Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-25, 22:28
  #25
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Skattepengar som ur statens outtömliga skattekista..

Varför? Tja varför inte? Köper de lägenheter till en man och hans 3 fruar kan de väl köpa en bondgård åt en Afghansk fåraherde?
Jag vet inte vad du refererar till. Kan du hjälpa till?
Citera
2018-03-25, 23:16
  #26
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Bönder är nog den mest svenska yrkesgruppen som finns.

Vi bönder är inte längre en yrkesgrupp, utan vi är en folkgrupp. Själv jobbar jag som socialsekreterare, men min rasliga tillhörighet är svensk bondras.

Finansminister Magdalena Andersson är ytterligare en känd kvinna av svensk bondras.
Citera
2018-03-26, 00:46
  #27
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
I princip alla bönder jag sett här i sverige är vita.

Hur kan Centern med det röda missfostret acceptera detta? Tycker det luktar rasism på hög nivå.
Jag anser att staten borde kvotera ut lite bondgårdar till våra nya gäster. Det blir ju utmärkt då många av dem har erfarenhet av att valla får.

Varför driver inte centern detta som valfråga? Det behöver inte kosta ett öre, snegla bara på sydafrika.

Sverige är ju tydligen ett land med långa anrika muslimska traditioner så det är ju konstigt att de inte äger så mycket mark.

Med rätt ägare så kan de driva jordbruk/bordell verksamhet vilket torde generera fina intäkter där fåren kan utnyttjas till 100% (inte bara kött och ull).

Vi får ju alltid höra om de nyanländas framgångssagor så det är väl inte mer än rätt att de får ta över en del i jordbruket med?
Jag förstår inte syftet med inlägget. Är det ironi? Vad anser Du borde göras? Stoppa invandringen?
Citera
2018-03-26, 00:50
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Nä trollar faktiskt inte (inte mycket iallafall men spetsar till det lite såklart).

Det slog mig att jag aldrig sett en färgad bonde i Sverige så undrade om det finns. Det är ju så populärt i sverige med att kvotera saker så det är konstigt att Centern som verkar enormt invandringspositiva inte har blickat ut hur det ser ut i deras (iallafall tidigare) största väljargrupp - bönderna. Det är ju fan vitt som på julafton där.

Nu verkar det ju som de skiter lite i den gruppen och riktar in sig på vänsterfolk och nyanlända. Men är det inte lite konstigt att vi inte verkar ha en enda färgad bonde här när väldigt många av de nyanlända som inte är hjärnkirurger och raketforskare verkar ha erfarenhet från jordbruket..typ passa får...?

Det där med att centern är bondepartiet får man nog ta och glömma nu 2018. Centern är det nya miljöpartiet. Vilket betyder att över tid så kommer samtliga bönder att lämna partiet.
Citera
2018-03-26, 08:26
  #29
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jag förstår inte syftet med inlägget. Är det ironi? Vad anser Du borde göras? Stoppa invandringen?

Absolut stoppa invandringen fast av andra orsaker. Jag tycker svenskarna är alldeles för naiva, det kommer inte ta många generationer innan svenskarna är en minoritet i sitt eget land och sedan kommer de bli förtryckta i islams namn.

Men anledningen till inlägget var för att jag funderade på om jag någonsin sett en färgad bonde här i sverige och jag kunde inte dra mig till minnes att jag gjort det. Centerpartiet med det röda missfostret i spetsen har ju varit ganska generösa med att etikettera folk med rasist så jag tyckte det var underligt att det inte finns någon färgad bonde i sverige eftersom de traditionellt varit bondepartiet...

Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det där med att centern är bondepartiet får man nog ta och glömma nu 2018. Centern är det nya miljöpartiet. Vilket betyder att över tid så kommer samtliga bönder att lämna partiet.

Ja snacka om att förstöra ett fint gammalt parti. Hoppas bönderna redan lämnat. De borde kanske ändra namn till Muslimskavänsterpartietcentern
Citera
2018-03-26, 11:06
  #30
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Men anledningen till inlägget var för att jag funderade på om jag någonsin sett en färgad bonde här i sverige och jag kunde inte dra mig till minnes att jag gjort det. Centerpartiet med det röda missfostret i spetsen har ju varit ganska generösa med att etikettera folk med rasist så jag tyckte det var underligt att det inte finns någon färgad bonde i sverige eftersom de traditionellt varit bondepartiet...
Så vad drar du för slutsats menar du? Att centerpartiet är rasistiska i detta avseende eller?
Citera
2018-03-26, 11:48
  #31
Medlem
franges avatar
Jorå, det finns faktiskt. På den fagra Östgötaslätten håller sig lantbrukaren och LRF-ordföranden Pete* Bo**ing (* = r) som är relativt svartmuskig. Dock talar han med synnerligt grov östgötsk dialekt de gångerna han blivit intervjuad - så han är antagligen adopterad snarare än invällare.

https://www.youtube.com/watch?v=hkAyV7svnMc
https://www.svtstatic.se/image-cms/s...kborring_0.jpg
http://www.corren.se/nyheter/motala/...om4641509.aspx
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback