Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-13, 12:03
  #553
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Hur tror ni det hade gått om det hade varit Karlskrona-Leksand och Mora-Timrå istället?

Tror det hade blivit Timrå och Karlskrona som vunnit sina serier då.
Tror Timrå hade vunnit med 4-2 i matcher och övertygad betydligt mer än i sin andra serie och Leksand skulle nog torskat med 4-1 i den matchserien också.


Timrå har under säsongen haft genomgående svårt för extremt försvarsinriktade lag som bromsar ner matchtempot (exempelvis Karlskrona), så ur det avseendet hade ett offensivt präglat och mer spelförande lag som Mora eventuellt passat bättre.
Citera
2018-04-13, 15:54
  #554
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Timrå har under säsongen haft genomgående svårt för extremt försvarsinriktade lag som bromsar ner matchtempot (exempelvis Karlskrona), så ur det avseendet hade ett offensivt präglat och mer spelförande lag som Mora eventuellt passat bättre.

Timrå var ju i rejäl gungning mot KHK som ju faktiskt var rätt usla. Omöjligt att säga hur Timrå stått sig mot Mora. Förmodligen hade KHK klarat Leksand, men det är inte säkert.

Ingen kommer att få reda på det och det är också helt ointressant eftersom det inte blev dessa matchserier.
Citera
2018-04-13, 16:47
  #555
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Timrå var ju i rejäl gungning mot KHK som ju faktiskt var rätt usla. Omöjligt att säga hur Timrå stått sig mot Mora. Förmodligen hade KHK klarat Leksand, men det är inte säkert.

Ingen kommer att få reda på det och det är också helt ointressant eftersom det inte blev dessa matchserier.

Helt ointressant är det inte, tycker inte jag iallafall, tycker det är intressant att spekulera jag.
Citera
2018-04-13, 17:32
  #556
Medlem
wagisbloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Helt ointressant är det inte, tycker inte jag iallafall, tycker det är intressant att spekulera jag.

Spekulera är alltid intressant och givande känner man

LHC i premiären för att tala om nåt annat
Man känner att Timrå är tillbaka på sitt rätta spår
Citera
2018-04-13, 17:41
  #557
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wagisblom
Spekulera är alltid intressant och givande känner man

LHC i premiären för att tala om nåt annat
Man känner att Timrå är tillbaka på sitt rätta spår

Tror Timrå kommer likna Mora i mångt och mycket den här säsongen. Man kan ta poäng mot vemsomhelst hemma, men i Jönköping, Göteborg, Växjö eller Skellefteå så förlorar man med typ 7-2.
Men det är bara en magkänsla jag har, vågar inte göra några konkreta uttalanden innan trupperna spikats.
Citera
2018-04-13, 21:34
  #558
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Helt ointressant är det inte, tycker inte jag iallafall, tycker det är intressant att spekulera jag.

Det är ointressant eftersom det aldrig kommer fram ett svar. Följaktligen går det inte att spekulera, möjligen fantisera.
Citera
2018-04-17, 01:59
  #559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moroten89
Tror Timrå kommer likna Mora i mångt och mycket den här säsongen. Man kan ta poäng mot vemsomhelst hemma, men i Jönköping, Göteborg, Växjö eller Skellefteå så förlorar man med typ 7-2.
Men det är bara en magkänsla jag har, vågar inte göra några konkreta uttalanden innan trupperna spikats.

Konstigt att ens ha någon magkänsla när typ 5 av 20 platser är spikade i truppen.
Citera
2018-04-17, 13:47
  #560
Medlem
Moroten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisskitfittan
Konstigt att ens ha någon magkänsla när typ 5 av 20 platser är spikade i truppen.

Ja, det är det enda man kan ha i det läget. Räknar in hur tidigare nykomlingar dömts ut på förhand, men sedan presterat och många gånger klarat sig kvar, så det är väl mer en generell bedömning av hur jag tror, eller anar att det kommer bli. Timrå har ju dessutom Kent Norberg kvar som GM, som har rutin från när de var nykomlingar förra gången och som kan få ihop ett SHL-lag bra nog att kunna undvika kval.
Klart att det inte är hugget i sten i det här läget då allt kan hända innan september.
Citera
2018-04-21, 17:25
  #561
Medlem
Kongruensbojds avatar
Vänta nu... blev det 4-1 i matcher till Mora? Fan vad det måste kännas i Leksands ringmuskel. Nu är väl ändå Dalarnas bästa lag korat?
Citera
2018-04-22, 20:45
  #562
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Vänta nu... blev det 4-1 i matcher till Mora? Fan vad det måste kännas i Leksands ringmuskel. Nu är väl ändå Dalarnas bästa lag korat?

Nu??? Det var 3 april som det avgjordes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback