Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 17:17
  #1
Medlem
Jag har funderat på något ett tag och skulle gärna vilja ha någon annans tankar kring ämnet och det lyder;
Hur skulle Sverige se ut utan invandring,
positivt eller negativt?
Då när jag lämnar hemmet och besöker centrum nån gång, så bemöter jag väldigt mycket invandring om man jämför för ca 10 år sedan.
Det man kan se är många olika personer med mycket olika utseenden.
Det jag brukar oftast reagera på är när jag ser unga Svenska flickor med mörkhyade. Dom kan stå och prata med varann eller gå sida vid sida ensamma, eller gå och hålla hand. Sen kan man också se det från ett annat perspektiv när man bemöter unga svenska killar som tar droger och har på sig rasta kläder.

Hur skulle Sverige se ut om det bara fanns Svenskar i Sverige, ca 90% typ.
Skulle man inte vilja gå ut mer och vara på bättre humör?

Själv bryr jag mig inte så mycket. Har själv en blond fru som jag träffade när vi var ganska unga som vi har 2 döttrar tillsammans. Nu går dom fortfarande på dagis men jag har bestämt mig att jag ska försöka att dom inte slutar upp med någon icke-svensk.

Hur ser det ut där ni bor, Mycket kriminalitet?
Själv bor jag i Gävle!

PS om ni undrar lite om mig så jobbar jag i kommunen då lite sådana frågor kommer upp på tal. Vilket parti och vilken plats jag sitter i förblir anynom då jag har kollegor och jag inte vill bli förknippad med Flashback...
Citera
2018-03-23, 17:51
  #2
Medlem
rostigamazons avatar
Politikerna är så fixerade av att få ner lönerna med invandringen, att dom inte ser vad som har hänt med det svenska samhället. Alla vet att brottsligheten har ökat, men det struntar politikerna i. Vi kan hoppas på att ekonomin kraschar, för då måste politikerna bytas ut.
Citera
2018-03-23, 17:54
  #3
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanErik81
Jag har funderat på något ett tag och skulle gärna vilja ha någon annans tankar kring ämnet och det lyder;
Hur skulle Sverige se ut utan invandring,
positivt eller negativt?
Då när jag lämnar hemmet och besöker centrum nån gång, så bemöter jag väldigt mycket invandring om man jämför för ca 10 år sedan.
Det man kan se är många olika personer med mycket olika utseenden.
Det jag brukar oftast reagera på är när jag ser unga Svenska flickor med mörkhyade. Dom kan stå och prata med varann eller gå sida vid sida ensamma, eller gå och hålla hand. Sen kan man också se det från ett annat perspektiv när man bemöter unga svenska killar som tar droger och har på sig rasta kläder.

Hur skulle Sverige se ut om det bara fanns Svenskar i Sverige, ca 90% typ.
Skulle man inte vilja gå ut mer och vara på bättre humör?

Själv bryr jag mig inte så mycket. Har själv en blond fru som jag träffade när vi var ganska unga som vi har 2 döttrar tillsammans. Nu går dom fortfarande på dagis men jag har bestämt mig att jag ska försöka att dom inte slutar upp med någon icke-svensk.

Hur ser det ut där ni bor, Mycket kriminalitet?
Själv bor jag i Gävle!

PS om ni undrar lite om mig så jobbar jag i kommunen då lite sådana frågor kommer upp på tal. Vilket parti och vilken plats jag sitter i förblir anynom då jag har kollegor och jag inte vill bli förknippad med Flashback...

Tja du kan väl gå till biblioteket och läsa några dagstidningar från 70-80 talet och jämföra mot idag.

Hint: Jag tror inte du hittas så många artiklar om mord på hela 70 och 80 talet totalt som under en vanlig vecka 2018...

Klart det fanns problem då med men inte i närheten av vad vi ser idag.
Ronny den lokala gangstern firade jul med släkten och kunde inte skämma ut sig för mycket. Kanske spöade han upp någon som var skyldig pengar...

Idag har vi folk här som är uppväxta under krig där de kanske sett föräldrar och syskon mördas framför ögonen, ett människoliv är inte mer värt än en Coca Cola. Råkar du titta snett på personen i fråga har han inga problem att hugga dig i halsen med en köttkniv...

Vi får inte längre säga eller skämta om saker eftersom det kan leda till fängelse... Vi kommer snart behöva en egen advokat om vi vill ha sex...

Förr kände man att skatten gick till att bygga upp samhället och ta hand om våra gamla föräldrar.. Idag känner jag att skatten går till kriminella gangsters som helst skulle se mig död.. Inte konstigt att den psykiska ohälsan ökar..
Citera
2018-03-23, 21:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanErik81
Jag har funderat på något ett tag och skulle gärna vilja ha någon annans tankar kring ämnet och det lyder;
Hur skulle Sverige se ut utan invandring,
positivt eller negativt?
Då när jag lämnar hemmet och besöker centrum nån gång, så bemöter jag väldigt mycket invandring om man jämför för ca 10 år sedan....

Idag pratas det mycket in invandringen men Sverige har alltid haft invandare. Problemet är att då kom de hit för att de fick jobb eller för att bygga upp städer, dvs tillföra något till landet.
Bara titta på det Hansa städer vi hade i Sverige, tillex Sthlm och Visby.

Folk mördade varandra då också, alla bar värja eller kom hit, slogs och söp.
De blev också utfrusna.
Folket blev förbannade och gick emot regeringen och alla blattar som kom hit.

Idag kommer folk hit för att leva på socc, ha bostäder, för att de är skit i deras länder eller för att gräset är grönare här. De är inte här för att jobba = gratis bidrag. Sånna här människor hade lätt frysit eller fick svälta ihjäl.

Hur hade sverige sett ut utan invandring ? Det kan ingen föreställa sig för vi har alltid haft invandare.
Men det kom inte 165 000 st på ett år för att det skiter sig i ett annat land.

Hade det här hänt tidigare, arbetsläger, flyktingläger ( tält ) eller de fick driva omkring och tigga bäst de ville eller dö.

Var det inte på 1940-60 talet sthlm skrek ut att " Flytta inte till sthlm "
Varför det ? Finns inga bostäder.

Idag har vi en svetsare som sitter högt upp på toppen, som säger:
- Mitt land bygger inga murar.

Förr verkade det vara mer ruter i politikerna eller folket också.
Idag har vi vandrande " Minitält " som vaggar fram på gatorna. Varför ska vi försörja dessa ?
Antagligen tar de av sig tälten, går ut och jobbar eller låter sina män försörja dessa.

Jag säger Inte att vi ska ta bort bidragen men det ska inte vara så att bidragen ska vara en Löneförmån för de som inte vill jobba.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback