• 2
  • 3
2018-03-25, 00:39
Medlem
Insynsskydds avatar
Saab 9000.
Citera
2018-03-25, 00:53
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E4
Skitmotorer??? Tänk på att dessa "skitmotorer" även sitter i gripenplanen som SAAB tillverkar. Bara okunniga byfånar som inte kan något om bilar som påstår att SAAB har skitmotorer.

Jag äger själv en SAAB och får plats med både elpianon och fagra damer i den bilen. Det är ju inte att tänka på om man kör en golf t.ex.

Nej, det är inte samma motorer i flygplanen. Dom har inget med varandra att göra. Det står samma namn på loggan, och det är allt som bil-SAAB har med flyg-SAAB att göra.

9-serien lyckades dom floppa ordentligt genom att trots att dom använt kamkedja, så behöver den i många fall bytas alldeles för tidigt i bilens liv. Och för att göra det måste man lyfta ut motorn vad jag har förstått. Det är många timmar av blod, svett och tårar, eller dyr verkstadsräkning. Ska man köpa en SAAB från tidigt 2000-tal, så ska man kolla kamkedjespännaren så att det är långt kvar till kedjebyte.

Vad som får plats i bilen har inget med motorn att göra, och jag föreslog inte åt TS att köpa en Golf.
Citera
2018-03-25, 00:55
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, det är inte samma motorer i flygplanen. Dom har inget med varandra att göra. Det står samma namn på loggan, och det är allt som bil-SAAB har med flyg-SAAB att göra.

9-serien lyckades dom floppa ordentligt genom att trots att dom använt kamkedja, så behöver den i många fall bytas alldeles för tidigt i bilens liv. Och för att göra det måste man lyfta ut motorn vad jag har förstått. Det är många timmar av blod, svett och tårar, eller dyr verkstadsräkning. Ska man köpa en SAAB från tidigt 2000-tal, så ska man kolla kamkedjespännaren så att det är långt kvar till kedjebyte.

Vad som får plats i bilen har inget med motorn att göra, och jag föreslog inte åt TS att köpa en Golf.
Jag önskar en bil som går bra i motor Å låda. Därav rekommendationen på SAAB. Tror du är ute och cyklar faktiskt...
Citera
2018-03-25, 01:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Jag önskar en bil som går bra i motor Å låda. Därav rekommendationen på SAAB. Tror du är ute och cyklar faktiskt...

Bortsett det där med kamkedjan så visst...
Citera
2018-03-25, 01:56
Medlem
E4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Bortsett det där med kamkedjan så visst...

SAAB är kända för sin oerhört höga kamkedjekvalité. Vetenskapligt bevisat!

Källa: https://www.google.se/search?biw=153...MEZrk0p1aaU4M:
Senast redigerad av E4 2018-03-25 kl. 01:59.
Citera
2018-03-25, 03:03
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Pfft.
Citera
2018-03-25, 07:37
Medlem
Det är svårt att hitta en bra saab men när man gör det kan man få en svårslagen bil för pengarna. Men det är som alla andra märken som inte är franska, man behöver hitta en välskött bil som blivit använd och underhållen. När du kollar bilannonser, hoppa över dom du inte får regnummer av, kolla bilen genom t ex biluppgifter, hur många ägare och mil. Heter ägaren samma som i annonsen, svensk ägare, hur länge annonsören ägt bilen(är den nyinköpt, glöm den, har säljaren haft den i många år, kan vara något). Har dessutom annonsen legat ute länge så är det prutningsläge, svenska säljare är aptrötta på alla blattar som trackar dom, man är väldigt trevligt bemött om man som svensk kommer och kollar.

Citat:

Dina inlägg i tråden visar att du med stor sannolikhet blivit utsatt för grova anala övergrepp i en saab, tough shit men inget du mår bättre av här på flashback. Gå till skolkuratorn när du går tillbaka till skolan efter lovet.
Citera
2018-03-25, 08:55
Medlem
Suzuki belano dock ingen riktig dragbil med sina 95 hk
Citera
2018-03-25, 10:02
Medlem
Här har du en skön bil för under 20k
Audi a8

https://www.blocket.se/vasternorrlan....htm?ca=18&w=3
Citera
2018-03-25, 12:37
Medlem
Om du högst ska betala 20k ska du helst försöka köpa en bil av släkt/nära vänner. då kan de ärligt berätta om alla fel på bilen. Jag försöker alltid lyssna runt bland släkt/vänner när jag ska skaffa ny bil. Jag köpte en "billig" bil av bilhandlare tidigare som höll några månader innan motorn rasade ihop. Du köper alltid "grisen i säcken" när du handlar av okända.
Citera
2018-03-25, 23:00
Medlem
Zvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Thure
Om du högst ska betala 20k ska du helst försöka köpa en bil av släkt/nära vänner. då kan de ärligt berätta om alla fel på bilen. Jag försöker alltid lyssna runt bland släkt/vänner när jag ska skaffa ny bil. Jag köpte en "billig" bil av bilhandlare tidigare som höll några månader innan motorn rasade ihop. Du köper alltid "grisen i säcken" när du handlar av okända.
Problemet är att jag inte känner någon som vill bli av med sin SAAB. De gör sig sällan av med en sån bil.
Citera
2018-03-26, 20:39
Medlem
Flest, billigast, komfortablaste och problemfria mil får du om du köper en äldre volvo (850/940/960 s/v70) som du köper av en äldre herre i villa som köpte bilen som ny och har vårdat den som sin ögonsten. Då säljaren är rik blev Volvon andrabilen efter några år så den har bara gått 10 000 mil. Kan närmast garantera att det vill vara bäst köpstrategi. Har själv erfarenhet av det....
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in