Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-23, 15:55
  #85
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Såg i mitt flöde precis. Hoppas inget allvarligt har skett/kommer ske.

Frankrike har haft sin beskärda del av terror..

Tre döda är väl allvarligt nog. När får Europa nog av dessa musselmaner egentligen. Nåväl de har ju ifs. röstat på det.
Citera
2018-03-23, 16:01
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Det blir ca 700 skott/dag (365 dagar), låter väldigt mycket. 20 000 skott per år låter rimligare.


har träffat sas när det begav sig , dom tränar så mycket med pistol så en vanlig människa inte kan fatta det , du ska kunna kasta dig in i ett rum o agera som james bond du ska inte ens behöva sikta med pistolen - den är ett med din hand .
Citera
2018-03-23, 16:01
  #87
Medlem
Vilken misslyckad människa terroristen är, hans livs ögonblick och han lyckas enbart ta ihjäl en slaktare plus en till. Det verkar dessutom planerat eftersom att han enligt uppgift ska haft både vapen och granater med sig. Värdelös människa, hoppas folk skiter ner hans gravsten.
Citera
2018-03-23, 16:02
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vänta nu..

Skall det vara fråga om tre olika attacker ?

Tre personer er drept og to er såret i tre ulike angrep i Sør-Frankrike, opplyser politikilder til nyhetsbyrået AFP.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/ve...-sor-frankrike

Som jag fattat:

Terroristen rånar en bil - skjuter ägaren och en till varav ena avlider.
Kör sedan efter fyra civilpoliser på joggingtur, skjuter mot dem och skadar en av dem.
Flyr till köpcentret, skjuter omkring sig/tar gisslan - två döda och dussintal skadade.

Är inte säker på att någon avled vid bilrånet. Bara något jag läst i förbifarten.
Citera
2018-03-23, 16:05
  #89
Medlem
A.Borgs.snazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Vilken misslyckad människa terroristen är, hans livs ögonblick och han lyckas enbart ta ihjäl en slaktare plus en till. Det verkar dessutom planerat eftersom att han enligt uppgift ska haft både vapen och granater med sig. Värdelös människa, hoppas folk skiter ner hans gravsten.


Han ska inte ha någon gravsten. Han kan kastas med resten av hushållsavfallet och bli biobränsle.
Citera
2018-03-23, 16:07
  #90
Medlem
MarineLePepes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jo men!
Alla religiösa männniskor är patetiska bara tycker jag och här har vi ett strålande exempel.

Tänk att grotta in sig i skrifter som man kan tolka , efter behag , att man kan ta livet av andra människor!

Man gjorde ett försök att släpa dit mamman och en syster för att tala honom tillrätta men jag tror att, med beaktande av hans bakgrund inom patriarkala religiösa strukturer, det var ganska dödsdömt som idé.
Citat:
A source said the gunman's mother and sister were brought to the scene to try to convince him to surrender.
https://www.mirror.co.uk/news/world-...rance-12238377
__________________
Senast redigerad av MarineLePepe 2018-03-23 kl. 16:09.
Citera
2018-03-23, 16:12
  #91
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Det blir ca 700 skott/dag (365 dagar), låter väldigt mycket. 20 000 skott per år låter rimligare.

Och du är expert? Låter inte alls orimligt med uppemot tusen skott/dag. Men jag är inget expert iofs. Vet bara att när jag går till skjutbanan en dag så bränner jag lätt ett par hundra skott på en timme och då snackar vi inte halvauto heller
Citera
2018-03-23, 16:18
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppppppppppppp
Vilken misslyckad människa terroristen är, hans livs ögonblick och han lyckas enbart ta ihjäl en slaktare plus en till. Det verkar dessutom planerat eftersom att han enligt uppgift ska haft både vapen och granater med sig. Värdelös människa, hoppas folk skiter ner hans gravsten.

Ganska standard när det gäller "muslimska krigare" vilket jävla skämt. Ingen behöver oroa sig för dessa inavlade idioter. Kolla när breivik gick loss eller när serberna sköt ner ett stealthplan under jugoslavienkriget, lite skillnad i effektivitet om man säger så.... OBS! Jag försvarar inte breivik och det han gjorde. Jag menar bara om en sån går bananas blir konsekvenserna lite värre.
Citera
2018-03-23, 16:19
  #93
Medlem
Så när en utländsk idiot skjuter ihjäl lite folk behövs det åtgärder. När det är en vit man som skjuter ihjäl lite folk, rycker folk på axlarna.
Citera
2018-03-23, 16:22
  #94
Medlem
Geordis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Så när en utländsk idiot skjuter ihjäl lite folk behövs det åtgärder. När det är en vit man som skjuter ihjäl lite folk, rycker folk på axlarna.
När har det ryckts på axlarna?
Citera
2018-03-23, 16:22
  #95
Medlem
Tur dom inte är så intelligenta iallafall , med den vapenarsenal han verkar haft hade det väl inte varit svårt döda iallafall 40-50 stycken.
Hade ju bara kunnat ramma in i en folkmassa med bilen och sedan kastat granater och skjutit.
Citera
2018-03-23, 16:24
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geordi
När har det ryckts på axlarna?

Det håller jag faktiskt med om , brukar typ låta ” han var säkert psykiskt sjuk stackaren ” om det är en vit, men är det en terrorist är det tydligen värre, psykisk sjukdom lär ju va bidragande i bägge fallen i så fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback