Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-17, 08:20
  #601
Medlem
Androass avatar
Så vad tror ni om möjligheten att riva upp kommuners rätt att sätta diselförbud om säg SD och M bildar regering?
Citera
2018-06-17, 08:24
  #602
Medlem
rostigamazons avatar
Sen ska MP göra om elen, det ska bli en grön el, vindkraft solpaneler vattenkraft osv. Då trodde man att elpriserna skulle bli lägre, istället höjdes prisen på el.
Citera
2018-06-17, 13:45
  #603
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Androas
Så vad tror ni om möjligheten att riva upp kommuners rätt att sätta diselförbud om säg SD och M bildar regering?
Nej.
Nu har regeringen gett kommuner rätt att införa ett förbud. Att kommuner får rätt innebär inte att de kan förbjuda hur som helst.
Du o jag kan lätt skapa opinion inom en liten kommun men vi får ett helvete om vi ska göra det på riksnivå.
Nu är det ännu bara aktuellt med ett förbud i Sthlm o det lär nästa administration se över efter september. Efter det kan vi börja bråka.

Jag är för lokala ordningsregler av den enkla anledningen att ett riksbeslut påverkar en miljonstad på samma sätt som en liten kommun i Norrlands inland. Det som skiljer är effekten av ett beslut.
En av dessa regler är då biltrafiken.
Jag som inte bor i ex Sthlm ska enbart hålla käften om deras lokala föreskrifter o ta sedan dit jag kommer. Min bil är en av de som inte tillåts i Sthlm när detta träder i kraft o då får jag välja själv om jag ens ska dit samt välja transsportsätt utifrån det av respekt för de som faktiskt är bosatta där.
Men samtidigt ska Stockholmarna hålla käften om de kommer hit till min lilla ort i sina elbilar om vi här kör med fuldieselbilar.

O med det så hoppas jag att befolkningen i Sthlm river statshuset om inte politikerna lyssnar till sin egna befolkning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback