Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 11:29
  #1
Medlem
Jag använder Telia webmail. Det innebär att mail som skickas från plattan inte lagras hos Telia. Det gör endast mail som skickas via Telias eget gränssnitt.

Så, när jag bytte platta och backade upp allt till iCloud visade det sig att alla mail jag skickat från plattan inte kom över till den nya ipaden. Suck.

Finns det någon kreativ lösning på detta? De mailtjänster som stödjer IMAP sparar tydligen skickade mail på servern. Om jag skiftar till en sådan tjänst, kan jag då backa upp alla historiska mail till den nya tjänsten? Eller kan man markera alla sina skickade mail på plattan och ”massända” dem till en ny mailadress. Visst, då hamnar de i inboxen, men de finns kvar i vart fall.

Jag vill nämligen ge bort den gamla plattan, så kan inte ha den som någon sorts arkivenhet längre. Det rör sig om några hundra email, varav en del viktiga för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback