• 1
  • 2
2018-03-24, 03:48
Medlem
Hur ser paketen från Systembolaget ut om man beställer till ett ombud, vill inte att någon ska veta att jag har beställt därifrån.

/gammal tant som inte vill att sonen ska veta att jag dricker då han ska hämta ut det åt mig.
Citera
2018-03-24, 03:56
Bannlyst
Vad jag vet så är det inte möjligt att beställa från Systembolaget. Det du kan göra är att beställa en produkt, som efter några dagar anländer till det lokala spritbolaget.

Spriten hamnar inte i en kartong ellerliknande, och personal hade ingenting emot bögar på"den tiden"

Lycka till homie.
Citera
2018-03-24, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Vad jag vet så är det inte möjligt att beställa från Systembolaget. Det du kan göra är att beställa en produkt, som efter några dagar anländer till det lokala spritbolaget.

Spriten hamnar inte i en kartong ellerliknande, och personal hade ingenting emot bögar på"den tiden"

Lycka till homie.

Vad menar du, jag för står dig icke
Citera
2018-03-24, 05:32
Medlem
kumlafucker84s avatar
Det här låter jävligt knäppt! Han får inte veta att du dricker. Men ändå ska han hämta ut det åt dig?
Det går inte ihop
Citera
2018-03-24, 07:09
Medlem
AX64s avatar
Om du beställer till ombud så kommer prylarna i öppen pappkartong avsedd för flaskor enligt min erfarenhet. Det är logiskt då du ju ska inspektera varorna vid uthämtning så allt står rätt till. Även om de hade sänts i ett stötisolerat och diskret paket så lär nog det där himmelska kluckande ljudet som är förknippat med att bära runt på dricka avslöja dig rätt snabbt.

Har du inga gamla tant-vänner som kan köpa ut att mormor istället, eller har de alla redan vikt hädan?
Citera
2018-03-24, 07:12
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kumlafucker84
Det här låter jävligt knäppt! Han får inte veta att du dricker. Men ändå ska han hämta ut det åt dig?
Det går inte ihop
Den som inte märker att "det är nog en flaska" i paketet hXn har i handen och nog väldigt klumpigt vaggad...

Trolltråd?
Citera
2018-03-24, 08:17
Medlem
Silvergudens avatar
Är det bara enstaka flaskor kommer dom i en systempåse, annars i öppen kartong.
Citera
2018-03-24, 08:21
Medlem
Neroxxs avatar
När jag brukar beställa en störra del, tex 10-15 flaskor med öl så kommer de i en pappkartong med systembolagets logga.

Nu ska det dock påpekas att jag hämtar ut på mitt lokala systembolag och inte hos ombud, vet inte ifall det är någon skillnad då.
Citera
2018-03-24, 08:55
Medlem
Sonen vet garanterat att du dricker. Välmenande som han är så spelar han oförstående (likt en hund älskar han sin skit). Det är så vi, söner och döttrar till alkoholister fungerar. Medberoende du vet.

Då failerar ditt spörsmål och det är bara att beställa, hur det än levereras. Det är ju också på systemet sonen hämtar skiten så då är ju allt dubbelfail.

Skål.

Edit: måste bara fråga vad du din finsmakaralkoholist saknar och därmed måste beställa.
Senast redigerad av B.Dowie 2018-03-24 kl. 09:01.
Citera
2018-03-24, 09:26
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Sonen vet garanterat att du dricker. Välmenande som han är så spelar han oförstående (likt en hund älskar han sin skit). Det är så vi, söner och döttrar till alkoholister fungerar. Medberoende du vet.

Då failerar ditt spörsmål och det är bara att beställa, hur det än levereras. Det är ju också på systemet sonen hämtar skiten så då är ju allt dubbelfail.

Skål.

Edit: måste bara fråga vad du din finsmakaralkoholist saknar och därmed måste beställa.
Om man läser trådstarten så är frågan om hur paketen ser ut när de beställs till ombud. På mindre orter som saknar systembolag kan det istället finnas ett ombud t.ex. macken eller ICA som sköter utlämning. Paketet skall alltså inte hämtas på systemet och det är inte frågan om att vara någon speciell finsmakare, eftersom allt måste beställas. Jag tror inte heller att tanten är alkoholist, isf hade hon väl löst leveranserna av alkohol flera gånger tidigare och inte behövt ställa frågan?

Som sagts tidigare så kommer inte försändelsen inslagen, utan i kartonger avsedda för flaskor. Enstaka flaskor levereras från ombudet i en kasse.
Citera
2018-03-24, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Om man läser trådstarten så är frågan om hur paketen ser ut när de beställs till ombud. På mindre orter som saknar systembolag kan det istället finnas ett ombud t.ex. macken eller ICA som sköter utlämning. Paketet skall alltså inte hämtas på systemet och det är inte frågan om att vara någon speciell finsmakare, eftersom allt måste beställas. Jag tror inte heller att tanten är alkoholist, isf hade hon väl löst leveranserna av alkohol flera gånger tidigare och inte behövt ställa frågan?

Som sagts tidigare så kommer inte försändelsen inslagen, utan i kartonger avsedda för flaskor. Enstaka flaskor levereras från ombudet i en kasse.

Roger that.

Tattigt system för utsocknes alkoholister. Kallar damen för det innan jag får svar på vad som beställes. Skillnad på skit och skit. "Skammen" är dock en markör min gode moderator.
Senast redigerad av B.Dowie 2018-03-24 kl. 09:31.
Citera
2018-03-30, 16:41
Medlem
gr6810s avatar
Jag har hört att webshopar från utlandet med alkoholdrycker har varit en lösning för de som vill smyga med sin konsumtion.

Det skickas till lokala utlämningsstället och inte bolaget på orten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in