Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-27, 17:47
  #133
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jo, staten gör precis som den vill, vilket staten även kommer göra i framtiden när helt andra personer med helt andra åsikter sitter där. Bra att PK visar vägen!






Det har du helt rätt i. Man ska bara kasta ut +2 miljoner invandrare först så kommer det bli bra. Då kommer ju även tex zigenare och judar behöva lämna för de är ju en minoritet och inga svenskar.



.



CIA bedömde att 1-5 migranter av 100 "från Syrien" var IS eller motsvarande och att 2 av 5 av alla migranter lätt kunde radikaliseras. Det är chockartade siffror när man tittar på Sveriges invandringsnivåer.
Nu tror jag du hade lite otur när du läste. Jag skrev om man inte är svensk eller inbjuden. En person som är bosatt i Sverige får nog anses som svensk men om du inte gillar det platsar de ändå under kategorin officiellt inbjudna.

Vad gäller romer så är många oinbjudna EU-medborgare, de kan kastas ut av andra anledningar som att de bryter mot tremånadersregeln. En annan fråga dock.

Vad gäller judar... seriöst... vadan denna besatthet mot judar? Var och varannan tråd härinne har med dessa hemska judar att göra. Jag gillar förvisso inte landet israel men judar har jag då inget emot.

Jag vill inte heller har IS-krigare till Sverige men framför allt vill jag inte ha IS-hyllare utifrån till Sverige. Hade du haft bättre läsförmåga så hade du förstått detta. Jag vill dock inte heller ha hit någon galen rasist.
Citera
2018-03-27, 17:57
  #134
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...resa-i-sverige

Sverige ska bli som UK där folk med fel åsikter inte ska få komma in i landet. Detta är ju extremt "förvånande" samtidigt som man pratar så gott om EU och "den fria rörligheten".

Är detta bra?

Frågan är varför Moderaterna inte gjorde ett skit för att motverka detta.
Citera
2018-03-27, 17:57
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Nu tror jag du hade lite otur när du läste. Jag skrev om man inte är svensk eller inbjuden. En person som är bosatt i Sverige får nog anses som svensk men om du inte gillar det platsar de ändå under kategorin officiellt inbjudna.

Vad gäller romer så är många oinbjudna EU-medborgare, de kan kastas ut av andra anledningar som att de bryter mot tremånadersregeln. En annan fråga dock.

Vad gäller judar... seriöst... vadan denna besatthet mot judar? Var och varannan tråd härinne har med dessa hemska judar att göra. Jag gillar förvisso inte landet israel men judar har jag då inget emot.

Jag vill inte heller har IS-krigare till Sverige men framför allt vill jag inte ha IS-hyllare utifrån till Sverige. Hade du haft bättre läsförmåga så hade du förstått detta. Jag vill dock inte heller ha hit någon galen rasist.


Enligt din förvridna åsikt är en person bosatt i Sverige svensk. Bortsett från det sjuka i det påståendet så om vi kör på det, varför ska då vissa svenskar kvoteras in om alla är svenskar? Då är ju deras tidigare bakgrund som bosnier, afghan, somalier osv oväsentlig. Alla är ju svenskar.

Vilka ingår i gruppen officiellt inbjuden.
Citera
2018-03-27, 18:05
  #136
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Enligt din förvridna åsikt är en person bosatt i Sverige svensk. Bortsett från det sjuka i det påståendet så om vi kör på det, varför ska då vissa svenskar kvoteras in om alla är svenskar? Då är ju deras tidigare bakgrund som bosnier, afghan, somalier osv oväsentlig. Alla är ju svenskar.

Vilka ingår i gruppen officiellt inbjuden.
Som jag skrev spelar begreppet svensk inte så stor roll och är knappast det viktigaste här. Men bor man i sverige lagligt så är man ju onekligen inbjuden. Släpp det där.

De som ingår i gruppen inbjudan är politiker och andra politiska debattörer som fått en inbjudan av en som jag skrev hyfsat officiell organisation. Problemet uppstår ju dessutom bara när det handlar om en eztremist av något slag.

Kommer nån jeppe från polen och ställer aig och debatterar att dieselbilar ska förbjudas i Malmköping så är det ju lite sak samma.

Så det handlar om extremister av alla de slag. Att exakt peka ut är ju knappast min uppgift. Det tror jag säpo eller annan lämplig myndighet kan sköta.
Citera
2018-03-27, 18:15
  #137
Medlem
SeverianTheLames avatar
De har svartmålat och fryst ut alla som har påpekat detta innan så vi kan glömma att det handlar om att förhindra kommunister eller islamister från att ägna sig åt uppviglande.

Det är väl alla som är mer nationalistiska än Fredrik Reinfeldt som ska förbjudas.
Citera
2018-03-27, 22:05
  #138
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Hur har detta att göra med att vara dömd för hot på något sätt?

Den nya lagen kommer förmodligen inte att ta hänsyn till begågna brott utan ifrån vad den politiska eliten anser vara uppvigling för stunden.

Makten vill ha en lugn och dämpad befolkning som inte bryr sig om vad makten sysslar med. Kommer utomstående visselblåsare kommer dessa bli stämplade som uppviglare (exempel Tim Pool) och anses vara ett hot mot den rådande ordningen.

Lagen kommer göra Sverige mer isolerat och internstyrt. Nordkoreafasoner, helt enkelt.

Vi kommer inom kort få ett skräddarsytt google, förbud att skriva åsikter eller artiklar som går emot den rådande ordningen och andra censurlagar. Varje dag tar vi små steg mot en diktatur.
Citera
2018-03-27, 22:11
  #139
Medlem
Samtidigt tar de ohämmat in våldsbrottslingar och våldtäktsmän in i landet, och vi ska inte heller glömma terrorister... som dessutom ska jobba på Ica och gå före alla andra i bostadsköerna. De är ett jävla skämt. Vem som helst bör fatta att detta endast kommer att användas mot invandringskritiker, men främst nationalister. Vänsterextremister nämns inte ens.
Citera
2018-03-27, 22:19
  #140
Medlem
michail.bakunins avatar
Kan det vara så att man helst vill neka utländska journalister som inte avser att skönmåla invandringen exempelvis journalister som Tim Pool. Lauren Southerns håller just nu på med en dokumentär om vitas situation i Sydafrika. Rädslan att fler på högerkanten börjar granska Sverige, statsmakten reagerar. Självklart handlar det inte om att stoppa hatpredikanter det är från ett land som vill rehabilitera muslimska terrorister och samarbetar med muslimska brödraskapet Allah akbar.
Citera
2018-03-28, 08:47
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Frågan är varför Moderaterna inte gjorde ett skit för att motverka detta.

Du undrar varför sjuklövern inte röstar emot sjuklövern? De enda frågor de röstar emot sig själva i är frågor som inte gör någon större skillnad.
Citera
2018-05-24, 03:19
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...resa-i-sverige

Sverige ska bli som UK där folk med fel åsikter inte ska få komma in i landet. Detta är ju extremt "förvånande" samtidigt som man pratar så gott om EU och "den fria rörligheten".

Är detta bra?

Jag tycker att det är bra, i och för sig.

Frågan är hur det ska kunna genomföras? Regeringen får väl stora skälvan vid blotta tanken på att stoppa muslimer från att resa in i landet.

Kanske man kommer att ha en lista på sådär 20-30 muslimer som har dömts för terrorbrott eller krigsbrott i Europa. Dessa kan man väl stoppa från att resa in i Sverige, ifall tullen eller passpolisen råkar få syn på dem.

Men så kommer man väl också att ha en lista på tiotusentals "högerextremister", som har viftat med flaggor och sagt obehagliga saker om invandrare. Dessa kan myndigheterna mycket lättare stoppa från att resa in i Sverige, för dessa personer är vita, och därför utsätter man dem inte för rasism när man stoppar dem.

Risken är nog att islamisterna kommer att få fortsatt fritt tillträde till Sverige efter den lagändring som socialdemokraterna vill ha. Däremot blir det svårare för personer med högerextrema åsikter att komma in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback