Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-25, 17:09
  #1
Medlem
krokons avatar
Hej.

Jag undrar varför det inte finns vanliga gula grapefrukter längre? Inte ens vanlig grapefruktsjuice hittar jag. Jag var på semester i Danmark i somras och tänkte att nu skulle jag köpa med sådana hem, men där fanns det också bara boldgrapefrukter, Har de försvunnit totalt och av vilken anledning? Jag har varit i alla stora matbutiker i flera städer och även då jag var i danmark.
Någon som vet?
Citera
2018-03-25, 17:19
  #2
Medlem
Estranged62s avatar
grapefrukt finns då på min lokala coop/ica butik iaf.. mestadels röd grape dock. men juice finns bara ibland har ja sett (tropicana)
Citera
2018-03-25, 17:37
  #3
Medlem
Zer0Shits avatar
Babbarna som säljer frukt ur sina stånd på diverse torg kanske har vad du söker.
Citera
2018-03-25, 17:40
  #4
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokon
Hej.

Jag undrar varför det inte finns vanliga gula grapefrukter längre? Inte ens vanlig grapefruktsjuice hittar jag. Jag var på semester i Danmark i somras och tänkte att nu skulle jag köpa med sådana hem, men där fanns det också bara boldgrapefrukter, Har de försvunnit totalt och av vilken anledning? Jag har varit i alla stora matbutiker i flera städer och även då jag var i danmark.
Någon som vet?
Lidl har grapefrukt juice
Citera
2018-03-25, 17:51
  #5
Medlem
Europes avatar
Folk kanske har kommit på att det smakar som att suga på en sur, våt och stickig vante?
Citera
2018-03-25, 18:10
  #6
Medlem
Grisbrottarens avatar
Fick inte frukten dåligt rykte för en massa år sedan när den användes i dieter av pinnsmala unga flickor, som vissa dagar inte åt annat än en halv grapefrukt?
Sedan smakar den som sagt inget vidare att äta som den är och när då tanken att man kan bli smal av den eller den skulle vara särskilt nyttig avfärdats som trams, så finns det inte så stora skäl kvar att äta den. Minns att det t o m fanns en särskild grapefruktkniv förr om åren när den var inne bland bantare, som jag brukar se ligga och skräpa på loppmarknader idag.
Citera
2018-03-28, 10:52
  #7
Medlem
krokons avatar
Jag tycker väldigt mycket om citrusfrukter. När jag var barn fick jag ofta den vanliga gula grapefrukten till min frukost. Men verkar bara finnas blodgrapefrukter som inte har samma smak nu.
Jag har även tittat på torget när de har sina torgmarknadsdagar en gång i veckan, men inte sett dom där heller. Får titta på Lidl efter juicen som någon tipsade om.
Citera
2018-04-15, 21:14
  #8
Medlem
ICA har alltid grapefrukt, ibland både röd och gul. För LCHF- ätare är ju en halv grapefrukt perfekt !
Citera
2018-04-15, 22:10
  #9
Medlem
Tropicana grapefruktjuice finns.
Citera
2018-05-07, 12:30
  #10
Medlem
Vilja-s avatar
Finns på min lokala butik iaf?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback