Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-24, 19:12
  #37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2018-03-24, 19:12
  #38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Papperskorgen --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2018-03-25, 10:30
  #39
Avstängd
Reklamen är för hembeställning, hade det inte varit lämpligare med en rullstolsburen? En lesbisk, en neger och ett adopterat barn lyckades man klämma in i alla fall, bra jobbat. Det som äcklar mig, tror jag, är företagens obeskrivligt låga moral. De säljer produkter på att låtsas vara framskridande och toleranta, men ökar egentligen bara problemen med sina stereotyper. Jag läser mycket porrtidningar och så där ser inte lesbiska ut.
__________________
Senast redigerad av Eliwood 2018-03-25 kl. 11:20.
Citera
2018-03-26, 20:16
  #40
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Reklamen är för hembeställning, hade det inte varit lämpligare med en rullstolsburen? En lesbisk, en neger och ett adopterat barn lyckades man klämma in i alla fall, bra jobbat. Det som äcklar mig, tror jag, är företagens obeskrivligt låga moral. De säljer produkter på att låtsas vara framskridande och toleranta, men ökar egentligen bara problemen med sina stereotyper. Jag läser mycket porrtidningar och så där ser inte lesbiska ut.

Ha ha ha! Den var rolig

"Jag läser mycket porrtidningar och sådär ser inte lesbiska ut"

De i porrfilmer/tidningar går ju inte att lita på att de är flator på riktigt. De agerar efter manus, som jag är säker på att vi alla förstår.

För övrigt kan flator se ut precis hur som helst. Det kom väl knappast som en nyhet heller?
Citera
2018-03-26, 20:20
  #41
Medlem
Toolmans avatar
Lebbpar är kanske den största målgruppen. Ingen man som orkar bära hem matkassarna. Lebbarna blir säkert kränkta av reklamen.
Citera
2018-03-27, 03:44
  #42
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Lebbpar är kanske den största målgruppen. Ingen man som orkar bära hem matkassarna. Lebbarna blir säkert kränkta av reklamen.

Varför skulle "lebbarna" bli kränkta av reklamen? Vem öht skulle bli kränkt av reklamen?

Den som ändå blir det behöver akut terapeut-tid!
Citera
2018-03-27, 03:55
  #43
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushdown
https://www.coop.se/

vad tycker ni om bilden på det lesbiska paret med adoptivbarn

https://www.coop.se/globalassets/12....par/handla.jpg

Vad många inte verkar förstå är att adoptivbarnet har inte fått göra det fullt naturliga valet med en mor och en fader utan påtvingas två mammor. Tvång är aldrig bra.

Och varför ska majoriteten av Coop-kunderna anpassa sig efter en minoritet och få detta påtvingat? Brukar själv handla på Coop lite då och då men ska dom hålla på med sån här propaganda så vete tusan? Det lesbiska paret är dessutom verkligen en stereotyp, alla eventuella fördomar infrias med råge.dvsrt kitte dnajbsto

Tror nog dock ändå att Coop hakat på en trend/mode där det är inne att vara lesbisk och att dom inbillar sig själva att dom är med i leken.
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-03-27 kl. 04:39.
Citera
2018-03-27, 06:03
  #44
Medlem
dobbelinas avatar
Visar en matbutik ett lesbiskt par, torde det bero på att man har ett överskott med bananer och gurkor som man
vill sälja innan dom blir dåliga.
Citera
2018-03-27, 15:57
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
För övrigt kan flator se ut precis hur som helst. Det kom väl knappast som en nyhet heller?

Nja, inte hur som helst, de lever i ett samhälle med oss andra. Även om det är helt naturligt att gå ut naken, gör jag det inte längre eftersom många retar upp sig. De kallar mig snuskgubbe och antar en massa saker om mig som inte är sant.

De homosexuella har inte bett om den här reklamen, och jag tror säkert att de vågade gå till affären innan den kom, men Coop verkar tro att de gör dem och samhället en tjänst. Kombinerat med reklammakarnas dåliga fantasi och människosyn, blir det löjligt.

Jag kunde ha gjort det bättre, och de homosexuella borde tacka mig istället.
Citera
2018-04-19, 14:24
  #46
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliwood
Nja, inte hur som helst, de lever i ett samhälle med oss andra. Även om det är helt naturligt att gå ut naken, gör jag det inte längre eftersom många retar upp sig. De kallar mig snuskgubbe och antar en massa saker om mig som inte är sant.

De homosexuella har inte bett om den här reklamen, och jag tror säkert att de vågade gå till affären innan den kom, men Coop verkar tro att de gör dem och samhället en tjänst. Kombinerat med reklammakarnas dåliga fantasi och människosyn, blir det löjligt.

Jag kunde ha gjort det bättre, och de homosexuella borde tacka mig istället.

Jag menar självfallet "inom det normala", hår eller inte hår, vilka kläder som helst, smink eller inte smink; precis som alla andra med andra ord.

Om du hade gjort det bättre vore det en god idé att börja plugga mediekommunikation/pr eller nåt liknande så kan DU bli nästa firade reklammakare
__________________
Senast redigerad av namatara 2018-04-19 kl. 14:26. Anledning: stavfel
Citera
2018-04-27, 10:25
  #47
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är fascinerande att se vad folk kan klara av att bli kränkta av nuförtiden. Det finns verkligen en upprördhetsindustri.

I tråden har det pratats om postmarxism som tydligen är vår statsideologi och även motivet bakom reklamen, någon som kan förklara begreppet?
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback