Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 22:15
  #193
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det var verkligen något bekant över Leksands passiva spel där sista 10 ungefär. Sen kom jag på vilken tränare de har Sådär såg det ut varenda gång Färjestad var i ledning med Leffe som coach. Kunde straffat sig om inte Engstrand var bedrövlig för dagen.

Helt klart är det ju Engstrands urusla insats som banar väg för Leksand. Jag hade väntat mig en match med mycket energi och att Leksand skulle ha en viss fördel genom att vara bättre matchtränade. Nu tycker jag faktiskt att Leksand, trots segern, var lite sämre än jag trott medan Mora, i synnerhet tack vare Engstrand, är mycket sämre än jag trott.

Visserligen bara en match spelad, men jag tror att Mora får svårt att komma ur den grop de befinner sig i.
2018-03-26, 22:48
  #194
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt klart är det ju Engstrands urusla insats som banar väg för Leksand. Jag hade väntat mig en match med mycket energi och att Leksand skulle ha en viss fördel genom att vara bättre matchtränade. Nu tycker jag faktiskt att Leksand, trots segern, var lite sämre än jag trott medan Mora, i synnerhet tack vare Engstrand, är mycket sämre än jag trott.

Visserligen bara en match spelad, men jag tror att Mora får svårt att komma ur den grop de befinner sig i.

Några LHC fans gnäller över att domaren gratulerade en DIF spelare efter matchen...

https://twitter.com/a_bjork_/status/978369810844323840
2018-03-26, 23:42
  #195
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Helt klart är det ju Engstrands urusla insats som banar väg för Leksand. Jag hade väntat mig en match med mycket energi och att Leksand skulle ha en viss fördel genom att vara bättre matchtränade. Nu tycker jag faktiskt att Leksand, trots segern, var lite sämre än jag trott medan Mora, i synnerhet tack vare Engstrand, är mycket sämre än jag trott.

Visserligen bara en match spelad, men jag tror att Mora får svårt att komma ur den grop de befinner sig i.

Magstarkt att beskylla målvakten när man mäktar med 1 mål på 59:30 av matchen, ett mål som dessutom är ett skitmål. Moras svaghet var offensiven, man ska kunna göra 3 mål framåt på en hockeymatch. Speciellt med hundra powerplays som dom hade i matchen. Då hade det varit match oavsett tavlorna bakåt.

Så tragiskt när man pekar ut en spelare, som förvisso var rätt undermålig, när hela lagets offensiva succé består av en svepare in från förlängda mållinjen.
2018-03-27, 06:17
  #196
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Magstarkt att beskylla målvakten när man mäktar med 1 mål på 59:30 av matchen, ett mål som dessutom är ett skitmål. Moras svaghet var offensiven, man ska kunna göra 3 mål framåt på en hockeymatch. Speciellt med hundra powerplays som dom hade i matchen. Då hade det varit match oavsett tavlorna bakåt.

Så tragiskt när man pekar ut en spelare, som förvisso var rätt undermålig, när hela lagets offensiva succé består av en svepare in från förlängda mållinjen.
Håller med 100%

Den personen kan aldrig erkänna fel, i vare sig i egna laget eller det egna lilla jaget.

Man vinner och förlorar som ett lag. En måltid behöver hjälp, det behöver herrgickhan också.
2018-03-27, 06:51
  #197
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Magstarkt att beskylla målvakten när man mäktar med 1 mål på 59:30 av matchen, ett mål som dessutom är ett skitmål. Moras svaghet var offensiven, man ska kunna göra 3 mål framåt på en hockeymatch. Speciellt med hundra powerplays som dom hade i matchen. Då hade det varit match oavsett tavlorna bakåt.

Så tragiskt när man pekar ut en spelare, som förvisso var rätt undermålig, när hela lagets offensiva succé består av en svepare in från förlängda mållinjen.

Nej, jag pekar inte ut en spelare. Däremot är ju målvakten alltid en nyckelspelare. Det går inte att bygga ett bra lag på en otillräcklig målvakt. Engstrand gjorde två rejäla misstag och det är inte acceptabelt om man ska ligga på elitnivå. Han var den som gav Leksand fördel. Övriga Mora var usla även de.

Tycker du att Engstrand får godkänt?

Jag ger Engstrand -3 och övriga Mora -2.
__________________
Senast redigerad av HerrGickhan 2018-03-27 kl. 06:54.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback