Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-04, 18:19
  #13
Medlem
ProosedontObungos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Hahaha du är som mig! Ska till Amsterdam i sommar och tänkte grisa i mig lite tryfflar. Men som dig, tänker jag inte heller att ta några risker. Ska ta reda på vilka som är starkast och vad som räknas som en hög dos. Och ta mer än det dubbla. Det är i alla fall tanken, men dom är så jävla äckliga att jag kanske bara får i mig en burk.

Helt off topic jag vet.

mal ner dem i drick med lite ingefära-juice! Ingefära sägs ju hjälpa mot illamående, om det är sant eller inte vet jag inte.
Citera
2018-04-06, 17:52
  #14
Medlem
Jobbade som flyttgubbe en dag hos en kille som sålde kläder med trippiga tryck. Gick på syra länge, minns inte hur länge men 2-3dagar kanske. Efter flyttdagen var vi på en strand och tog de lugnt. Helt magiskt. Startade med 800mic och fick väl i oss ett sheet på 4 pers. Ja vet inte men de var krokigt, ett av mina bästa minnen från tiden i santa Cruz.
Syran hade ja fått från en som lagt den själv och ja, de va oklart hur starka dom var men 2-400 per dos och vi började med 4 lappar var sen käka vi väl en per timma bara för att hålla igång.

Min åsikt är att de går inte att ta för mycket så länge du är på rätt plats med rätt folk. På stranden där när de blev som krokigast var en ”privat” strand och vi hade surfbrädor och jonglerade med eld mm så de va kul hela tiden.
Citera
2018-04-16, 16:31
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollietreflip
Ni som tar 400ug+ osv, ser ni verkligen till att ställa om toleransen helt innan ni går upp i sådana doser? För det är en väldigt stor skillnad på att ta 400ug 1-2 veckor efter säg 200ug och att ta det efter över en månads uppehåll.

Jag tar LSD 4-6 gånger om året för ångesthantering, min standard-dos ligger på 600ug, behöver ta såpass mycket för att få ut samma effekt som andra typiskt får på 200ug..(autismspektrumet..), nästa dosen blir 1000ug, ska bli.. intressant..
Citera
2018-06-24, 11:02
  #16
Medlem
Det mesta jag kört är 400ug. Definitivt för mycket för mig. Var väldigt nära på att uppleva ego död vilket var obehagligt och oförväntat just då.
Citera
2018-06-24, 11:29
  #17
Medlem
Denoms avatar
Har som mest tagit 1100 ug och det var hur kul som helst, väldig visuell klarhet i de olika tankar jag såg som gavs en självklar mening att tolka på ett mycket roligare sätt än på lägre doseringar.
Citera
2018-07-22, 13:53
  #18
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Hahaha du är som mig! Ska till Amsterdam i sommar och tänkte grisa i mig lite tryfflar. Men som dig, tänker jag inte heller att ta några risker. Ska ta reda på vilka som är starkast och vad som räknas som en hög dos. Och ta mer än det dubbla. Det är i alla fall tanken, men dom är så jävla äckliga att jag kanske bara får i mig en burk.

Helt off topic jag vet.

Spydde som en gris på hotellet i Amsterdam när jag försökte äta mer än en låda av tryfflarna. Och jag är inte den som spyr av psykedelika annars. Så sprid ut ätandet kanske, jag åt allt på några minuter.
Citera
2018-07-25, 00:27
  #19
Medlem
Blir lite småskraj när jag ser dessa höga tal. Då jag endast köpt av kran i Barcelona vet jag inte helt men ville tro en 400-500 och då är det lite småknas. Jag är dock i behovet av att ha någon form för kontroll men där uppe börjat det sina totalt. Hur klarar ni det?
Citera
2018-08-03, 14:53
  #20
Medlem
Easter-Everywheres avatar
Hur menar du ProosedontObungo?

För mycket för att "fungera" i vissa/oilka sammanhang?

Doser runt 600µg har förankrat mig i ett tillstånd som jag knappast skulle kunna vara social i eller umgås med andra "på samma plan".
Har föredragit doser under 200µg för sociala sammanhang, helst runt 150-180µg.

Känner personligen ingen skillnad i dosering mellan inomhus och utomhus. Så länge man befinner sig i en miljö, själv eller med andra, där man känner sig trygg så har min dosering inte varierat speciellt mycket.

Set & Setting, alla dagar i veckan.

Mvh
Easter-Everywhere
Citera
2018-08-04, 03:12
  #21
Medlem
Allt över 600ug är för mycket IMO.
Har själv tagit 1000ug ett par gånger (utan någon tolerans) och har bara däckat i sängen/soffan och har missat typ 2-3 timmar av trippen så fort trippen börjar. Kommer även inte ihåg någonting från någon av dom tripparna förutom när jag vaknade upp efter jag hade däckat och var helt säker på att jag var döende. 800ug är detsamma. Har bara kunnat hålla mig vaken och kommer ihåg mesta trippen vid 600ug
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback