Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 09:44
  #1
Avstängd
Rea just nu på den. 4000.
Är sugen men jag undrar vad jag får med den nya luren som jag inte redan har.
Surfa, kolla mail, swisha och ta kort kan jag ju redan.
Vad mer kan man begära?
__________________
Senast redigerad av felelement 2018-03-24 kl. 10:09.
Citera
2018-03-24, 10:26
  #2
Avstängd
Kan ju tillägga att jag läst M3s recension (10p) men utan att blivit övertygad. Allt är lite bättre men vem bryr sig?
Citera
2018-03-24, 12:00
  #3
Medlem
gambiafarfars avatar
Vad har du för lur nu då? Vill du bara ha den till att surfa lite, kolla mejl och swisha behöver ju en telefon varken vara dyr eller ny nu för tiden. Däremot, köper du SGS8 kommer åtminstone ovan nämnda upplevelser gå lite snabbare och kanske se lite trevligare ut (surfningen främst då).
Citera
2018-03-24, 18:47
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Vad har du för lur nu då? Vill du bara ha den till att surfa lite, kolla mejl och swisha behöver ju en telefon varken vara dyr eller ny nu för tiden. Däremot, köper du SGS8 kommer åtminstone ovan nämnda upplevelser gå lite snabbare och kanske se lite trevligare ut (surfningen främst då).

Har en Lumia 650 och den dag den inte längre stöder bankid MÅSTE jag förstås byta. Samtidigt är ju 4k mycket pengar för något som jag inte vet vad jag ska ha den till
Varför köper folk ny lur stup i kvarten egentligen?
Citera
2018-03-25, 13:28
  #5
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Har en Lumia 650 och den dag den inte längre stöder bankid MÅSTE jag förstås byta. Samtidigt är ju 4k mycket pengar för något som jag inte vet vad jag ska ha den till
Varför köper folk ny lur stup i kvarten egentligen?

Jo, bankid lär ju inte bli en mindre etablerad identifieringsmetod framöver direkt. 4k är väl en del om man inte ser något värde i telefonen utöver de saker du nämnt att du behöver den för. Folk köper ny lur stup i kvarten för att visa att man har råd att äga det senaste. Det är absurt. Det kommer ju "plattformar" som en viss teknikpryl hänger på i några år innan något ny teknik kommer, jag försöker hålla mig till dessa. Vad som skiljer min Oneplus 3 från en t.ex flagskepps-telefon? Ja, säkert bättre optimerat operativssystem, bättre processor och kanske bättre upplösning. Säkert finns det någon ansiktsigenkänning också. Men det är inget jag känner att jag behöver, i alla fall inte är i behov av att betala för det.

Så, är du inte ute efter en typ flaggskeppstelefon, kolla på något Kina-märke (eller ja, alla telefoner är väl kinesiska..) typ Huawei eller Xioami. Oneplus 3T går loss på från 440 euro, de två tidigare nämnda märkena är betydligt billigare.
Citera
2018-03-25, 13:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Har en Lumia 650 och den dag den inte längre stöder bankid MÅSTE jag förstås byta. Samtidigt är ju 4k mycket pengar för något som jag inte vet vad jag ska ha den till
Varför köper folk ny lur stup i kvarten egentligen?
Jag funderar på att byta till den. Då kan jag ha samsung pay och betala i kassan med mobilen.
Citera
2018-05-08, 14:02
  #7
Medlem
Kvalitetsmässigt är den ju bra, du kommer kunna behålla den i många år framöver?
Citera
2018-08-13, 14:37
  #8
Medlem
KLOPPITEs avatar
Folk, däribland jag själv, kanske helt enkelt tycker det är KUL? Jag kan ju bara tala för mig själv, jag byter telefon iallafall 2 gånger/år, jag älskar teknik och jag jobbar med telefoni så jag har det i vardagen både privat och i arbetet. Jag är medveten om att det är mycket pengar inblandat men jag har inte så mycket andra utfigter i form av hobbies eller andra aktiviteter, så att byta mobiltelefon ibland är något jag unnar mig och tycker är riktigt kul.

Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Har en Lumia 650 och den dag den inte längre stöder bankid MÅSTE jag förstås byta. Samtidigt är ju 4k mycket pengar för något som jag inte vet vad jag ska ha den till
Varför köper folk ny lur stup i kvarten egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback