Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2018-03-25, 21:25
  #73
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Oj, är det så det är?

Klart som fan det suttit fint med 1-0 redan ikväll!

MEN, i och med att KHK inte ens vann 1a hemmamatchen på ord.tid så kommer det här gå långt.

Ta och titta på direktkvalet mellan KHK och AIK från 2016 så ser du att du inte ska dra för stora växlar på att dagens match avgjordes på övertid.
2018-03-25, 21:28
  #74
Medlem
perry2s avatar
Cruseman
3 år i div1 efter J20 i DIF

En kille som kämpat länge.
Kul att han fick avgöra

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7024
2018-03-25, 21:32
  #75
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ta och titta på direktkvalet mellan KHK och AIK från 2016 så ser du att du inte ska dra för stora växlar på att dagens match avgjordes på övertid.

Övertid är nästan som att singla slant, men ändå vinner oftast det bättre laget i slutet ändå.

Får kvittera det här nu på tisdag så får vi en ny chans i Karlskrona på torsdag igen
2018-03-25, 21:33
  #76
Medlem
Sture12347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ta och titta på direktkvalet mellan KHK och AIK från 2016 så ser du att du inte ska dra för stora växlar på att dagens match avgjordes på övertid.
Ta och titta på hur det gick för oraklet herrgickans tips på att leksand vinner serien mot timrå så ska man inte dra för stora växlar av vad som kräks ut för text
2018-03-25, 21:37
  #77
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Övertid är nästan som att singla slant, men ändå vinner oftast det bättre laget i slutet ändå.

Får kvittera det här nu på tisdag så får vi en ny chans i Karlskrona på torsdag igen

Ville bara visa hur knappt 4-1 i en matchserie kan vara match för match.

Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Ta och titta på hur det gick för oraklet herrgickans tips på att leksand vinner serien mot timrå så ska man inte dra för stora växlar av vad som kräks ut för text

Det är du som sätter epitetet orakel, inte jag. Hoppas Timrå torskar, gärna knappt.
2018-03-25, 21:49
  #78
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Övertid är nästan som att singla slant, men ändå vinner oftast det bättre laget i slutet ändå.

Får kvittera det här nu på tisdag så får vi en ny chans i Karlskrona på torsdag igen

I KHKs fall stämmer din teori rätt bra. KHK spelade 10 OT-matcher 17/18. 4 vinster, 6 förluster. Men jag vet inte om det finns siffror på att det högre rankade laget i säsongsavslutningen har högre OT-vinstprocent än andra? Luleå som slutade 7a (alltså mitt i allt) hade 10 OT-vinster och 4 förluster.

Timrå måste nog lägga in en högre växel till returen.
2018-03-25, 21:54
  #79
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
I KHKs fall stämmer din teori rätt bra. KHK spelade 10 OT-matcher 17/18. 4 vinster, 6 förluster. Men jag vet inte om det finns siffror på att det högre rankade laget i säsongsavslutningen har högre OT-vinstprocent än andra? Luleå som slutade 7a (alltså mitt i allt) hade 10 OT-vinster och 4 förluster.

Timrå måste nog lägga in en högre växel till returen.

Vill vi tillbaka till det gamla Timrå som var med i slutspel säsong efter säsong under 2000-talet så måste grabbarna vara lite med kaxiga, det tror jag dem blir nu på tisdag också
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback