Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 10:24
  #1
Medlem
Leipreachans avatar
Jag har alltid trott att grävlingar är skitiga och äckliga djur. Men tydligen är dom riktigt ordningsamma och renliga. Dom bajsar aldrig i gryten utan har egna toaletter. Tydligen ganska intelligenta med
Citera
2018-03-24, 11:04
  #2
Medlem
AX64s avatar
Väldigt få djur skiter i sin mat, på sin sovplats, eller på sin avkomma. Det betyder inte att de är renliga. Grävlingar är smutsiga som fan och stinker as.
Citera
2018-03-24, 11:16
  #3
Medlem
FETochFULs avatar
Grisar gör samma sak. Sen hästar tex dom skiter ju vart dom än är.
Citera
2018-03-24, 11:29
  #4
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Väldigt få djur skiter i sin mat, på sin sovplats, eller på sin avkomma. Det betyder inte att de är renliga. Grävlingar är smutsiga som fan och stinker as.

Orangutanger pissar på sin mat, det har jag sett med egna ögon på Furuviksparken.

Iofs kanske det är nåt fångenskapsbeteende?

Människor som sitter inlåsta på livstid gör ju också bisarra saker.
Citera
2018-03-24, 11:32
  #5
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Orangutanger pissar på sin mat, det har jag sett med egna ögon på Furuviksparken.

Iofs kanske det är nåt fångenskapsbeteende?

Människor som sitter inlåsta på livstid gör ju också bisarra saker.

Undantag finns förstås, speciellt när djuren utsatts för människans påverkan eller är sjuka. Det finns många personer i Sverige som lever i sitt egna piss också.
Citera
2018-03-24, 17:20
  #6
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Undantag finns förstås, speciellt när djuren utsatts för människans påverkan eller är sjuka. Det finns många personer i Sverige som lever i sitt egna piss också.

Ja, att gå på djurpark är ett guilty pleasure för mig, det är festligt att se exempelvis människoapor i aktion, men jag tycker egentligen att vilda djur ska vara fria.

Man får väl rättfärdiga sitt gående på djurpark med att djurparkerna gör ett viktigt arbete med att bredda genpoolen hos utrotningshotade djur som orangutanger exempelvis.
Citera
2018-03-24, 18:05
  #7
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Ja, att gå på djurpark är ett guilty pleasure för mig, det är festligt att se exempelvis människoapor i aktion, men jag tycker egentligen att vilda djur ska vara fria.

Man får väl rättfärdiga sitt gående på djurpark med att djurparkerna gör ett viktigt arbete med att bredda genpoolen hos utrotningshotade djur som orangutanger exempelvis.

För mig är det mest pisstråkigt tyvärr, men du är nog en bättre människa som tycker som du gör. Mitt främst intresse för djur yttrar sig vid delikatessdisken på ICA respektive vid grillen därhemma. Så man kan säga att jag också gillar djur - dock inte grävling
Citera
2018-03-24, 18:19
  #8
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Väldigt få djur skiter i sin mat, på sin sovplats, eller på sin avkomma. Det betyder inte att de är renliga. Grävlingar är smutsiga som fan och stinker as.
Hur vet du att de stinker as? Har du verkligen lyckats komma så nära en grävling?

En av de ytterst få grävlingar som jag sett i verkliga livet blev skiträdd och sprang iväg med en gång, så fort vi fick syn på varandra.
Citera
2018-03-24, 18:22
  #9
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Hur vet du att de stinker as? Har du verkligen lyckats komma så nära en grävling?

En av de ytterst få grävlingar som jag sett i verkliga livet blev skiträdd och sprang iväg med en gång, så fort vi fick syn på varandra.

Har en sån jävel som bott under garaget till sommarstugan i flera år. Ibland knatar han omkring och stinker, men oftast sitter han därnere i sitt hål och trycker med sin stinkande avkomma. Det luktar långväga. Dessutom har jag varit väldigt nära då jag försökt mota bort fanskapet. Även provat med bur som aset fastnade i. Blev utsläppt i skogen då man inte får göra sig av med grävlingar hur som helst, men den jävelen hittade tillbaka på nolltid. Följde väl lukten.

Min erfarenhet är således med naturella grävlingar. Vad schamponerade och friserade grävlingar på zoo luktar vetejfan, men jag gissar att deras skit luktar detsamma ändå.
__________________
Senast redigerad av AX64 2018-03-24 kl. 18:25.
Citera
2018-03-24, 18:26
  #10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FETochFUL
Grisar gör samma sak. Sen hästar tex dom skiter ju vart dom än är.

Köttätande djur är generellt mer noga med att inte lämna spillning i sina bon eller vid matplatser, eftersom den innehåller farligare bakterier än växtätande djurs spillning.
Citera
2018-03-24, 18:37
  #11
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Har en sån jävel som bott under garaget till sommarstugan i flera år. Ibland knatar han omkring och stinker, men oftast sitter han därnere i sitt hål och trycker med sin stinkande avkomma. Det luktar långväga. Dessutom har jag varit väldigt nära då jag försökt mota bort fanskapet. Även provat med bur som aset fastnade i. Blev utsläppt i skogen då man inte får göra sig av med grävlingar hur som helst, men den jävelen hittade tillbaka på nolltid. Följde väl lukten.

Min erfarenhet är således med naturella grävlingar. Vad schamponerade och friserade grävlingar på zoo luktar vetejfan, men jag gissar att deras skit luktar detsamma ändå.
Jaha, okej.

Den rädde grävlingen som jag träffade stank inte, så vitt jag minns. Vi stod ett par meter ifrån varandra, men du kom uppenbarligen närmare grävlingen som du hade att göra med.
Citera
2018-05-03, 07:42
  #12
Medlem
Leipreachans avatar
Är inte grävlingar ganska ointelligenta djur?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback