Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-24, 22:30
  #25
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Fantastisk respons på min trådstart. Det verkar som om mitt förslag inte får bifall men jag är nöjd med att det väcktes en diskussion. Personligen skulle jag tycka det vore trevligt om forumet fick en mer formell profil.

Däremot har jag ett helt annat förslag som jag ska skapa en ny tråd om som jag tror skulle lyfta forumet till nya höjder.
2018-03-24, 22:33
  #26
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Fantastisk respons på min trådstart. Det verkar som om mitt förslag inte får bifall men jag är nöjd med att det väcktes en diskussion. Personligen skulle jag tycka det vore trevligt om forumet fick en mer formell profil.

Däremot har jag ett helt annat förslag som jag ska skapa en ny tråd om som jag tror skulle lyfta forumet till nya höjder.
Forumet är inte till för dom som kan hålla sig "formella", forumet är till för alla som kan hålla sig till reglerna.
2018-03-24, 22:42
  #27
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Forumet är inte till för dom som kan hålla sig "formella", forumet är till för alla som kan hålla sig till reglerna.

Ja, så är det ju och verkar förbli. Jag försöker bara se om det är möjligt att föreslå lite djärva förändringar och få igång debatten.
2018-03-24, 22:46
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Ja, så är det ju och verkar förbli. Jag försöker bara se om det är möjligt att föreslå lite djärva förändringar och få igång debatten.
Och det uppskattar vi, även om idéerna i sig inte alltid faller i god jord.
2018-03-24, 22:52
  #29
Medlem
Zests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Det är ju inte rimligt att stänga ner flashback då internet är vaket 24 timmar om dygnet men om vi ska ha en diskussion så kan man ju slänga fram påståendet att flashback skulle tjäna kvalitémässigt på att ha postandet stängt på nätterna och endast tillgängligt för läsning. Forumet skulle kunna varsla flera moderatorer och införa Toyota-modellen eller något samtida program som underlättar samt effektiviserar modereringen. Blir en riktigt seamless upplevelse där forumet är rent och snyggt varje morgon när det öppnar efter att städteamet har gått in och arbetat som nissarna i tomteverkstaden.

Det där kan väl teknikerna titta på - de har säkert statistik - och fundera ut de mest optimala öppettiderna för forumet?
och nattid innebär för dig vad? Du inser väl att din nattid inte är detsamma för alla som är här?

störtlöjligt förslag.
2018-03-25, 10:16
  #30
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Fantastisk respons på min trådstart. Det verkar som om mitt förslag inte får bifall men jag är nöjd med att det väcktes en diskussion. Personligen skulle jag tycka det vore trevligt om forumet fick en mer formell profil.

Däremot har jag ett helt annat förslag som jag ska skapa en ny tråd om som jag tror skulle lyfta forumet till nya höjder.

Spåna på med nya idéer, bara. Det här förslaget var ju inget vidare i mina och flera andras ögon, men det där med att ge Flashback en mer formell profil har jag själv funderat över - men då har det handlat om att strukturera upp och ändra rubriken på trådar i olika forum. Det kanske inte var vad du åsyftade, men den diskussionen bör tas i en annan tråd.

Angående det här förslaget - och forumförslag generellt - så kan tilläggas att det inte är något fel på ordning och struktur. Vi moderatorer arbetar ständigt på många olika sätt för att skapa både struktur och ordning i forumen. Förutom den mest uppenbara modereringen (radering av inlägg e.d.), så ägnar vi även en hel del tid åt att skapa samlingstrådar av många befintliga trådar om samma ämne, flytta trådar, skriva FAQ:s och göra länksamlingar, som klistras i forumen. Och vi diskuterar forumförslag från användare i den här forumdelen. Men man får också vara aktsam så att detta "att skapa struktur och ordning" inte begränsar diskussionen på forumet, vilket jag anser att det här förslaget skulle göra.
2018-03-25, 11:29
  #31
Moderator
Tinuviels avatar
Då detta ej är aktuellt att genomföra låses tråden med tillägg ”avslag” i rubriken.

// mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback