med från 30 till 15 mg och jag tror det blev lite bättre.

Funderar på att testa att skippa medicinen ett tag för att se vad som händer med förhoppning om att myrkrypen försvinner. Nån som har erfarenhet av Mirtazapin/Remeron?
Citera
2019-04-29, 09:37
  #62
Medlem
Idag är det ett år sedan jag stapplade ut från avgiftningen.

Ska försöka komma ihåg att uppdatera den här tråden en gång om året och berätta hur det går.

Får tacka drogrehab och alla som skriver här, det har varit nyttigt.

Jävligt fint att leva utan droger o sprit!
Citera
2019-04-29, 10:02
  #63
Medlem
metros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Idag är det ett år sedan jag stapplade ut från avgiftningen.

Ska försöka komma ihåg att uppdatera den här tråden en gång om året och berätta hur det går.

Får tacka drogrehab och alla som skriver här, det har varit nyttigt.

Jävligt fint att leva utan droger o sprit!

Fan va bra jobbat och tack för att du delar med dig av din resa!

Jag såg frågan om Remeron och jag hade samma upplevelse, samma med theralen och propavan också för den delen..myrkryp och massiv viktuppgång som tog tid att bli av med. Det som har räddat min sömn är Quetiapine (Seroquel) i låg dos, 50-75 mg. Rekommendera till de som har beroendeproblematik.

Lycka till med det kommande året!
Citera
2019-04-29, 10:37
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metro
Fan va bra jobbat och tack för att du delar med dig av din resa!

Jag såg frågan om Remeron och jag hade samma upplevelse, samma med theralen och propavan också för den delen..myrkryp och massiv viktuppgång som tog tid att bli av med. Det som har räddat min sömn är Quetiapine (Seroquel) i låg dos, 50-75 mg. Rekommendera till de som har beroendeproblematik.

Lycka till med det kommande året!
Tack Metro, det värmer! Ska nämnas att sömnen är alldeles utmärkt nu för tiden, men bra tips för den som har bekymmer!
Citera
2021-02-21, 02:05
  #65
Medlem
UPPDATERING 3 år efter denna trådstart.

Jag fick efter en tid efter denna trådstart två nyktra år. Denna var bland den mest stabila och harmoniska tid jag upplevt sedan jag var barn.

Efter dessa två år, ganska precis ett år sen, var det dags att börja knarka igen. Fråga mig inte varför, jag har ingen aning. Tror att ändrade rutiner i samband med Covid, som dök upp denna tid, kan ha med saken att göra..

Anledningen till återfallet, som nu varat ganska precis ett år, är i nuläget rätt ointressant för mig. Jag har började röka cannabis på daglig basis när jag var 16 år och är idag när 50. Efter cannabis tog opiaterna över helt och är och och varit min bästa och värsta vän. Har varit, kanske jag borde skriva.

Börjar nu bli närma mig nåt som kan kallas för nykter, äter Baclofen utan recept vilket hjälper mig mot sug och depression. Jag hoppas få det den rätta vägen och långsamt trappa ur det.

Det som är positiv är att jag inte tagit några opioider på nån månad. Opioider är som ett jävla sår som aldrig läker och som varje gång blir riktig vidrig när jag pillar bort sårskorpan. Jag får såna vidriga avtändningar redan efter kort tids bruk och andra substanser känns rätt ojobbiga att sluta med i jämförelse. Detta gäller alltså bara mig, om jag skulle ta text benzo längre tid så skulle det säkert också bli vidriga att sluta med. Sammanfattningsvis, opiater är min absolut värsta fiende.

Jag siktar på att ge fan att ta nåt, inte ett skit, utan att det är förskrivet av läkare som är medveten och mina substansproblem. Alkohol har aldrig varit min grej men är övertygad om att det är lättast att avstå helt även från detta.

Jag ska försöka uppdatera här om mina framsteg men också eventuella bakslag.

Vi hörs snart.

Vill passa på att tacka Morfar52 som redan tidigt pejlade in att jag återfallit. Den hör avdelningen FB är en väldigt viktig den l för mina tidigare nyktra perioder och förhoppningsvis kommande perioder.
__________________
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2021-02-21 kl. 02:11.
Citera
2021-02-21, 11:19
  #66
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
UPPDATERING 3 år efter denna trådstart.

Jag fick efter en tid efter denna trådstart två nyktra år. Denna var bland den mest stabila och harmoniska tid jag upplevt sedan jag var barn.

Efter dessa två år, ganska precis ett år sen, var det dags att börja knarka igen. Fråga mig inte varför, jag har ingen aning. Tror att ändrade rutiner i samband med Covid, som dök upp denna tid, kan ha med saken att göra..

Anledningen till återfallet, som nu varat ganska precis ett år, är i nuläget rätt ointressant för mig. Jag har började röka cannabis på daglig basis när jag var 16 år och är idag när 50. Efter cannabis tog opiaterna över helt och är och och varit min bästa och värsta vän. Har varit, kanske jag borde skriva.

Börjar nu bli närma mig nåt som kan kallas för nykter, äter Baclofen utan recept vilket hjälper mig mot sug och depression. Jag hoppas få det den rätta vägen och långsamt trappa ur det.

Det som är positiv är att jag inte tagit några opioider på nån månad. Opioider är som ett jävla sår som aldrig läker och som varje gång blir riktig vidrig när jag pillar bort sårskorpan. Jag får såna vidriga avtändningar redan efter kort tids bruk och andra substanser känns rätt ojobbiga att sluta med i jämförelse. Detta gäller alltså bara mig, om jag skulle ta text benzo längre tid så skulle det säkert också bli vidriga att sluta med. Sammanfattningsvis, opiater är min absolut värsta fiende.

Jag siktar på att ge fan att ta nåt, inte ett skit, utan att det är förskrivet av läkare som är medveten och mina substansproblem. Alkohol har aldrig varit min grej men är övertygad om att det är lättast att avstå helt även från detta.

Jag ska försöka uppdatera här om mina framsteg men också eventuella bakslag.

Vi hörs snart.

Vill passa på att tacka Morfar52 som redan tidigt pejlade in att jag återfallit. Den hör avdelningen FB är en väldigt viktig den l för mina tidigare nyktra perioder och förhoppningsvis kommande perioder.

Starkt att du försöker resa dig igen efter snubblandet

Jag har själv nyligen tagit mig ur narkotika- och alkoholberoende (drygt fem månader sen) och det jag har lyckats identifiera hos mig själv nu under min nyktra tid är väl att jag lätt blir besatt av allt som får hjärnan att utsöndra dopamin, med andra ord verkar min hjärna ha ett lite överaktivt belöningssystem (misstänker att det är samma för de flesta missbrukare). Så när du väl lyckats kicka även Baclofenet är väl mitt råd att försöka leva långsiktigt hållbart och undvika snabba kickar som retar hjärnans belöningssystem.

Kämpa på!
Citera
2021-02-21, 12:21
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Starkt att du försöker resa dig igen efter snubblandet

Jag har själv nyligen tagit mig ur narkotika- och alkoholberoende (drygt fem månader sen) och det jag har lyckats identifiera hos mig själv nu under min nyktra tid är väl att jag lätt blir besatt av allt som får hjärnan att utsöndra dopamin, med andra ord verkar min hjärna ha ett lite överaktivt belöningssystem (misstänker att det är samma för de flesta missbrukare). Så när du väl lyckats kicka även Baclofenet är väl mitt råd att försöka leva långsiktigt hållbart och undvika snabba kickar som retar hjärnans belöningssystem.

Kämpa på!
Mycket träffande och aktuellt för mig i väldigt få ord. Jag suger i mig.

Tack Betty!
Citera
2021-02-21, 15:24
  #68
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag fick efter en tid efter denna trådstart två nyktra år. Denna var bland den mest stabila och harmoniska tid jag upplevt sedan jag var barn.
Riktigt roligt att se dig här igen min vän.
Sparka inte på dig själv för det som varit utan se det positiva, som jag citerade.

Du grejar detta och vet hur du ska göra.
Citera
2021-02-21, 16:28
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Riktigt roligt att se dig här igen min vän.
Sparka inte på dig själv för det som varit utan se det positiva, som jag citerade.

Du grejar detta och vet hur du ska göra.
Tack för att du är här och ”bara” är stadig.
Citera
2021-02-21, 16:38
  #70
Medlem
Så kul med alla de vars inlägg jag har läst och bildat mig en relation till och som fortfarande jobbar på både i nyktert och onyktert tillstånd.

Fick precis ett PM från en som var i lite samma läge som mig. Man blir ju peppad.

Ni är sjukt viktiga för mig.
Citera
2021-02-21, 16:43
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metro
Fan va bra jobbat och tack för att du delar med dig av din resa!

Jag såg frågan om Remeron och jag hade samma upplevelse, samma med theralen och propavan också för den delen..myrkryp och massiv viktuppgång som tog tid att bli av med. Det som har räddat min sömn är Quetiapine (Seroquel) i låg dos, 50-75 mg. Rekommendera till de som har beroendeproblematik.

Lycka till med det kommande året!
Jag hoppas allt är väl med dig. Har fått quetiapine, funkade bra några nätter. Theralendroppar är min lösning som verkar funka i långa loppet. Men har bara hört gott om quetiapine som inte gav mig lika mycket seghet dagen efter.
Citera
2021-02-21, 17:24
  #72
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag hoppas allt är väl med dig. Har fått quetiapine, funkade bra några nätter. Theralendroppar är min lösning som verkar funka i långa loppet. Men har bara hört gott om quetiapine som inte gav mig lika mycket seghet dagen efter.
Quetiapine 50mg räddade nog min fortsatta drogfrihet kan jag säga. Det var en beroende läkare som skrev ut det åt mig, innan dess fick jag Nozinan på behandlingshemmet, utan det vetetusan hur det hade gått.

Sömnproblem måste adresseras, annars blir det jättesvårt att komma vidare. Prova att komplettera med Melatan 3mg som numera finns receptfritt https://www.apotea.se/melatan-tablett-3-mg-10-st . Så ska du se att sömnen nog funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback