Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-24, 09:42
  #1
Medlem
Hej!
För ett tag sen köpte jag en vga kabel med utgångar hane hona. Den använder jag till min subwoofer och till min fjärrkontroll som styr både sub woofern o mina två högtalare.. Sen jag började använda den nya vga kabel har bara den vänstra högtalaren fungerat. Mina 2 högtalare kopplar jag till subwoofer med RCA ingång hane båda två på kablarna och på sub woofern två ingångar hona. RCA kablarna är det inget fel på för att om jag byter plats på kablarna dvs till den vänstra fungerar båda kablarna och högtalarna. Det är alltså höger högtalaringång på subwoofer som inte reagerar. På den första vga kabeln jag hade står det så här på kabeln: AWM 2919 80 C ( grader) 30 V VM-1 LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE.
På den nya kabeln står det : Valueline VGA CABLE Sc 12986. Vad är problemet?

Med vänliga hälsningar
Kerburan
Citera
2018-03-24, 10:02
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
För att minska risken för förvirring.

Du har ingen VGA-kabel, utan en 9-polig D-sub, eller hur!?
Citera
2018-03-24, 18:27
  #3
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Övrig hemelektronik
/Moderator
Citera
2018-03-27, 17:41
  #4
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerburanbarjosef
Hej!
För ett tag sen köpte jag en vga kabel med utgångar hane hona. Den använder jag till min subwoofer och till min fjärrkontroll som styr både sub woofern o mina två högtalare.. Sen jag började använda den nya vga kabel har bara den vänstra högtalaren fungerat. Mina 2 högtalare kopplar jag till subwoofer med RCA ingång hane båda två på kablarna och på sub woofern två ingångar hona. RCA kablarna är det inget fel på för att om jag byter plats på kablarna dvs till den vänstra fungerar båda kablarna och högtalarna. Det är alltså höger högtalaringång på subwoofer som inte reagerar. På den första vga kabeln jag hade står det så här på kabeln: AWM 2919 80 C ( grader) 30 V VM-1 LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE.
På den nya kabeln står det : Valueline VGA CABLE Sc 12986. Vad är problemet?

Med vänliga hälsningar
Kerburan

Vad går VGA-kabeln mellan? Det är svårt att förstå hur den används i din anläggning.
Citera
2018-04-20, 09:21
  #5
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerburanbarjosef
Hej!
För ett tag sen köpte jag en vga kabel med utgångar hane hona. Den använder jag till min subwoofer och till min fjärrkontroll som styr både sub woofern o mina två högtalare.. Sen jag började använda den nya vga kabel har bara den vänstra högtalaren fungerat. Mina 2 högtalare kopplar jag till subwoofer med RCA ingång hane båda två på kablarna och på sub woofern två ingångar hona. RCA kablarna är det inget fel på för att om jag byter plats på kablarna dvs till den vänstra fungerar båda kablarna och högtalarna. Det är alltså höger högtalaringång på subwoofer som inte reagerar. På den första vga kabeln jag hade står det så här på kabeln: AWM 2919 80 C ( grader) 30 V VM-1 LOW VOLTAGE COMPUTER CABLE.
På den nya kabeln står det : Valueline VGA CABLE Sc 12986. Vad är problemet?

Med vänliga hälsningar
Kerburan

Är det möjligtvis en Amiga-kabel du pratar om? VGA innehåller inte ljud såvitt jag vet.
Du får nog förtydliga hur den påstådda VGA-kontakten ser ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback