Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-29, 04:58
  #25
Medlem
Strangeflowers avatar
Mandelolja, avokadoolja, olivolja. Finns andra bra naturliga oljor med. Smörj tunt, i flera omgångar, slarva inte utan håll en strikt regim. Att blanda lite socker i oljan gör en bra skrubb, undvik bara eksemenområdena. Så ska du se att det nog ordnar sig. Lycka till

I ansiktet, om du har problem även där, använder jag Vichy Aqualia Thermal Dynamic Rich. Jag har enormt torr vinterhy som svider som satan och har provat måååååånga krämer genom åren. Oljor funkar inte där tyvärr, inte p mig. Vichy's innehåller kanske mindre bra saker (vet ej) typ såna som nämnts i tråden, men jag har fått underbar hud av den. Bara ett tips!
Citera
2018-03-29, 14:20
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Krångla inte till det så mycket, kallpressad kokosolja fungerar super.
kokosolja har nån motsatt effekt för min hud. inte bra alls
Citera
2018-03-30, 19:23
  #27
Medlem
Flaneras avatar
Hur vet du att alla ämnen är cancerframkallande?
Citera
2018-04-01, 14:07
  #28
Moderator
ofays avatar
Medicin och hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2018-04-27, 15:30
  #29
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Tips från mig;

Neutral bodylotion https://www.apotea.se/neutral-body-lotion-200-ml?gclid=EAIaIQobChMImISej8fa2gIVDcqyCh1l1wnjEAQYA iABEgIT3PD_BwE

o Dermosil hudsalva som också är göööööööööööörskön på huden https://www.dermosil.se/se/products/...hudsalva-extra
Citera
2019-09-09, 00:36
  #30
Medlem
Idumeas avatar
Till ansiktet skulle jag nog köra på nåt från Eucerin, de är väldigt milda och oparfymerade. En hudkräm är en bra start, men en att också ha en mild återfuktande rengöring hjälper mycket.
Neutrogena intense repair bodylotion tycker jag är helt klart bäst för resten av kroppen. Om huden är irriterad och kliar så lugnar den jättebra.
Jojobaolja tycker jag är rätt nice, den täpper inte igen porerna så som kokosolja kan göra.
Citera
2019-09-09, 00:46
  #31
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Som en redan tipsat om.
Kallpressad kokosolja
Beror väl kanske på vad man har för hud men jag upplever det inte som att det täpper igen porerna.
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-09-09 kl. 00:51.
Citera
2019-10-06, 22:46
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
vilken är bäst om man har torr känslig eksemig hud. något som inte täpper igen men ändå ger fukt och inte innehåller cancerframkallande skit

Av allt jag använt hittills är Kallpressat Ekologiskt Kokosolja det bästa. Jag tycker inte att det täpper igen och det ska vara läkande för huden förutom att det är milt, naturligt, ger glans och återfuktar. Brukar ha det på innan jag lägger mig och tvättar av på morgonen
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback