Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-24, 17:17
  #13
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Och inte en enda polis.

Det där är väl en sanning med modifikationer. Men man kan väl krasst säga så här, satsar man på icke behövda människor brukar det inte finnas så mycket pengar över till att satsa på lag och ordning. Så svensson var vill du att dina skattepengar ska gå? Till trygghet eller oordning.

En annan mycket vacker stad som också är på väg rakt ner i helvetet är Helsingborg.
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-03-24 kl. 17:41.
Citera
2018-03-24, 18:20
  #14
Medlem
reFluxls avatar
Staden är helt full av afghaner, somalier och araber, men de brukar hålla sig på Råslätt och vid Juneporten/Resecentrum. Åker du upp till bymarken ser man helt plötsligt inte några längre. Klart staden fått sig några kulturberikare, men den är långt från förstörd.
Citera
2018-03-24, 18:51
  #15
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
För det första kan du inte se om det säljs knark.
För det andra är det svårt att se "naiva tjejer"
För det tredje ligger Jönköping inte ens på 100-listan över kommuner med mycket brott och efter sådana som Filipstad, Bjuv, Hudiksvall, Åsele, Arvika osv. I Småland ligger kommuner som Sävsjö, Växjö, Gnosjö. Kalmar före. Så du får nog åka omkring lite i landet och se dig omkring. Men droghandel och våldsbrott har ökat i vissa utsatta områden som Råslätt. Men i city löper man ingen större risk även om ens fantasier kan göra att man upplever rädsla. Och fantasier verkar du ha en del kan jag ana av din text.

En luffare som droppar en inplastad bit i handen till en köpare helt öppet? Jo, jag kan se en så öppen drogaffär, det kan du med.
Jag har bott i Jönköping och är väl medveten om stadens olika områden, råslätt har väl alltid varit vad det är.
Men i city... det är helt förstört.
Motsäger du alltså min bild av det jag precis upplevt? Jönköping kändes och upplevdes som de sämsta delarna av baghdad igår kväll, det är inga fantasier.
Citera
2018-03-24, 18:54
  #16
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polishlandwhale
polisen har viktigare saker än att ta samtal eller städa upp. i malmö pågår helt öppen knarkhandel mellan copp och rondellen på mölevången, varför skulle jkp vara ett undantagsfall?

Förmodligen är det så,
Jag chockerades bara över förfallet av jönköping och att det inte längre var den stad jag minns.
Men jag antar att det gäller hela landet.
Sorgligt.
Citera
2018-03-24, 18:58
  #17
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En luffare som droppar en inplastad bit i handen till en köpare helt öppet? Jo, jag kan se en så öppen drogaffär, det kan du med.
Jag har bott i Jönköping och är väl medveten om stadens olika områden, råslätt har väl alltid varit vad det är.
Men i city... det är helt förstört.
Motsäger du alltså min bild av det jag precis upplevt? Jönköping kändes och upplevdes som de sämsta delarna av baghdad igår kväll, det är inga fantasier.

Där tänker du nog fel.
Citera
2018-03-24, 19:18
  #18
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
En luffare som droppar en inplastad bit i handen till en köpare helt öppet? Jo, jag kan se en så öppen drogaffär, det kan du med.
Jag har bott i Jönköping och är väl medveten om stadens olika områden, råslätt har väl alltid varit vad det är.
Men i city... det är helt förstört.
Motsäger du alltså min bild av det jag precis upplevt? Jönköping kändes och upplevdes som de sämsta delarna av baghdad igår kväll, det är inga fantasier.
Jag motsäger dig till viss del. Dvs statistiken. Men jaag säger inteatt det är problemfritt
Citera
2018-03-24, 21:09
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feces
Det är du som ljuger. Jönköping är lika förstört som GTB och Malmö.

Vem fan förkortar Göteborg till GTB? Wtf
Citera
2018-03-24, 21:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
Du ljuger ditt pucko, så är det inte alls i Jönköping!

Precis! Blev förvånat att det va så vitt dagtid, ganska få blattar.
Citera
2018-03-25, 10:17
  #21
Medlem
gs20s avatar
Av dom städerna jag kan jämföra med i Sverige ligger Jönköping bäst till och då är jag väldigt rasmedveten. Finns centrala helsvenska stadsdelar och även i hjärtat av staden där alla restauranger ligger längsmed vattnet är det i princip helvitt en sommarkväll.
Tyvärr idag måste man ha lågt ställda förväntningar vart man än är i Sverige. Alla har sina områden. För Jönköpings del finns det 1 restaurang nära resecentrum där många utlänningar hänger, vilket ger ett dåligt förstaintryck för en besökare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback