Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-23, 15:04
  #1
Medlem
Hej.

Jag har sökt mig runt på forumet, på Google och på 3:s hemsida men finner inget svar på min fråga.

Det är så att jag har ett 3 abonnemang sen flera år tillbaka, och nu vill jag kunna ringa nummer som börjar på 039. Men när jag försöker kommer ett röstsvar som säger: "Samtal till det här numret är inte tillåtet"

Så min fråga är: Finns det något sätt att häva denna spärren som 3:användare.

Att byta abonnemang är inget alternativ för tillfället.
Citera
2018-03-23, 15:22
  #2
Medlem
OrganiCs avatar
Du skriver att du har kikat på deras hemsida efter svar, men jag undrar då varför du inte har kontaktat dom via telefon eller mail och frågat? För dom är nog dom enda som kan ge dig ett svar.
Citera
2018-03-23, 15:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrganiC
Du skriver att du har kikat på deras hemsida efter svar, men jag undrar då varför du inte har kontaktat dom via telefon eller mail och frågat? För dom är nog dom enda som kan ge dig ett svar.

Email svar kan ta upp till 72 timmar står det på hemsidan. Har ingen vidare lust att ringa, så kollade här på forumet om någon sitter på informationen!
Citera
2018-03-23, 15:26
  #4
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Hej.

Jag har sökt mig runt på forumet, på Google och på 3:s hemsida men finner inget svar på min fråga.

Det är så att jag har ett 3 abonnemang sen flera år tillbaka, och nu vill jag kunna ringa nummer som börjar på 039. Men när jag försöker kommer ett röstsvar som säger: "Samtal till det här numret är inte tillåtet"

Så min fråga är: Finns det något sätt att häva denna spärren som 3:användare.

Att byta abonnemang är inget alternativ för tillfället.

Vad sa de när du frågade på deras kundtjänst?
Citera
2018-03-23, 15:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgus
Vad sa de när du frågade på deras kundtjänst?

Jag vill som sagt inte ringa, därför jag skapade tråden.
Citera
2018-03-23, 15:35
  #6
Medlem
1Partys avatar
Hur kom du ens reda på numret?
Citera
2018-03-23, 15:43
  #7
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Party
Hur kom du ens reda på numret?


Vilket betyder?
Citera
2018-03-23, 15:45
  #8
Medlem
jiZZeds avatar
Vad är det som tar emot så mycket att du i te kan ringa? Har själv tre och deras kundtjänst är riktigt bra. Snabba och enkla att ha med att göra.

Nästan så jag är sugen på att ringa åt dig. Men nej. Tänker inte gynna lata människor.
Citera
2018-03-23, 15:48
  #9
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Vilket betyder?

Inte många som har tiden att sitta och funderar på vilka tre siffror man ska ringa helt random, nej.
Citera
2018-03-23, 15:54
  #10
Medlem
Var är 039 för telefonnummer?

Edit: Såg nu i wikipedia att 0390 och 0392 och 0393 är riknummer i Jönköping län.

PTS har förresten en sida där man kan slå upp telefonnummer. Om numret finns och det inte går att ringa så kan man nog kontakta sin operatör.

https://nummer.pts.se/NbrSearch
__________________
Senast redigerad av Hominem 2018-03-23 kl. 16:00.
Citera
2018-03-23, 16:04
  #11
Avstängd
Sherberts avatar
Sa med 3 som operator kan man alltsa inte ringa Jonkopings Lan? Later hogst markligt, det ar inte Italien (+39) da?
Citera
2018-03-23, 16:07
  #12
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag vill som sagt inte ringa, därför jag skapade tråden.

Då kan du ju inte heller få nån konkret hjälp. Ingen här kommer ju in i deras system och kan kolla var felet ligger. Be nån annan ringa kundtjänst om det känns obehagligt för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback