Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-23, 13:39
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantgubbe
Du är 16, din kropp växer fortfarande, herregud, du ska inte hålla på och banta om du inte är extremt överviktig!
Motionera, absolut, men för i helvete ge fan i att banta i så låg ålder.
Tack för seriös svar iaf, du har nog rätt
Citera
2018-03-23, 14:01
  #38
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saralars
Haha lång

Ok, tack för det förtydligandet. Då tycker jag du låtar helt normal som du är med alla mått mätt. Du får sluta inbilla dig dumheter.
Citera
2018-03-23, 16:38
  #39
Medlem
Blir på riktigt mörkrädd när jag läser vad vissa föreslår för träning till en 16 årig tjej, allt från vattendieter till att man ska springa i 1 timme.
Du är lite överviktig, fine.
Lägg ner allt godis och annat skräp. Fokusera på bra och hälsosam mat i lagom mängder. Drick vatten istället för läsk osv.
Träna 3 gånger i veckan, det är lagom. Motivationen kommer dö ut snabbt om du går ut för hårt <3
Citera
2018-03-23, 16:45
  #40
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Blir på riktigt mörkrädd när jag läser vad vissa föreslår för träning till en 16 årig tjej, allt från vattendieter till att man ska springa i 1 timme.
Du är lite överviktig, fine.
Lägg ner allt godis och annat skräp. Fokusera på bra och hälsosam mat i lagom mängder. Drick vatten istället för läsk osv.
Träna 3 gånger i veckan, det är lagom. Motivationen kommer dö ut snabbt om du går ut för hårt <3

Fyra kilo över idealvikt i hennes fall, dvs. mindre än 10% av totalvikten hit eller dit, är inte detsamma som att vara överviktig. Hon kanske har tjock benstomme och två kilo extra i hår då även detta väger. Inte fan ska hon fundera på åtgärder i det läget.
Citera
2018-03-23, 17:04
  #41
Medlem
herkkolovers avatar
Eftersom att du inte är så överviktig (bara något kilo över det "vanliga") så kommer det vara ganska lätt. Bara ät normalt och träna normalt. Att göra någonting för mycket kommer bara skada dig ännu mer. Köp lite snygga kläder eller bara gör något du gillar så kommer du må psykiskt bättre också. Då kommer det inte vara svårt alls att gå ner några kilo. Hoppas du mår bättre snart<3
Citera
2018-03-23, 17:08
  #42
Medlem
QuisCustodiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saralars
Nej om man är ung så får man alltså inte gå ner i vikt..aja då får jag gå upp i vikt och väga 1000kg

Jo, det får man. Men ätstörda småflickor utan egentlig övervikt kanske inte borde be om bantningstips på Flashback.
Citera
2018-04-03, 23:20
  #43
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande forum.

Psykologi: allmänt ————> Psykisk hälsa

/Mod

Citera
2018-04-03, 23:30
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saralars
Hej!
Jag är 16 år gammal(163cm,tjej) och mår så dåligt över min kropp.Jag har alltid hatat mina ben sen när jag var liten,men aldrig mått så dåligt över dom.När jag var vid 14 åldern var jag smal låg på 55 kg.Sen börja jag gå upp i vikt och stannade tillslut på 62 kg (då var jag 15).Jag började träna handboll,äta mindre och fick diagnosen anorexia då låg jag på 42kg.Ett tag senare började jag hetsäta och fick diagnosen bulimi,även att jag spydde allt så ökades min vikt och här sitter jag igen med mina feta lår och mina 65 kg.Mår så dåligt all tid jag har lagt och kämpat för att bli smal och nu är jag tjock igen.Hjälp vill verkligen inte bli fet jag orkar inte leva,gå till skolan eller visa mig ute längre.
Hur kan jag gå ner typ 10kg fort?

Det är 18-årgräns på forumet.
Citera
2018-04-03, 23:32
  #45
Medlem
NovaOculuss avatar
Skaffa ett fysiskt jobb och se över dieten. Efter ett par månader är du i form.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback